Як презентували перший у світі автомобіль, повністю розроблений на комп’ютері
Цього дня, 12 березня рівно 55 років тому, на 40-му Женевському автосалоні відбулася презентація інноваційного суперкара Mercedes-Benz C111-II. Це було друге видання експериментальної моделі C111, яка дебютувала на Франкфуртському мотор-шоу у вересні 1969 року.
Mercedes-Benz C111-II став першим у світі транспортним засобом, розробленим повністю на комп’ютері – за допомогою методу упрогостатичних елементів (ESEM), різновид методу кінцевих елементів (FEM).
На Женевському автосалоні 1970 року
Над дизайном автомобіля попрацювала команда під керівництвом Бруно Сако та Йозефа Галлітцендерфера. Машина заввишки всього 1120 мм із дверима типу крило чайки мала кузов із армованого скловолокном пластику, який кріпився за допомогою болтів до шасі із листового металу.
Автомобіль вирізнявся оптимізованою аеродинамікою – зі зменшеним на 8% опором повітря. Завдяки переробленому склінню було покращено оглядовість з робочого місця водія. На машині передбачили перевезення багажу, закріпленого ременями, зокрема лиж. Цікаво, що багажник пройшов «тест маслом» – на високій швидкості в нього помістили пачку вершкового масла, щоб перевірити чи розтане воно від тепла, що розсіюється від двигуна незважаючи не теплоізоляцію.
Двигун у задній частині встановили непростий – чотирироторний, конструкції Ванкеля, з об’ємом камери 605 см куб., що відповідало робочому об’єму 4,8 л поршневого агрегату. Він розвивав 350 к. с. при 7000 об/хв і максимальний крутний момент 392 Нм в діапазоні від 4000 до 5500 об/хв. Максимальна швидкість становила 300 км/год.
На гоночній трасі Monthoux недалеко від Женеви, 1970 р.
До речі, на Женевському автосалоні відвідувачі отримали можливість побачити Mercedes-Benz C111-II не лише у статиці, а й у динаміці. На виставку привезли одразу два прототипи з п’яти збудованих, і один із них показували у дії на гоночній трасі Monthoux недалеко від Женеви. На жаль С111-II, як й наступні його варіації, так і залишився лабораторією на колесах.
Ліворуч – перший прототип 1969 року. У центрі – С111-II.
