Армія США випробовує нову автономну РСЗВ DeepStrike: потребує менше затрат на виготовлення боєприпасів
Армія США випробовує нову автономну РСЗВ DeepStrike: потребує менше затрат на виготовлення боєприпасів

Армія США випробовує нову автономну РСЗВ DeepStrike: потребує менше затрат на виготовлення боєприпасів

Компанія Raytheon провела демонстрацію стрільби своєї автономної РСЗВ DeepStrike. Система, для якої не потрібен водій, була розроблена у співпраці з Forterra, Oshkosh Defense і Ursa Major. При цьому:

  • Raytheon очолював розробку пускової установки та ракети;
  • Forterra забезпечила систему автономного водіння;
  • Oshkosh Defence поставила платформу автомобіля та електронні системи;
  • Ursa Major виготовила ракетний двигун ракети.

Про використані ракети

Демонстрація включала запуск нової тренувальної Спільної ракети зменшеної дальності (JT3). Ця ракета, створена за ініціативою швидкого прототипування, призначена як тренувальний снаряд для використання з реактивною системою залпового вогню (РСЗВ) M270 і високомобільною артилерійською ракетною системою M142 (HIMARS). Raytheon представила свій варіант JT3 у травні 2024 року. Ракета використовує твердотільний ракетний двигун виробництва Ursa Major, яка минулого року виконала майже 300 статичних випробувань за допомогою адитивних виробничих процесів. Переможця програми JT3 ще не обрано.

Компанія Raytheon підтвердила, що пускова установка DeepStrike була успішно використана тричі під час події Project Convergence, причому кожний постріл відповідав певним цілям. Пускова установка призначена для розміщення різних розмірів і типів ракет, а також для збільшення кількості озброєнь, що переносяться, порівняно з поточними системами. Система призначена для підтримки підвищеної мобільності та живучості наземних формувань. Згідно з Raytheon, тестування включало установку «лідер-слідувач», в якій керував пілотований корабель, а автономна пускова установка слідувала за ним.

Про мобільну платформу

Машина, яка використовується для пускової установки, заснована на сімействі середніх тактичних машин A2 (FMTV A2) Oshkosh Defense. Цю платформу було обрано в рамках конкурсної програми, започаткованої армією США в 2016 році та наданої Oshkosh у лютому 2018 року. FMTV A2 включає 16 варіантів вантажівок і три причепи, а також містить підвіску з більшою місткістю, покращену потужність двигуна та підвищений захист порівняно з попередніми версіями.

Автомобіль зберігає сумісність з існуючими трейлерами FMTV і комплектами зброї. Також були розроблені варіанти низькошвидкісного десантування (LVAD) для парашутної доставки з літака. Платформа транспортного засобу перебуває на озброєнні армії США з 1996 року та розвивалася завдяки контрактам за участю Stewart & Stevenson, Armor Holdings, BAE Systems і Oshkosh Corporation. Станом на серпень 2021 року Oshkosh виготовив понад 40 500 вантажівок і причепів FMTV A1P2. Продажі версії A2 стартували в червні 2023 року.

Про рух без водія

Система автономного управління AutoDrive від Forterra забезпечує безпілотну роботу пускової установки. AutoDrive — це модульна система автономного водіння, яка не залежить від транспортних засобів і використовується у військових і комерційних цілях. Вона підтримує:

  • навігацію за точкою маршруту для одного транспортного засобу;
  • операції конвою;
  • уникнення статичних і динамічних перешкод;
  • роботу без GPS;
  • зміну маршруту.

Система включає кілька інтерфейсів керування:

  1. автомобіль для спостереження з боку людини;
  2. віддалені консолі для дистанційного моніторингу та захоплення цілей;
  3. портативні контролери гарнізонного типу, сумісні з такими системами, як ATAK і WMI.

AutoDrive використовується в 10 країнах, у тому числі в зонах бойових дій, таких як Афганістан. Він використовується в програмах автономії Міністерства оборони США, включаючи:

  • наземну експедиційну автономну модернізовану систему (GEARS);
  • автономну транспортну систему (ATV-S);
  • роботизовану бойову машину (RCV);
  • транспортування малого багатоцільового обладнання (SMET);
  • дистанційно керовану наземну одиницю для експедиційних пожеж (ROGUE).

Про двигуни для ракети

Технологія силової установки Ursa Major розроблена для усунення обмежень у постачанні в промисловій базі твердотільних ракетних двигунів США. Компанія використовує адитивне виробництво для двигунів тактичних ракетних комплексів. Цей підхід підтримує масштабованість виробництва та скорочення термінів. Двигуни оснащені композитним твердим паливом і адаптованими профілями тяги. У грудні 2024 року Raytheon і Ursa Major провели спільне льотне випробування ракети з використанням твердотільного ракетного двигуна великої дальності. Виробничий процес побудований таким чином, щоб забезпечити швидке масштабування та зниження витрат. RTX Ventures раніше інвестувала в Ursa Major, щоб підтримати розвиток силових установок для національної безпеки.

Хоча Raytheon спочатку використовувала назву DeepStrike для ракети «земля-земля» великої дальності в програмі Precision Strike Missile (PrSM) армії США, пускова установка, продемонстрована в 2025 році, є окремою розробкою. Оригінальна ракета DeepStrike мала замінити армійську тактичну ракетну систему (ATACMS) на конструкцію з двома блоками, сумісну з пусковими установками M270 і HIMARS, пропонуючи заплановану дальність до 499 км. У 2019 році компанія Raytheon провела випробування статичних двигунів і оцінку боєголовок, але покинула програму PrSM перед льотними випробуваннями через технічні проблеми. Lockheed Martin продовжила програму та провела успішні випробувальні польоти.

Источник материала
loader
loader