Американські розробники назвали головний недолік реактивного винищувача T-38 Talon
Американські розробники назвали головний недолік реактивного винищувача T-38 Talon

Американські розробники назвали головний недолік реактивного винищувача T-38 Talon

Interesting Engineering інформує: випадок із виявленням великої тріщини біля кабіни навчального літака T-38 Talon змусив Військово-повітряні сили США терміново приземлити весь парк цих літаків для перевірки. Модель, що вперше піднялася в небо ще у 1961 році, давно перевищила свій початковий ресурс, і тепер її стан потребує постійного моніторингу.

До розв’язання проблеми залучили інженерів з Southwest Research Institute (SwRI), які надали експертну підтримку в оцінці ризиків, аналізі пошкоджень і розрахунках на міцність. Завдяки швидкій реакції команді вдалося мінімізувати простої та забезпечити безпеку польотів — усі перевірки завершилися лише за чотири дні.

Виявлена тріщина у вузлі під назвою «лонжерон» стала несподіванкою: навіть комп’ютерні моделі та випробування на втому металу не передбачили її появу саме в цьому місці. Довжина пошкодження сягала 16,5 сантиметра й охоплювала всю поперечну площину деталі. Проведений металографічний аналіз підтвердив — причина криється у втомі матеріалу через багаторазові навантаження.

Інженери SwRI скорегували моделі прогнозування та оптимізували графік перевірок. Частоту інспекцій підвищили там, де це справді було потрібно, аби виявляти пошкодження до того, як вони стануть критичними. Це дозволило повернути літаки до строю без значних затримок і зберегти їхню льотну придатність.

T-38 Talon — американський двомісний реактивний навчальний літак, що використовується для підготовки пілотів винищувачів і бомбардувальників. Він оснащений двома турбореактивними двигунами General Electric J85, що забезпечують максимальну швидкість понад 1350 км/год і практичну стелю близько 16 000 м. Літак має високу маневреність, просту конструкцію та надійну авіоніку, що дозволяє ефективно відпрацьовувати навички керування сучасними бойовими літаками.

T-38 Talon експлуатується з 1960-х років і залишається основним навчальним літаком ВПС США, а також використовується в ряді інших країн. Завдяки модернізаціям він продовжує відповідати вимогам сучасної авіації. Літак застосовується не лише для базової підготовки, а й для тренувань екіпажів перед переходом на високотехнологічні винищувачі, такі як F-22 і F-35.

Источник материала
loader
loader