Марія Панченко, «Megogo Спорт»: «За рік-два вийдемо на окупність»
Марія Панченко, «Megogo Спорт»: «За рік-два вийдемо на окупність»

Марія Панченко, «Megogo Спорт»: «За рік-два вийдемо на окупність»

Директорка з контенту Megogo — про мультіплекс МХ-7, платний та безплатний спортивний контент, доходи та плани каналу

Торік улітку канал «Megogo Спорт» розпочав мовлення у цифровому ефірі (Т2). Ліцензію мовник отримав у державному мультиплексі МХ-7. Канал розрахований на широку аудиторію і став підмогою для державного мультиплекса, який прагнув отримати такий контент, щоб привабити користувачів.

Платформа Megogo основною метою бачить вихід каналу на беззбитковість. Незабаром планує укласти угоду з вимірювачем телевізійної аудиторії Nielsen. Свій контент канал монетизує з допомогою прямої реклами, спонсорства тощо. Однак рекламних надходжень на всіх учасників ринку зараз не вистачає.

«Доходи від телевізійної реклами, принаймні поки що, не можуть зрівнятися з прибутками від цифрової реклами (ОТТ)», — сказала в інтерв’ю «Детектору медіа» Марія Панченко, директорка з контенту Megogo. Компанія шукає оптимальну модель, щоб вивести свій спортивний напрямок на самоокупність.

Детальніше про всі плани каналу «Megogo Спорт» — в інтерв’ю Марії Панченко.

— Як ви оцінюєте бюджет запуску ефірного спортивного каналу? Скільки ви вклали у запуск каналу? І на що йдуть основні видатки (окрім вартості ліцензійного збору — приблизно 4 млн грн)? І за який період можуть окупитися ці інвестиції?

— Вартість розповсюдження каналу становить приблизно 12 мільйонів гривень на рік без ПДВ. До основних витрат також входять додатковий ресурс для плей-ауту каналу, кілька людей до штату (зокрема, планувальник сітки), а також майбутня участь у вимірюваннях Nielsen, що теж передбачає додаткові витрати.

Окупність проєкту залежатиме від динаміки рекламного ринку та показників перегляду каналу. Якщо у собівартість не рахувати вартість прав, які були придбані до запуску каналу, то сподіваємося, що за рік-два вийдемо на окупність.

— За останні десять років провідні спортивні трансляції стали платними. Футбольні Ліга чемпіонів, ігри інших європейських кубків, а інколи й матчі внутрішніх і міжнародних чемпіонатів до великої війни не виходили в цифровому ефірі. Фактично «Megogo Спорт» повернув великий спорт із платного сегмента у безплатний. Чому ви вирішили йти цим шляхом? І якою є ваша модель спортивної монетизації, в якій ви бачите перспективу?

— Коректніше буде сказати, що «Megogo Спорт» не повернув весь спорт із платної моделі в безплатну, а створив можливість для їхнього гармонійного співіснування. Ми прагнемо дати глядачам вибір: дивитися обрані матчі провідних чемпіонатів безплатно — або абсолютно всі ігри в рамках передплати на платформі. Обсяг спортивних прав, які наразі має Megogo, дозволяє нам реалізовувати цю гнучку модель та охоплювати ширшу аудиторію.

— Як ви зараз продаєте рекламу? Чи достатньо коштів рекламного ринку для покриття витрат на канал?

— В умовах війни ринок реклами переживає складні часи, зайвих грошей на ньому немає. Водночас українські глядачі, а разом із ними й бізнес завжди цікавляться спортом — і особливо футболом. «Megogo Спорт» став першим каналом у Т2 з такою широкою пропозицією провідних спортивних трансляцій, що відкриває нам можливості для монетизації. Завдяки цій унікальності й ефективній роботі нашої комерційної команди ми вже частково покриваємо витрати на канал.

Щоправда, доходи від телевізійної реклами, принаймні поки що, не можуть зрівнятися з прибутками від цифрової реклами (ОТТ) — саме цей сегмент є нашим ключовим драйвером зростання. Ми швидко навчаємося, адаптуємося до телевізійного ринку й очікуємо, що наступного сезону кількість партнерів буде ще більшою. Це дозволить не лише зміцнити фінансову модель каналу, а й розширити пропозицію контенту в ефірі.

— Чи вплинула трансляція спортивного каналу у відкритому доступі на динаміку підписників спортивних пакетів вашого ОТТ-сервісу?

— Наразі ми не спостерігаємо значного впливу відкритих трансляцій на динаміку підписників спортивних пакетів нашого ОТТ-сервісу. Ефірний канал — це наша можливість дотягнутися до глядача Т2, познайомити його з Megogo та широкою пропозицією спорту.

Для нас важливо забезпечити баланс між безплатним і преміальним контентом, аби кожен користувач міг обрати комфортний формат перегляду — чи то окремі матчі на ТБ, чи повний доступ до всіх трансляцій у межах передплати.

— Чи є ви у панелі телевізійних досліджень? Якщо так, які наразі рейтинги має мовник?

— Маємо такі плани й наразі ведемо переговори з Nielsen про участь у панелі телевізійних досліджень. Для нас важливо отримати точну інформацію про аудиторію каналу, щоб краще розуміти її вподобання та вдосконалювати контентну пропозицію.

— І які у вас цілі для «Megogo Спорт» і на який період?

— Основна ціль — це окупність. Нашою метою є досягнення беззбитковості каналу. Ідеально, якщо ми зможемо реалізувати цю ціль до кінця року, проте варто враховувати, що рекламний ринок наразі переживає складні часи.

Крім того, ми також орієнтуємося на зростання аудиторії, залучення нових партнерів і підвищення рівня взаємодії з глядачами. Всі ці аспекти відіграють важливу роль у формуванні стратегії нашого розвитку та досягненні фінансових цілей. Постійний моніторинг цих показників допоможе нам коригувати курс і адаптуватися до змінюваних умов ринку.

— Частина каналів, які транслюють у МХ-7, під час засідань Нацради казали про те, що мультиплекс не надто популярний серед глядачів, які неохоче підключаються до нього. Чому ви обрали саме державний мультиплекс? Чи досліджували ви те, яка частина користувачів цифрового телебачення дивиться канали з МХ-7? І чи задоволені ви державним мультиплексом? Не маєте бажання перейти у зеонбудівські мультиплекси, якщо будуть такі конкурси?

— Глядачі відзначають наш канал дуже сильним в плані наповнення. З упевненістю можна стверджувати, що матчі національної збірної збирають біля екранів усю країну. Восени 2024 року, коли матчі збірної почали транслювати й на «Megogo Спорт», ми провели активну інформаційну кампанію, інформуючи глядачів про те, як налаштувати приймач і дивитися спорт безплатно. Крім того, співпраця з Концерном РРТ дозволила нам отримати вичерпну інформацію стосовно побудованої мережі та якості сигналу, що важливо для забезпечення стабільного перегляду.

Ми також проводили дослідження серед аудиторії та отримали позитивний зворотний зв’язок: наш канал знайшли й активно дивляться. Тепер залишилося лише доєднати вимірювання Nielsen, щоб ще краще розуміти потреби наших глядачів і вдосконалювати якість трансляцій.

Що стосується переходу до зеонбудівських мультиплексів — ми відкриті до нових можливостей, але зараз зосереджені на розширенні наших послуг через уже наявний державний мультиплекс.

— У цифровому ефірі «Megogo Спорт» автоматично опинився у першій десятці кнопок. Як це вдалося?

— Гадаю, не має особливого значення, на якій кнопці розташований канал, якщо його контент сильний і цікавий глядачам. «Megogo Спорт» отримав своє місце у першій десятці, тому що жанрово доповнює сусідні канали та органічно вписується в їхній контекст. Це логічне рішення, яке полегшує глядачам доступ до якісних спортивних трансляцій.

— На які великі європейські та світові чемпіонати ви зараз маєте права?

— Що стосується ексклюзивних прав на провідні спортивні події, ми транслюємо матчі збірної України в Лізі націй, єврокубкові турніри УЄФА (Ліга чемпіонів, Ліга Європи, Ліга конференцій), а також провідні європейські чемпіонати — іспанську Ла Лігу, італійську Серію А, французьку Лігу 1, португальську Прімейру. Окрім футболу, ми також пропонуємо боксерські поєдинки від К2, Top Rank і BOXXER.

Вибрані спортивні події також доступні й на каналі «Megogo Спорт». Це всі матчі збірної України, вибрані матчі інших національних команд, а також вибрані матчі єврокубків і провідних європейських ліг, але, звісно, не всі події.

Починаючи з березня матчі збірної України транслюємо винятково на ОТТ-медіасервісі Megogo й ефірному телеканалі «Megogo Спорт».

Як зміниться ваш спортивний контент у 2025 році?

— У 2025 році ми продовжуємо працювати з нашими основними чемпіонатами — це єврокубки, Серія А, Ла Ліга, Ліга 1, чемпіонат Португалії, а також найкращі бої від Top Rank. Серед новинок — канал «УПЛ ТБ» та боксерські поєдинки від BOXXER. Також улітку транслюватимемо жіноче Євро-2025. Крім цього, ми розширюємо співпрацю з УАФ: уже у березні покажемо товариські матчі юніорської збірної України U-21. Ми продовжуємо працювати над тим, щоб українські вболівальники мали доступ до найкращого спортивного контенту на різних платформах.

— У яких тендерах ви берете участь? Чи готові ви укладати угоди на міжнародні турніри у партнерстві з іншими мовниками чи платформами? Можливо, ви вже подавалися на тендер спільно?

— Інформація про участь у тендерах є дуже чутливою, і зазвичай учасники повідомляють про неї лише після перемоги. Щодо партнерських угод, то ми відкриті до спільних проєктів, якщо вони відповідають нашим стратегіям розвитку та забезпечують вигідні умови для всіх сторін. Теоретично це має сенс, адже найдорожчі права дійсно дуже важко «потягти» одному гравцеві. Наразі активних переговорів не ведемо, але відкриті до опцій.

— Як змінюється вартість прав на міжнародні турніри? Які турніри окрім футболу є найдорожчими? А які спортивні права коштують найменше?

— Не можу розкривати деталей, адже кожен контракт із правовласником передбачає повну конфіденційність викладених умов. Якщо спрощувати, то чим вищі рейтинги спортивних подій, тим дорожчими є права на її трансляцію. До повномасштабного вторгнення ціна основних спортивних прав стабільно зростала щороку. Зараз, в умовах війни, частина нашої роботи — це донесення до правовласників реальної ситуації в країні: демографічної, економічної, безпекової. У більшості випадків вони йдуть назустріч і враховують ці фактори у переговорах.

— Як ви розподілятимете контент у 2025 році? І які турніри, матчі тощо виходитимуть у платному сегменті, а які на каналі у Т2?

— Та структура наповнення, яку ви бачите на каналі зараз, залишиться й надалі — ми не плануємо робити наповнення слабшим. У середньому це 10—14 прямих трансляцій на тиждень, що забезпечує дуже насичену сітку мовлення. Головна значна зміна — матчі збірної України з футболу тепер можна буде дивитися у Т2 лише на «Megogo Спорт».

— Чи нині спортивний напрямок у компанії самоокупний, прибутковий? Якщо так, розкажіть, коли вийшли на самоокупність і як це відбувалося?

— Він не самоокупний, але ми робимо все, щоб вийти на окупність. Основні виклики зараз — це суттєве зростання витрат. Виробництво домашніх матчів українських клубів і збірної, які проводять за кордоном, значно дорожче через логістику та технічні вимоги. Також варто враховувати валютні коливання: за останній рік курс долара та євро відносно гривні зріс приблизно на 8—9%, тоді як закупівля прав на всі закордонні чемпіонати відбувається в іноземній валюті. Ще один фактор — технічне забезпечення трансляцій в умовах блекаутів. Ми зобов’язані гарантувати безперервний сигнал, що означає додаткові витрати на резервне живлення. При цьому доходи не зростають такими ж темпами.

— Чи цікавить вас HD у МХ-7? Чи обговорювали ви це питання? І наскільки дорожчою буде трансляція каналу у такій якості?

— Звісно, ми хочемо, щоб прихильники спорту отримували якісну картинку. Глядачі каналу вже зараз можуть насолоджуватися нашим спортивним телеканалом в HD-форматі — й ми отримуємо багато позитивних відгуків.

У лютому «Megogo Спорт» вийшов у мережі «Тріолана», також ви є в мережах «Ланета» й інших провайдерів. У які великі кабельні мережі ви ще плануєте зайти? Якою є ваша мета щодо дистрибуції у кабелі? І якою є вартість вашого каналу для провайдерів?

— «Megogo Спорт» уже доступний усім кабельним операторам України. Наша мета щодо дистрибуції полягає в тому, щоб налагодити зворотний звʼязок з операторами, забезпечити їх усебічною технічною та маркетинговою підтримкою — від анонсів подій до інформаційного супроводу.

В умовах війни про вартість каналу доводиться говорити як про щось другорядне. Кабельний бізнес, як і всі інші, стикається з серйозними викликами. Тому ми підтримуємо наших партнерів дуже гнучким ціноутворенням і комфортними умовами співпраці.

— Яким є зараз портрет глядача спорту на ОТТ-платформах і у Т2? І як ви досліджуєте свою аудиторію?

— Можу дуже загально описати портрети глядачів. На платформі середній глядач спорту — чоловік віком 25—45 років. На Т2 ми очікуємо, що середній вік може бути вищим — від 45 років. До старту вимірювань це лише наші здогадки, з огляду на те, який середній глядач відповідно до панелі зараз в інших ефірних каналів.

Що стосується власної платформи, то ми ретельно вивчаємо вподобання глядачів і маємо детальну інформацію про їхню поведінку: час і частоту переривань перегляду, шлях, яким глядачі доходять до перегляду того чи того матчу або боксерського поєдинку, а також їхні уподобання щодо повернення до контенту і використання функцій платформи. Ми щиро любимо нашу аудиторію і дуже цінуємо, що вона з нами.

Для дослідження аудиторії ми використовуємо класичні методи, такі як інтерв’ю й анкети, а також власні інтерактивні опитувальники під час перегляду контенту. Також проводимо UI/UX-дослідження, щоб покращити загальний користувацький досвід. Зрештою, ми постійно збираємо й аналізуємо зворотний зв’язок від глядачів з усіх можливих джерел — зі служби підтримки, соціальних мереж, магазинів додатків для мобільних пристроїв тощо.

LIKED THE ARTICLE?
СПОДОБАЛАСЯ СТАТТЯ?
Help us do more for you!
Допоможіть нам зробити для вас більше!
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Источник материала
loader