ШІ навчили створювати нові аромати: людині потрібно лише вказати бажані запахи
ШІ навчили створювати нові аромати: людині потрібно лише вказати бажані запахи

ШІ навчили створювати нові аромати: людині потрібно лише вказати бажані запахи

Створення нового аромату — це складний та тривалий процес, який вимагає численних спроб методом проб і помилок. Щоб його автоматизувати, дослідники Токійського наукового інституту розробили модель штучного інтелекту OGDiffusion, яка створює нові аромати на основі визначених користувачем дескрипторів запаху. Ця технологія може стати геймчейнджером для парфумерної індустрії, харчової промисловості та виробництва товарів для дому.

OGDiffusion використовує генеративні дифузійні мережі — тип моделі машинного навчання, яка вчиться створювати новий контент, змінюючи процес шуму на основі наявних даних. Цю технологію, яка вже широко використовується для створення зображень і тексту, японські дослідники адаптували для створення нових ароматів, пише Tech Xplore.

Система працює, аналізуючи хімічні профілі (дані мас-спектрометрії) 166 ефірних олій, які позначені дев’ятьма дескрипторами запаху (наприклад, «цитрусовий» або «деревний»).

Коли користувачі вказують бажані характеристики запаху, ШІ генерує відповідний хімічний профіль (мас-спектр), який узгоджується з цими дескрипторами. Потім він обчислює суміш ефірних олій, необхідних для відтворення цього аромату, використовуючи математичний метод, який називається методом найменших квадратів.

«Наша дифузійна мережа використовує закономірності даних мас-спектрометрії ефірних олій для створення нових профілів ароматів за допомогою повністю автоматизованого, спрощеного та керованого даними підходу, зберігаючи при цьому високу якість вихідних даних. Усуваючи втручання людини та молекулярний синтез з процесу, ми пропонуємо швидкий, універсальний та ефективний метод створення ароматів», — пояснює професор Такамічі Накамото.

Існуючі моделі створення ароматів на основі штучного інтелекту вже розроблені, але вони покладаються на власні набори даних і все ще потребують участі експертів. Головною перевагою нового методу є його здатність повністю автоматизувати створення нових ароматів. Щобільше, оскільки система виробляє аромати на основі рецептів ефірних олій, кінцевий аромат можна легко відтворити.

Навіть новачок може створити задуманий аромат для створення ароматизованого цифрового контенту, запевняє японський професор.

Источник материала
loader
loader