Розкриті технічні характеристики американського багатоцільового винищувача F-15EX Eagle II
Розкриті технічні характеристики американського багатоцільового винищувача F-15EX Eagle II

Розкриті технічні характеристики американського багатоцільового винищувача F-15EX Eagle II

США виділили додаткові 3,1 мільярда доларів на прискорення виробництва багатоцільових винищувачів F-15EX Eagle II — це частина ширшого пакета в 150 мільярдів, спрямованого на підтримку ключових оборонних програм до 2029 року. Така інвестиція свідчить про прагнення забезпечити оперативну готовність авіації на фоні розробки дорогих систем шостого покоління, як-от програма NGAD.

F-15EX є глибоко модернізованим продовженням лінійки F-15, створеної ще за часів холодної війни. Новітня версія має найбільше серед усіх американських винищувачів бойове навантаження — до 13 400 кг. Вона може нести до 22 ракет класу «повітря-повітря», далекобійні ракети AIM-120D AMRAAM та AIM-260 JATM, високоточні боєприпаси JASSM і JDAM, а також потенційно — гіперзвукову зброю ARRW.

Серед ключових технологічних новацій — радар AESA AN/APG-82(V)1, система електронної протидії EPAWSS, сенсор IRST21 у модулі Legion Pod, а також відкриту архітектуру Open Mission Systems, яка забезпечує швидке оновлення програмного забезпечення та інтеграцію нових систем без складних сертифікацій.

Платформа вже інтегрується у чинні підрозділи без потреби у створенні нової інфраструктури. Заявлений ресурс — 20 000 льотних годин, удвічі більше, ніж у попередників. Перші 21 одиницю планують розгорнути на авіабазі Селфрідж у штаті Мічиган, де вони замінять застарілі A-10 Thunderbolt II. Ще 36 винищувачів буде передано на базу Кадена в Окінаві до весни 2026 року, що посилить американську присутність в Індо-Тихоокеанському регіоні.

F-15EX також виконує роль командного вузла для майбутніх безпілотних бойових літаків у рамках концепції MMT (Manned-Unmanned Teaming) і є частиною архітектури ABMS. Попри відсутність повноцінної «стелс"-характеристики, літак компенсує це більшим озброєнням, дальністю польоту та гнучкістю використання. Він стане містком між поточними потребами авіації США і її трансформацією у наступне десятиліття.

Источник материала
loader
loader