Розкриті технічні характеристики французького атомного авіаносця PA-NG
Розкриті технічні характеристики французького атомного авіаносця PA-NG

Розкриті технічні характеристики французького атомного авіаносця PA-NG

Франція може офіційно замовити найбільший у Європі атомний авіаносець вже до кінця 2025 року. Проект під назвою PA-NG (Porte-Avions de Nouvelle Génération) має замінити чинний єдиний французький авіаносець «Шарль де Голль», який перебуває на службі з 2001 року. Побудований на базі досвіду компаній Naval Group і TechnicAtome, новий корабель стане флагманом французького військово-морського флоту в рамках стратегічної модернізації з урахуванням викликів XXI століття.

PA-NG матиме водотоннажність 78 000 тонн, довжину 310 метрів і ширину 85 метрів — це зробить його найбільшим бойовим кораблем у Європі. Він отримає два атомні реактори K22 потужністю по 220 МВт, які забезпечать електричну тягу та живлення всієї бортової системи, включаючи три електромагнітні катапульти EMALS і системи зупинки AAG від американської компанії General Atomics. Це дозволить запускати як важкі винищувачі наступного покоління (NGF), так і легкі безпілотники.

Авіакрило корабля включатиме понад 40 літальних апаратів, зокрема Rafale M, три літаки раннього попередження E-2D Hawkeye, вертольоти NH90 та H160M, а також бойові та розвідувальні безпілотники. Злітна палуба на 17 000 м² та двоярусний ангар забезпечать гнучкість у розміщенні та обслуговуванні повітряних засобів. Оновлена острівна надбудова розмістить нову багатофункціональну РЛС Sea Fire від Thales та сучасне озброєння, зокрема вертикальні пускові установки з ракетами Aster, 40-мм гармати Bofors та ППО Simbad-RC з ракетами Mistral 3.

Будівництво PA-NG відбуватиметься в Сен-Назері компанією MO Porte-Avions — спільним підприємством Naval Group і Chantiers de l’Atlantique. Введення в експлуатацію очікується не раніше 2038 року. Попри високу вартість (понад 10 мільярдів євро), корабель стане центральним елементом французької оборонної політики, зокрема в Індо-Тихоокеанському регіоні. Також розглядається можливість подовження терміну служби «Шарля де Голля» після 2038 року для забезпечення стратегічної гнучкості або потенційної конфігурації з двома авіаносцями.

Источник материала
loader
loader