/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F82df2292e0178ea54e226079b986a234.jpg)
Американські розробники представили винищувач нового покоління T-7A Red Hawk
Літак T-7A Red Hawk, розроблений компаніями Boeing та Saab, продемонстрував безпечну роботу вдосконаленої системи аварійного катапультування на швидкості понад 800 км/год. Це наближає заміну застарілих T-38 Talon, що експлуатуються з 1960-х років.
Навчальний винищувач нового покоління T-7A Red Hawk, створений американською компанією Boeing у співпраці зі шведською Saab, успішно пройшов ключовий тест аварійної катапультної системи. Під час випробування на швидкості 450 вузлів (понад 800 км/год) система забезпечила безпечну евакуацію манекенів різної ваги, що підтвердило ефективність нового обладнання для захисту пілотів. Ця подія стала важливим етапом на шляху до повної сертифікації літака для використання Військово-повітряними силами США.
Основними вдосконаленнями стали модернізована система відстрілу ліхтаря кабіни, який тепер руйнується контрольовано, що знижує ризик травмування, а також нова програма керування катапультуванням. Оновлене програмне забезпечення забезпечує плавнішу стабілізацію пілота під час десантування, зменшуючи ймовірність травм хребта. Ці модифікації з’явилися внаслідок доопрацювань після затримок програми, викликаних сумнівами щодо безпечної роботи системи з пілотами різної комплекції.
T-7A Red Hawk призначений для заміни морально застарілого літака T-38 Talon, який перебуває на озброєнні з 1960-х років. Новий тренувальний реактивний літак обладнаний сучасним цифровим кокпітом, електродистанційною системою управління та потужним двигуном General Electric F404, що надає йому перевагу у швидкості, маневровості та здатності імітувати польоти на бойових винищувачах п’ятого покоління.
Крім удосконаленої авіоніки та льотних характеристик, Red Hawk оснащений вбудованими симуляційними системами, які дозволяють моделювати бойові ситуації — від радарних операцій до застосування озброєння та радіоелектронної боротьби — без необхідності в додаткових зовнішніх пристроях. Це суттєво підвищує ефективність підготовки та дозволяє максимально наблизити тренування до реальних бойових умов.
Очікується, що завершальні випробування катапультної системи відбудуться у серпні 2025 року. Перехід на T-7A Red Hawk стане значним кроком у модернізації підготовки американських військових пілотів, надаючи їм тренажерну платформу, повністю адаптовану до умов сучасного повітряного бою та високих навантажень, характерних для польотів на винищувачах F-22 або F-35.

