Автомобілі Ватикану: на чому їздили понтифіки католицької церкви
Автомобілі Ватикану: на чому їздили понтифіки католицької церкви

Автомобілі Ватикану: на чому їздили понтифіки католицької церкви

У Римі пройшла церемонія обрання нового Папи, яким став 69-річний Роберт Превост, котрий прийняв ім’я Лев XIV. З нагоди цієї події ми вирішили згадати, чим їздили понтифіки і який автопарк сьогодні обслуговує Ватикан.

Перший автомобіль був подарований папі римському Пію Х у 1909 році єпископом Нью-Йорка кардиналом Фарленом. Це був розкішний італійський автомобіль ltala 20/30. Але понтифік не цікавився технікою, тому пробіг машини склав всього 12 км. Папа Пій XI, навпаки, перейнявся інтересом до машин і навіть сам іноді сідав за кермо.

Розквіт папського гаража припав на 20-ті роки минулого століття. Архаїчні карети відправили до музею, а місце, що звільнилося, почали поступово заповнювати автомобілі. До кінця понтифікату Пія XI колекція розросла до 16 автомобілів, переважно італійського виробництва. Серед них були моделі марки Bianchi, Fiat та lsotta Fraschini.

Автомобілі Ватикану: на чому їздили понтифіки католицької церкви - Фото 1

Citroen С6 

У 1929 році французька компанія Citroen подарувала понтифіку Citroen С6 з мотором V6 та замовленим кузовом темно-бордового кольору. Багато деталей, включаючи радіаторні грати, були покриті позолотою, а закритий салон з єдиним кріслом прикрасили вишивкою з вензелями святого Христофора. На номерному знаку були абревіатура SCV – Stato della Citta del Vaticano – держава та місто Ватикан, а також порядковий номер машини “5”. Цей автомобіль проїхав 155 км, а потім став частиною ватиканського колекції Museo delle Carrozze.

Дарувати понтифіку автомобілі стало доброю традицією. Згодом у гаражі Ватикану з’явилися американський Graham Paige 837 з кузовом Le Baron, а також перший Mercedes-Benz – Nurburg 460. Після війни Папа Іван XXIII використав лімузин Chrysler Crown lmperial, відкритий варіант Lancia Flaminia та ландоле Mercedes-Benz 300 d.

Автомобілі Ватикану: на чому їздили понтифіки католицької церкви - Фото 2

Mercedes-Benz Nurburg 460

У вересні 1965 року в гаражі Ватикану з’явився розкішний Mercedes Benz S600 Pullman Landaulet, який презентували новому Папі Павлу VI. Восьмициліндровий 250-сильний двигун міг розганяти ландо до 200 км/год. З того часу кожен представник сімейства S-Class мав версію для понтифіка.

За Павла VI в 1975 році в гаражі Ватикану з’явився і перший позашляховик – Toyota Land Cruiser. Автомобіль використовувався для місіонерських подорожей. Іоанн Павло II, який змінив його в 1978 році, теж користувався відкритими позашляховиками. Після замаху 13 травня 1981 року, коли понтифік їхав Fiat Campagnola, було прийнято рішення використовувати тільки броньовані версії.

Автомобілі Ватикану: на чому їздили понтифіки католицької церкви - Фото 3

Fiat Campagnola

Першим таким авто став Land Rover, збудований у 1982 році. Автомобіль отримав спеціальним куленепробивний ковпак. Усередині підтримувався спеціальний мікроклімат, а броньоване скло до того ж було ще й тонованим, щоб на яскравому сонці Папа не отримав сонячного удару. Поруч із місцем Папи було встановлено мікрофони та столик для паперів.

Автомобілі Ватикану: на чому їздили понтифіки католицької церкви - Фото 4

Аналогічно виглядав створений пізніше папамобіль на базі Range Rover.

Автомобілі Ватикану: на чому їздили понтифіки католицької церкви - Фото 5

Одним із найвідоміших позашляховиків ватиканського гаража став Mercedes-Benz G-Class, який об’їздив з Папою практично весь світ. Перший Mercedes-Benz 230 G побудували у 1980 році спеціально до візиту Івана Павла II до Німеччини, але вже у 1982 році було збудовано другий автомобіль зі спеціальним бронюванням, який виконали фахівці фірми Thiele Fahrzeugbau.

Автомобілі Ватикану: на чому їздили понтифіки католицької церкви - Фото 6

Mercedes-Benz G-Class

Ще один відомий папамобіль – Cadillac DeVille, збудований у 1999 році компанією General Motors для поїздки понтифіка до Мексики. Машина була зроблена в єдиному екземплярі та відрізнялася збільшеною колісною базою, нестандартними задніми дверима, підніжками з електроприводом та гідравлічною системою приводу крісла Папи.

Автомобілі Ватикану: на чому їздили понтифіки католицької церкви - Фото 7

Cadillac DeVille

Одним із найяскравіших цікавих машин, що потрапили до гаража Ватикану, став подарунок Івану Павлу II від компанії Lancia до урочистостей з нагоди 2000-річчя християнства. Оригінальний автомобіль був створений на базі концепту Dialogos та отримав ім’я Giubіleo. Броньована машина довжиною 5,5 м отримала систему спецзв’язку, трансформовану задню частину даху та зручне крісло для Папи.

Автомобілі Ватикану: на чому їздили понтифіки католицької церкви - Фото 8

Lancia Giubіleo

У 2002 році для Івана Павла II виготовили новий позашляховик – Mercedes-Benz ML 430. У задній частині машини встановили спеціальні санки, щоб Папа міг заїжджати на своєму інвалідному візку до салону. Ця машина активно використовувалася понтифіком, у тому числі для закордонних візитів.

Автомобілі Ватикану: на чому їздили понтифіки католицької церкви - Фото 9
Автомобілі Ватикану: на чому їздили понтифіки католицької церкви - Фото 10
/
Автомобілі Ватикану: на чому їздили понтифіки католицької церкви - Фото 11
Автомобілі Ватикану: на чому їздили понтифіки католицької церкви - Фото 12

Його приймач на папському престолі, Бенедикт XVI, також користувався для поїздок переважно Mercedes-Benz ML.

Папа Франциск віддавав перевагу більш простому способу життя та більш простим автомобілям. Як кардинал, він часто користувався громадським транспортом. У ніч свого обрання він їхав з іншими кардиналами у мікроавтобусі назад до їхнього готелю замість того, щоб використати папський лімузин. Для поїздок Ватиканом він використовував Ford Focus з автопарку Ватикану. Він також їздив містом на Renault 4 1984 року, подарованому йому італійським батьком Ренцо Дзоккою.

Автомобілі Ватикану: на чому їздили понтифіки католицької церкви - Фото 13

Mercedes-Benz G580

У грудні 2024 року Франциск отримав перший в історії Ватикану електричний папамобіль – Mercedes-Benz G580. Під час його похорону у квітні 2025 року для перевезення труни Франциска до місця його поховання у базиліці Санта-Марія-Маджоре у Римі використовувався папамобіль на базі Ram 1500.

Источник материала
loader
loader