Більшість опитаних американців до 35 років вважають соцмережі своїм основним джерелом новин, — звіт Reuters
Для більшості опитаних американців до 35 років основним джерелом новин є соцмережі й платформи поширення відео. В інших країнах, що брали участь у дослідженні, 44% опитаних людей від 18 до 24 років також вважають ці ресурси головним джерелом новин.
Про це йдеться в щорічному Звіті про цифрові новини від Інституту дослідження журналістики Reuters на основі онлайн-опитування майже 100 тисяч людей у 48 країнах, включно зі США.
Як свідчать результати дослідження, у тиждень після інавгурації Дональда Трампа в січні 2025 року частка опитаних американців, які дізнавалися новини із соцмереж і відеоплатформ, була більшою, ніж тих, хто використовував телебачення, новинні сайти і додатки. За даними Reuters, такий зсув зафіксували вперше.
Кожен п’ятий з опитаних американців протягом тижня після інавгурації Трампа бачив новини чи коментарі подкастера Джо Роґана, а 14% респондентів у цей період бачили коментарі ексведучого Fox News Такера Карлсона. Крім того, серед найпопулярніших авторів у цей період були Меґін Келлі, Кендіс Овенс, Бен Шапіро, Браян Тайлер Коен і Девід Пакман.
«Ці виробники контенту також залучають аудиторії, до яких традиційним медіа важко достукатися. Найпопулярніші особистості особливо цікаві молодим чоловікам, аудиторії з правими поглядами й тим, хто не довіряє традиційним медіа і вважає їх упередженими або частиною ліберальної еліти», — прокоментував старший науковий співробітник Інституту дослідження журналістики Reuters Нік Ньюмен.
Водночас, як пише Reuters, інфлюенсери, блогери та політики — у топі джерел неправдивої чи неточної інформації у світі. У США найпродуктивнішими джерелами фейків або маніпуляцій вважають саме політиків.
Понад 70% американців хвилює їхня здатність відрізнити правду від брехні в інтернет-новинах. В усіх країнах, що брали участь у дослідженні, цей показник становить 58%.
Серед респондентів до 25 років 15% щотижня споживають новини через на чатботи й інтерфейси зі штучним інтелектом, тоді як загалом цей показник становить 7%. ШІ-сервісами, які респонденти найчастіше називали своїм джерелоом новин, були ChatGPT, Gemini і Meta AI.
У Reuters занепокоєні щодо можливої втрати трафіку на сайтах та в застосунках видавців, оскільки чатботи зменшують потребу переходити за посиланнями на новинні матеріали.
Соцмережа X стає популярнішим джерелом новин у США. 23% опитаних американців споживають новини на цій платформі, що на вісім процентних пунктів більше, ніж торік. Натомість Threads, Bluesky і Mastodon зараз мають охоплення не більш ніж 2%, коли йдеться про новини.
Текстові новини є найпопулярнішим форматом у світі, хоча близько третини респондентів віддають перевагу відео, а 15% — аудіо. Молодь набагато частіше обирає саме останні два формати.
Рівень довіри до новин у світі, згідно з дослідженням, вже протягом останніх трьох років стабільно становить 40%.
Нагадаємо, згідно з дослідженням американського центру Media Matters, ведучі 9 із 10 найпопулярніших онлайн-шоу в США із загальною кількістю підписників понад 197 мільйонів транслюють праву ідеологічну позицію. Контент 10 найпопулярніших подкастерів США часто містить теорії змов, антивакцинаторські настрої й антиукраїнські наративи.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.

