Результат невтішний: вчені пояснили, як використання ШІ впливає на пам'ять і здатність вчитися
Результат невтішний: вчені пояснили, як використання ШІ впливає на пам'ять і здатність вчитися

Результат невтішний: вчені пояснили, як використання ШІ впливає на пам'ять і здатність вчитися

На сьогоднішній день штучний інтелект пропонує безпрецедентні можливості для доступу до інформації та автоматизації завдань. Однак як показують останні спостереження та дослідження, ШІ впливає на фундаментальні когнітивні функції людини – пам'ять і здатність до навчання.

Тому експерти попереджають, що людство може заплатити за використання ШІ своєю ментальною автономією. Про це йдеться в науковому дослідженні вчених із лабораторії антидисциплінарних досліджень Массачусетського технологічного інституту та Массачусетського коледжу мистецтв і дизайну.

У своєму дослідженні команда поставила перед собою завдання зрозуміти "когнітивну вартість" програм ШІ, таких як ChatGPT. Вчені попереджають, що використання штучного інтелекту може вплинути на здатність вчитися, думати і запам'ятовувати. Під час дослідження команда вимірювала електричну активність мозку, відстежуючи дії 54 студентів протягом кількох сеансів написання наукової роботи.

Одна група студентів використовувала ChatGPT, інша – Google, а остання взагалі не користувалася допомогою штучного інтелекту. Результати показали, що студенти, які використовували великі мовні моделі (LLM), такі як ChatGPT, для написання есе, продемонстрували гіршу пам'ять, знижену мозкову активність і слабшу залученість, ніж ті, хто використовував інші методи.

Дослідники пояснили, що в цьому дослідженні було продемонстровано нагальну проблему ймовірного зниження навичок навчання при використанні штучного інтелекту. Вчені зазначили, що ШІ впливав на всіх рівнях: нейронному та лінгвістичному.

Учасників розділили на три групи – ChatGPT, Google і Brain-only – і попросили написати есе, надівши при цьому електроенцефалографічний пристрій для реєстрації активності мозку. Результати показали, що використання ШІ мало помітний вплив, а у студентів спостерігалося "ймовірне зниження навичок навчання".

Десятки студентів протягом 4 місяців працювали над есе і результат показав, що когнітивні здібності при використанні ШІ почали знижуватися вже з першого сеансу. При чому до четвертого заняття у студентів істотно знизилася можливість шукати інформацію і роз'яснювати свою точку зору.

Незважаючи на те, що переваги спочатку були очевидні, ця група показала гірші результати, ніж їхні колеги з групи без використання ШІ. Тим часом, користувачі Google продемонстрували "помірну залученість", а група, яка не мала зовнішньої пошукової системи або ШІ, продемонструвала більшу мозкову активність і оригінальніші ідеї у своїй роботі.

Источник материала
loader
loader