$420 мільйонів річного доходу за зубасті іграшки: що таке «лабубу» та чому вона підкорила соцмережі
Нещодавно в тіктоці стала популярна Labubu («лабубу») — крипово-усміхнена лялька.
Вона має пухке тіло, великі очі, гострі вуха та дев’ять зубів, що в комбінації створює милий і водночас трохи лячний стиль.
Завдяки цій неоднозначності іграшка стала популярною в соцмережах та серед інфлюенсерів і зірок: її носять як аксесуар Ріанна, Кім Кардаш’ян, Дуа Ліпа та багато інших.
А на e.
Bay ціни на фігурки можуть сягати тисяч доларів.
AIN розповідає, що це за іграшка, звідки вона та наскільки популярна в Україні.
Що таке Labubu та звідки воно взялось У 2015 році гонконзький художник Касінг Лунг створив серію оповідань «Монстри», надихаючись скандинавською міфологією, якою він захоплювався в дитинстві.
Того року компанія з Гонконгу How2Work випустила серію фігурок під однойменною назвою, серед яких був персонаж Labubu з кролячими вухами та зубастою посмішкою.
Саме він здобув популярність та отримав реалізацію в понад 300 кольорах, формах і розмірах.
Касінг Лунг.
Фото — Kaikai Kiki Gallery Ширше визнання іграшка отримала у 2019 році після початку співпраці з китайською компанією Pop Mart.
Вона відома форматом blind box: коли покупець до відкриття коробки не знає, яка саме фігурка буде всередині.
Та найбільшу популярність іграшка Labubu здобула у форматі брелоків.
Першу серію від Pop Mart під назвою Exciting Macaron випустили в жовтні 2023 року.
Нова хвиля популярності та out of stock Популярність іграшці на широкий загал принесла тайська реперка Ліса — учасниця південнокорейського гурту Blackpink.
У листопаді 2024 року вона поділилась захопленням іграшками Pop Mart в інтерв’ю Vanity Fair.
Після цього колекційні фігурки привернули увагу шанувальників як кейпопу, так і популярної культури загалом.
Згодом на публіці Labubu помітили в Ріанни, Дуа Ліпи та інших попзірок.
Завдяки такому ажіотажу у 2024 році дохід Pop Mart за межами Китаю зріс на 375,2% — до $702,7 млн.
Самі Labubu принесли $420 млн із загального доходу компанії в $1,8 млрд.
Наразі за хештегом #labubu в тіктоці опублікували 1,7 мільйона постів.
Фанати розпаковують іграшки, показують луки з ними та навіть косплеї на лялькових монстрів.
Більшість цих іграшок коштують від $20 до $400.
Колаборації із зірками та відомими брендами, відповідно, дорожчі.
Однак колекціонери можуть витратити сотні, а часом і тисячі доларів на коробки, щоб отримати потрібні версії.
Зараз на офіційному сайті Pop Mart іграшки розпродані.
Коли вони з’являються, то тільки в обмеженому доступі й до двох екземплярів на руки.
Придбати Labubu можна на e.
Bay та інших неофіційних маркетах.
Їхня ціна варіюється від $30 до $10 000.
Зображення — Pop Mart Ажіотаж на іграшки настільки великий, що, наприклад, у Великій Британії доходило до бійок покупців у магазинах.
Через це у травні ляльку вилучили з продажу до червня, щоб повернути на прилавки з покращеним і безпечнішим механізмом продажу.
А бутики елітних сумок рекламують брендовий одяг для Labubu, підбирають їх за кольорами до своїх сумок і навіть жартують, що краще під час пограбування втратити Birkin від Hermes, аніж брелок Labubu на цій сумці.
Labubu в Україні Найпопулярніший формат Labubu наразі — брелоки — в Україні офіційно придбати не можна, але іграшки можна знайти в перекупників.
Олексій Тесленко, комерційний директор «Будинку Іграшок», розповів AIN, що через надвисокий попит Pop Mart поки не відкриває дистрибуцію в нові країни, навіть попри заявлений інтерес із боку мережі.
За його словами, все, що сьогодні можна знайти в Україні, або неофіційні постачання, які завозять приватні компанії чи фізичні особи без офіційної згоди виробника, або підробки.
«Виробничі та логістичні ресурси компанії просто не встигають за популярністю бренду», — розповів Олексій Тесленко.
Втім, у компанії уточнили, що в них у наявності є інші колекції іграшок Labubu.
Найкраще продаються колекційні іграшки в ціновому сегменті від 500 до 1000 гривень, на нього припадає майже половина всіх продажів у категорії.
Серед них також інші колекційні фігурки, крім Pop Mart: Fugglers, Sylvanian Families, Funko Pop, LOL або популярні аніме-франшизи.
«Попит на різні колекційні фігурки Labubu від Pop Mart був стабільно високим ще до сьогоднішнього сплеску інтересу.
Інші колекційні фігурки цього бренду також продавалися в обмеженій кількості та були представлені лише в окремих магазинах.
На сьогодні бренд Pop Mart входить до п’ятірки лідерів у своїй категорії за рівнем продажів».
У «Будинку Іграшок» пояснили, що процес передачі офіційної ліцензії на продаж колекційних фігурок зазвичай має такий вигляд: виробник укладає контракт із дистриб’ютором, який отримує право представляти торгову марку в конкретній країні; дистриб’ютор бере на себе певні зобов’язання: щодо обсягів закупівель, обігу, розвитку бренду, підтримки й так далі.
Іноді виробник проводить конкурсний відбір серед потенційних партнерів, оцінює їхній портфель, фінансову спроможність та інфраструктуру.
В Україні вже є компанія, яка має дистриб’юторський контракт із виробником Pop Mart — ТОВ «Бонтой», які постачають фігурки, зокрема для «Будинку Іграшок».
Однак сам виробник наразі не має можливості забезпечити постачання товару навіть для чинного партнера через глобальний попит на фігурки.

