/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fd42d04ce8735734ef7db150dde94955c.jpg)
Розкриті технічні характеристики американського бойового гелікоптера Leonardo AW139
У США відбувся перший автономний політ гелікоптера Leonardo AW139 у межах програми Aerial Logistics Connector (ALC) Корпусу морської піхоти. Випробування, проведене у травні 2025 року в Аризоні, стало важливою віхою на шляху до застосування безпілотних вертольотів для логістичних завдань у складних умовах — без пілота на борту чи дистанційного керування оператором.
Під час тесту AW139 був обладнаний системою автономного управління Near Earth Autonomy, яка взяла на себе всі ключові функції польоту: від планування маршруту до ухвалення рішень у повітрі. Це перший випадок, коли AW139 працював повністю у безпілотному режимі. Демонстрація показала, що наявні екіпажні гелікоптери можна модернізувати для автономних місій без втрати надійності, що відкриває нові можливості для використання вже чинних авіаплатформ у сучасних операціях.
AW139 — сучасний двомоторний гелікоптер, здатний перевозити до 15 пасажирів або виконувати медичну евакуацію, має максимальну крейсерську швидкість 306 км/год, дальність польоту понад 1 100 км і автономність понад 5,5 годин. Завдяки високим показникам, структурній міцності й модульності, цей гелікоптер ідеально підходить для логістики як у цивільній, так і у військовій сферах.
ALC — спільна ініціатива Honeywell та Near Earth Autonomy, спрямована на створення автономних авіаційних платформ, що інтегруються у військові ланцюги постачання. Очікується, що нові функції — автоматичне виявлення перешкод, автономне планування маршрутів і синхронізація з логістичними мережами — значно підвищать ефективність постачань у динамічних бойових умовах.
Впровадження автономних гелікоптерів дає змогу зменшити ризики для екіпажів, забезпечити безперервність постачання навіть у зонах підвищеної небезпеки та підвищити гнучкість військових логістичних операцій. Модернізація вже широко використовуваних гелікоптерів AW139 шляхом додавання автономних систем дозволяє швидко та економно підвищити технологічний рівень повітряної логістики армії.

