/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F250%2Fec5673ad797b31d713e9fd2b4444d1b2.jpg)
Понад 40% проєктів із агентним ШІ буде скасовано до 2027 року – ЗМІ
Висока вартість, неочевидна користь і проблеми з безпекою змушують компанії згортати агентні ініціативи, але у перспективі технологія здатна трансформувати підходи до автоматизації й прийняття рішень в організаціях.
Понад 40% проєктів, пов’язаних з агентним штучним інтелектом, буде скасовано до кінця 2027 року, повідомляє з посиланням на новий звіт аналітичної компанії Gartner.
Основними причинами цього прогнозу стали зростання витрат, відсутність чіткої бізнес-цінності та проблеми із забезпеченням безпеки таких систем.
Опитування, проведене в січні 2025 року серед 3412 учасників вебінару, показало, що лише 19% організацій зробили значні інвестиції в агентний ШІ. Ще 42% інвестували обережно, 8% узагалі не вклалися в цю технологію, а 31% респондентів займають вичікувальну позицію або досі не визначилися.
За словами Анушрі Верми, старшого аналітика Gartner, більшість проєктів нині перебувають на етапі демонстрацій або експериментів, часто керуються модними трендами й не враховують усі виклики впровадження агентного ШІ в масштабах компанії. Вона зауважує, що це може призводити до зупинки проєктів ще до того, як вони дійдуть до стадії продуктивного використання.
У звіті також звертається увага на поширене явище agent washing, коли розробники просувають свої продукти, зокрема чат-боти, помічники або системи RPA, як агентний ШІ, хоча насправді ці рішення не відповідають критеріям. З тисяч компаній, що позиціонують себе в цій сфері, Gartner визнає змістовними лише близько 130.
Попри труднощі, аналітики Gartner вважають, що агентний ШІ має значний потенціал. За їхніми прогнозами, до 2028 року принаймні 15% повсякденних бізнес-рішень ухвалюватимуться автономно саме за допомогою агентного ШІ. Крім того, до цього ж часу понад третина корпоративних програмних рішень включатимуть такі технології.
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що Meta планує повністю автоматизувати рекламу за допомогою штучного інтелекту.

