/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F457%2Fb287b47d2a222656a5b5db5d742aee6a.jpg)
Китай масово експортує нові авто під виглядом уживаних
У Китаї викрито масштабну схему з експортом нових автомобілів під виглядом вживаних. Як з’ясувало агентство Reuters, китайські автовиробники у змові з місцевою владою реєструють абсолютно нові машини з нульовим пробігом як вживані, після чого відправляють їх за кордон — передусім у Росію, Центральну Азію та на Близький Схід.
Мета таких дій — штучне збільшення статистики продажів, утилізація надлишкових запасів і покращення економічних показників на місцевому рівні. Причиною стала багаторічна цінова війна на внутрішньому ринку, через яку багато виробників не можуть реалізувати продукцію в межах країни.
Як повідомляється, одразу після виробництва авто отримує реєстрацію в Китаї, класифікується як уживане, продається дилеру, а потім експортується. Це дозволяє компаніям фіксувати внутрішній продаж, а місцевій владі — демонструвати зростання економічної активності.
Таку практику підтримують понад 20 регіональних адміністрацій. Вони не лише сприяють оформленню документів, а й стимулюють процес шляхом швидкого повернення податків, розвитку логістичної інфраструктури та фінансування виставок.
За даними аналітиків, близько 90% з 436 тисяч авто, експортованих Китаєм як вживані у 2024 році, ніколи не використовувались. Серед них переважають бензинові моделі, які втратили популярність у Китаї, хоча є й електромобілі, частина з яких була придбана за державною програмою субсидій.
Ця схема дозволяє подвоїти обсяги транзакцій, що впливає на зростання регіонального ВВП. Водночас експерти дедалі частіше висловлюють сумніви щодо достовірності таких продажів і попереджають про репутаційні ризики.

