Ким був Джефф Безос до того, як став мільярдером
Ким був Джефф Безос до того, як став мільярдером

Ким був Джефф Безос до того, як став мільярдером

Тож яким був Безос до того, як його онлайн-магазин у гаражі перетворився на світового гіганта, розповідає 24 Канал.

Дитинство: інженерне мислення та винахідливість

Джеффрі Престон Безос народився 12 січня 1964 року в Альбукерке, штат Нью-Мексико. Його матері, Джекі, було всього 17 років, коли вона народила сина. Біологічний батько покинув сім'ю, і Джефф зростав під опікою вітчима – Мігеля Безоса, кубинського іммігранта, якого хлопець згодом вважатиме своїм справжнім батьком.

Ще з дитинства Безос мав інженерське мислення: розбирав будильники, майстрував із мотлоху пристрої та мріяв про колонії в космосі. Він перетворив гараж батьків на свою власну лабораторію та встановив по всьому будинку електричні пристрої.

Ким був Джефф Безос до того, як став мільярдером - Фото 1

Безос у дитинстві та підлітковому віці / Фото medium

Шкільні роки: комп'ютери, наука і лідерські амбіції

У школі Безос не лише добре вчився, а й вирізнявся харизмою та стратегічним мисленням. Він керував шкільним науковим клубом, створив сонячну кухню з параболічного дзеркала та виграв усі можливі олімпіади.

Коли йому було 16, він працював у McDonald’s. Але навіть там його цікавили не гамбургери, а системи автоматизації процесів.

Принстон і робота в хедж-фонді: шлях з айтішника в інвестора

Після закінчення Прінстонського університету, де він вивчав електротехніку та комп'ютерні науки, Безос почав свою професійну діяльність у сфері високих технологій і фінансів. Його перша робота була в інвестиційному фонді Fitel, де він займався створенням мережевої інфраструктури для нової фінансової компанії.

Згодом він перейшов у компанію Bankers Trust, де отримав цінний досвід у банківській сфері, і паралельно розвивав навички в IT. Саме тоді Безос зрозумів, що інтернет – це майбутнє, і почав цікавитися цією сферою.

Після Bankers Trust, він працював у інвестиційному фонді D.E. Shaw & Co., де швидко став одним із наймолодших віцепрезидентів компанії. Тут Безос отримав унікальний досвід у сфері інвестицій, управління проектами і стратегічного планування.

Ідея, яка змінила життя й історію: створення Amazon

У 1994 році, після вивчення швидкозростаючого ринку інтернет-комерції, Безос вирішив ризикнути – залишив стабільну роботу, щоб заснувати власну компанію. Ідея виникла під час поїздки на автомобілі: він склав список товарів, які можна продавати онлайн, і обрав книги як найкращий варіанти, адже це передбачає великий асортимент, попит і простоту доставки.

Безос і його дружина Маккензі переїхали у маленький гараж у Сіетлі, де і почався розвиток Amazon. Спершу це був простий онлайн-магазин книг, але вже на старті Безос мав грандіозні плани щодо розширення бізнесу. Він залучив початкові інвестиції і почав залучати талановитих розробників і менеджерів.

До першого мільярда – 5 років

Amazon з'явився онлайн у 1995-му. У перші два місяці компанія продавала книги в усі 50 штатів і 45 країн. Водночас Безос не гнався за прибутками, усе зароблене вкладав у розвиток.

У 1997 році Amazon вийшов на біржу. А вже у 1999-му Forbes включив Безоса до списку мільярдерів. Тобто знадобилося лише 5 років, щоб з гаражної ідеї виріс найбільший книжковий ритейлер, а згодом – маркетплейс на всі випадки життя.

Розширення та виклики

Amazon розвивався стрімко, незважаючи на складнощі. Безос зіткнувся з кризою доткомів на початку 2000-х, яка загрожувала виживанню компанії. Але його стратегія довгострокового інвестування і масштабування виправдала себе.

Він першочергово орієнтувався на створення максимально зручного сервісу для клієнтів, вкладаючи ресурси у логістику, інфраструктуру і розширення асортименту.

Після того як Amazon закріпився як онлайн-книгарня, Безос почав розширювати діяльність: запускати нові напрямки, такі як Amazon Web Services (AWS) — хмарна платформа, яка змінила IT-індустрію, Amazon Prime сервіс швидкої доставки, і навіть власні гаджети, як Kindle.

Безос не боявся експериментувати і ризикувати, вкладаючи в проєкти, які здавалося занадто амбітними. Його бачення змінювало не тільки роздрібну торгівлю, а й технологічний ландшафт у цілому.

Ще до Amazon Безос мріяв про Blue Origin

Цікаво, що ще до створення Amazon, Безос фантазував не про доставку, а про космос. Він зізнавався, що мріє "врятувати людство", переселивши людей у гігантські космічні станції. Саме тому в 2000 році, коли про Amazon уже гули всі, він заснував Blue Origin.

Тож, це сьогодні Безос – символ технологічної епохи, та до мільярдів була робота в McDonald’s, сонячні дзеркала, комп'ютери, хедж-фонд, гараж і віра в інтернет-книгарню, яка "може вирости".

Источник материала
loader
loader