/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F694e72214ce6120c6fa2e37ade5c2ab2.jpg)
Як з’явився український мультикар – незвичайний транспорт для міста
Компактні багатофункціональні вантажівки для комунального господарства дуже популярні у європейських містах. Сьогодні їх часто називають мультикарами – на честь родоначальника цього класу, машини Multicar 21, випуск якого освоїли на підприємстві VEB (НДР) у 1959 році. У СРСР масово поставлялися пізніші машини цієї марки – Multicar 25, виробництво яких стартувало 1978 року.
З розпадом «союзу» постачання Multicar до нашої країни припинилося. І в Україні вирішили побудувати свій мультикар – щоправда, трапилося це лише 2003 року. За проект взялися конструктори Бориспільського автозаводу, що входив до корпорації «Еталон». Компактна вантажівка (завдовжки 4150 мм, завширшки 1750 мм та заввишки 2280 мм) під назвою «Терен» і з індексом БАЗ-3340 вперше з’явилася широкому загалу на Київському автосалоні SIA-2003.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2Fd146f7833c8b47efd421a173df6d7852.jpg)
Машина отримала незграбну кабіну, два ведучі мости від УАЗу і бензиновий двигун ЗМЗ-4021 потужністю 90 к. с. Повна маса машини сягала 2,8 т. На виставці «Терен» показали із бункером для посипання доріг у зимовий час. Надалі машина отримала бортову платформу та снігоочисний відвал. На жаль, до серійного виробництва мультикари «Терен» так і не пішли.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F55c2c0fa20709c985be082afdd235ba0.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F676b58a3149628bcb4ae402c5c66d6f1.jpg)
Проте через багато років, у 2012 році український мультикар вирішили побудували і на іншому підприємстві – львівському «Електронмаш», що входить до «Концерну Електрону». Машина отримала індекс ЕМ-С320 “Електрон”. Розробкою цілого сімейства багатофункціональних автомобілів займалася команда фахівців на чолі з генеральним конструктором НТЦ «Автополіпром» Станіславом Войтківом.
ЕМ-С320 «Электрон»
Перший мультикар 4х4 повною масою 3,5 т оснастили самоскидним кузовом. Цікаво, що пізніше з’явилися важчі ЕМ-С440 “Електрон” (6х4) з підкатною третьою віссю, повною масою до 5 т. Ці машини передбачалося оснастити краном-маніпулятором, за допомогою якого можна було швидко змінювати налаштування кузова і різне навісне обладнання.
Підприємство пропонувало ці машини з дизельними двигунами італійської марки VM-Motori, робочим об’ємом 3,0 л та потужністю 114 к. с. Коробка передач – механічна, 5-ступенева, марки ZWL (Німеччина). Мости від італійського виробника Сarraro. Машини комплектувалися краном-маніпулятором Palfinger вантажопідйомністю 440 – 990 кг, з вильотом стріли 1,2 – 3,1 м.

