Як з’явився український мультикар – незвичайний транспорт для міста
Як з’явився український мультикар – незвичайний транспорт для міста

Як з’явився український мультикар – незвичайний транспорт для міста

Компактні багатофункціональні вантажівки для комунального господарства дуже популярні у європейських містах. Сьогодні їх часто називають мультикарами – на честь родоначальника цього класу, машини Multicar 21, випуск якого освоїли на підприємстві VEB (НДР) у 1959 році. У СРСР масово поставлялися пізніші машини цієї марки – Multicar 25, виробництво яких стартувало 1978 року.

З розпадом «союзу» постачання Multicar до нашої країни припинилося. І в Україні вирішили побудувати свій мультикар – щоправда, трапилося це лише 2003 року. За проект взялися конструктори Бориспільського автозаводу, що входив до корпорації «Еталон». Компактна вантажівка (завдовжки 4150 мм, завширшки 1750 мм та заввишки 2280 мм) під назвою «Терен» і з індексом БАЗ-3340 вперше з’явилася широкому загалу на Київському автосалоні SIA-2003.

Як з’явився український мультикар – незвичайний транспорт для міста - Фото 1
Розробники біля ходового макету, 2003 р. Фото Роман Харгелия/Facebook
/
Як з’явився український мультикар – незвичайний транспорт для міста - Фото 2
Розробники біля ходового макету, 2003 р. Фото Роман Харгелия/Facebook
Як з’явився український мультикар – незвичайний транспорт для міста - Фото 3

Машина отримала незграбну кабіну, два ведучі мости від УАЗу і бензиновий двигун ЗМЗ-4021 потужністю 90 к. с. Повна маса машини сягала 2,8 т. На виставці «Терен» показали із бункером для посипання доріг у зимовий час. Надалі машина отримала бортову платформу та снігоочисний відвал. На жаль, до серійного виробництва мультикари «Терен» так і не пішли.

Як з’явився український мультикар – незвичайний транспорт для міста - Фото 4
Родоначальник мультикарів – Multicar 21, випуск якого освоїли 66 років тому на підприємстві VEB у НДР.
Multicar 2519 активно поставлявся до СРСР
Multicar 2519 з різними кузовними надбудовами
/
Як з’явився український мультикар – незвичайний транспорт для міста - Фото 5
Родоначальник мультикарів – Multicar 21, випуск якого освоїли 66 років тому на підприємстві VEB у НДР.
Як з’явився український мультикар – незвичайний транспорт для міста - Фото 6
Multicar 2519 активно поставлявся до СРСР
Multicar 2519 з різними кузовними надбудовами

Проте через багато років, у 2012 році український мультикар вирішили побудували і на іншому підприємстві – львівському «Електронмаш», що входить до «Концерну Електрону». Машина отримала індекс ЕМ-С320 “Електрон”. Розробкою цілого сімейства багатофункціональних автомобілів займалася команда фахівців на чолі з генеральним конструктором НТЦ «Автополіпром» Станіславом Войтківом.

Як з’явився український мультикар – незвичайний транспорт для міста - Фото 7

ЕМ-С320 «Электрон»

Перший мультикар 4х4 повною масою 3,5 т оснастили самоскидним кузовом. Цікаво, що пізніше з’явилися важчі ЕМ-С440 “Електрон” (6х4) з підкатною третьою віссю, повною масою до 5 т. Ці машини передбачалося оснастити краном-маніпулятором, за допомогою якого можна було швидко змінювати налаштування кузова і різне навісне обладнання.

Як з’явився український мультикар – незвичайний транспорт для міста - Фото 8

Підприємство пропонувало ці машини з дизельними двигунами італійської марки VM-Motori, робочим об’ємом 3,0 л та потужністю 114 к. с. Коробка передач – механічна, 5-ступенева, марки ZWL (Німеччина). Мости від італійського виробника Сarraro. Машини комплектувалися краном-маніпулятором Palfinger вантажопідйомністю 440 – 990 кг, з вильотом стріли 1,2 – 3,1 м.

Источник материала
loader
loader