Bell створить надшвидкий гвинтокрил нового покоління
Bell створить надшвидкий гвинтокрил нового покоління

Bell створить надшвидкий гвинтокрил нового покоління

DARPA схвалила будівництво експериментального літака Bell X-plane з інноваційною роторною системою для вертикального зльоту та реактивного польоту.

Проєкт Bell X-plane перейшов у другу фазу програми SPRINT (Speed and Runway Independent Technologies) агентства DARPA, що підтримується Спеціальними силами США. Мета — створити апарат, здатний злітати вертикально як гвинтокрил, але розвивати швидкість реактивного літака — до 833 км/год. Основу конструкції становить модель Bell V-280 Valor, але нова розробка має унікальну систему зупинки і складання роторів під час переходу до горизонтального польоту.

Це дозволяє уникнути опору повітрю, який створюють роторні системи, та підвищити ефективність і керованість у польоті. «Ротори надають літаку можливість злітати з будь-якої точки, включно з морськими платформами та пересіченою місцевістю», — пояснили інженери Bell. У разі потреби ротори блокуються та ховаються, а апарат перемикається на реактивний привід, зберігаючи стабільність на високих швидкостях.

На даному етапі X-plane вже пройшов аеродинамічні випробування у NIAR та тести на авіабазі Холломан. Літак оснащений цифровою системою управління, що мінімізує виявлення радарами й підвищує маневреність. «Це досягнення, до якого ми йшли понад 10 років», — підкреслив Джейсон Херст, старший віце-президент Bell.

Прототип X-plane планують зібрати в повному масштабі, з максимальною злітною вагою понад 45 000 кг, і випробувати в умовах реального польоту вже в межах цієї фази.

Источник материала
loader