/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F758903aa8b9a2d652d1cb706d8b7d5d2.jpg)
Bell створить надшвидкий гвинтокрил нового покоління
DARPA схвалила будівництво експериментального літака Bell X-plane з інноваційною роторною системою для вертикального зльоту та реактивного польоту.
Проєкт Bell X-plane перейшов у другу фазу програми SPRINT (Speed and Runway Independent Technologies) агентства DARPA, що підтримується Спеціальними силами США. Мета — створити апарат, здатний злітати вертикально як гвинтокрил, але розвивати швидкість реактивного літака — до 833 км/год. Основу конструкції становить модель Bell V-280 Valor, але нова розробка має унікальну систему зупинки і складання роторів під час переходу до горизонтального польоту.
Це дозволяє уникнути опору повітрю, який створюють роторні системи, та підвищити ефективність і керованість у польоті. «Ротори надають літаку можливість злітати з будь-якої точки, включно з морськими платформами та пересіченою місцевістю», — пояснили інженери Bell. У разі потреби ротори блокуються та ховаються, а апарат перемикається на реактивний привід, зберігаючи стабільність на високих швидкостях.
На даному етапі X-plane вже пройшов аеродинамічні випробування у NIAR та тести на авіабазі Холломан. Літак оснащений цифровою системою управління, що мінімізує виявлення радарами й підвищує маневреність. «Це досягнення, до якого ми йшли понад 10 років», — підкреслив Джейсон Херст, старший віце-президент Bell.
Прототип X-plane планують зібрати в повному масштабі, з максимальною злітною вагою понад 45 000 кг, і випробувати в умовах реального польоту вже в межах цієї фази.
