У правовому комітеті Ради озвучили терміни підвищення зарплат суддям
У правовому комітеті Ради озвучили терміни підвищення зарплат суддям

У правовому комітеті Ради озвучили терміни підвищення зарплат суддям

Парламентарії зможуть розглянути законопроєкт про підвищення зарплат суддям у сесійній залі не раніше кінця серпня.

Про це у коментарі Укрінформу повідомив член профільного комітету Верховної Ради з питань правової політики, народний депутат від фракції "Слуга народу" Олександр Васюк.

Народний депутат наголосив, що у комітеті планують рекомендувати парламенту ухвалити не основний, а альтернативний законопроєкт "Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо створення передумов для підвищення розміру прожиткового мінімуму" №13467-1.

"Комітет планує розглянути законопроєкт у серпні. Йдеться саме про №13467-1, який є комітетським варіантом проєкту. Саме цей документ має всі шанси стати основою для остаточного рішення парламенту і всі шанси бути прийнятим наприкінці серпня або у вересні. Розраховуємо, що Рада розгляне його до ухвалення Державного бюджету на 2026 рік, адже саме в бюджетному плануванні має бути враховано оновлену модель фінансування судової влади. Це критично важливо для забезпечення незалежності суду, як того вимагає Конституція України, а також для гарантування стабільності у публічному секторі в межах бюджетного періоду 2026-2029 років", - заявив Васюк.

Відповідаючи на питання Укрінформу, депутат пояснив, чому народні депутати також зареєстрували пакет законопроєктів про підвищення зарплат держслужбовців та суддів.( Йдеться про законопроєкти №134661346713468 та 13469 - ред. )

"Це абсолютно нормальна практика, коли до парламенту подається кілька альтернативних варіантів, щоб знайти найбільш оптимальне рішення. Усі ці ініціативи мають спільну мету: створити справедливу й прозору систему оплати для держслужбовців, зокрема суддів. На мою думку, альтернативний №13467‑1 - кращий, адже цей документ пропонує є більш збалансований підхід саме до суддівської винагороди. Тобто головна відмінність альтернативного законопроєкту в адекватному підході до оплати праці. Мета полягає у встановленні справедливого розміру суддівської винагороди. Бо справедливе й прозоре фінансування - один з ключових запобіжників у боротьбі за чесне правосуддя", - наголосив народний депутат.

Він також звернув увагу, що цей законопроєкт пропонує заміну прожиткового мінімуму на фіксовану базову (орудну) величину ("орудна" або "базова величина" - новий термін в законодавстві, який в разі ухвалення зазначених ініціатив планується використовувати для визначення посадових окладів держслужбовців та бюджетників замість прожиткового мінімуму. Розмір цієї величини буде встановлюватися законом про Державний бюджет на відповідний рік за поданням Кабміну - ред.).

"Це має створити прозору, зрозумілу, прогнозовану і справедливу систему оплати: розмір базового окладу місцевого судді зростає з 18,2 до 26 орудних величин, тобто приблизно до ₴90 тисяч. Це відповідає ринку, враховує інфляцію та навантаження. Своєю чергою, сприяє захисту незалежності суду. Адже гідна оплата знижує ризики впливу й допомагає утримати професійних суддів у системі. До того ж це є реакцією (законодавців - ред.) на виклики. Це відповідь на попереднє багаторічне замороження прожиткового мінімуму (₴2102), яке штучно занижувало оклади суддів і створювало загрозу для їхньої незалежності", - пояснив Васюк.

Як повідомлялось раніше, голова комітету ВР з питань правової політики Денис Маслов та інші народні депутати подали проєкт Закону "Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо створення передумов для підвищення розміру прожиткового мінімуму" №13467-1.

Автори законопроєкту пропонують внести зміни до статей 135 та 150 Закону «Про судоустрій і статус суддів», якими визначати базовий розмір посадового окладу судді, керівника та заступника керівника служби дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя, а також дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя не у прожиткових мінімумах для працездатних осіб.

Згідно з пояснювальною запискою, законопроєкт також є однією з ключових передумов відкриття офіційних переговорів про вступ України до ЄС у межах Кластера 1 «Основи процесу вступу до ЄС», що відкривається першим і закривається останнім, та передбачає постійне забезпечення судів, органів та установ системи 2 правосуддя належними фінансовими та людськими ресурсами, включаючи забезпечення конкурентного рівня суддівської винагороди для суддів та заробітної плати для працівників апарату судів, інших органів та установ системи правосуддя з урахуванням навантаження, значущості та відповідальності роботи.

Як повідомляв Укрінформ, до Верховної Ради внесли законопроєкт про підвищення зарплати судді до ₴90 тисяч.

Раніше у парламенті зареєстрували чотири депутатські законопроєкти, які передбачають відв’язування посадових окладів від прожиткового мінімуму, а також сприятимуть підвищенню зарплати для суддів.

За словами голови правового комітету ВР Дениса Маслова, у внесеній до парламенту Бюджетній декларації не враховане належне фінансуваннясудової гілки влади. Комітет із питань правової політики подав пропозиції до Бюджетної декларації на 2026–2028 роки.

Серед ключових застережень - суддівська винагорода та забезпечення судів не відповідають реальному навантаженню, значущості й відповідальності роботи. Комітет запропонував переглянути й підвищити базовий посадовий оклад судді порівняно з 2025 роком.

Фото: Facebook Олександра Васюка 

Теги по теме
Верховная Рада Суд Зарплата
Источник материала
Упоминаемые персоны
loader
loader