«Правила флірту»: легка і смішна доросла версія «Думками навиворіт»
Можна любити чи не любити романтичні комедії, але є такі моменти, з якими зіштовхувався кожен з нас на першому побаченні – це суперечлива суміш сумнівів, переживань, боротьби здорового ґлузду та гіркого досвіду проти бажання просто розслабитись і бути самим собою. Саме про оцю внутрішню боротьбу й розповідає італійська комедія «Правила флірту», але водночас це душе смішна й емоційна історія, яка навіть на обмеженому просторі примудряється робити круті віражі сюжету.
35-річна реставраторка меблів Лара та 50-річний вчитель історії П’єтро зустрічаються на першому побаченні. У кожного за плечима болісний досвід попередніх стосунків, у кожного страх знову розчаруватись і водночас у кожному живе бажання знайти того, з ким тобі буде добре. Лара запрошує П’єтро до себе на вечерю – тож майже весь фільм буде проходити в камерному просторі маленької квартирки. А точніше – трьох квартирок.
Бо у голові кожного з них живуть емоції – так, майже такі ж емоції, як у мультфільмі «Думками навиворіт», тільки сильно потріпані життям: вони стільки разів обпікались на молоці, що тепер дутимуть навіть на студену воду. Здоровий ґлузд, романтика, пристрасть та оригінальність чи розчарування - у тісному кабінетику голови їм немає куди подітись одне від одного, а отже, вони змушені сперечатись, домовлятись, укладати угоди, йти назустріч одне одному або надривно відстоювати свої переконання.
Режисер Паоло Дженовезе ставиться до цих голосів дуже трепетно. Він, звісно, іронізує над їхніми закидонами, але робить це з величезною любов’ю до них. Навіть імена придумав. Жіночі і чоловічі емоції в чомусь схожі, але є й відмінності. В обох є тверезі голоси розуму – Професор у нього і феміністична Альфа в неї. Романтичні мрійники Ромео та Джульєтта. Пристрасний Ерос та спокуслива Тріллі, анархічна бунтарка Скеджія та розчарований підстаркуватий Валіум. Ці персонажі викликають одночасно і сміх, і незручність, і бажання обняти й пожаліти – бо всі ми маємо таких же тарганів у голові.
Для побудови стосунків жіночим і чоловічим емоціям доведеться співпрацювати. Кадр з фільму
Але дуже важко провести ідеальне або бодай нормальне спокійне побачення, коли чотири суперечливі голоси в твоєму мозку одночасно радять тобі, як краще діяти. Недаремно оригінальна назва фільму – FolleMente – перекладається як «безумство» - дійсно, твої думки ніби починають божеволіти. Тут бажання та рішучість показати себе з кращого боку, зацікавленість у партнері зіштовхуються з невпевненістю, очікуваннями та привидами колишніх стосунків та розчарувань.
Лара і П’єтро подобаються одне одному, але не наважуються зізнатися в цьому навіть самим собі, заплутуються в кожній деталі, прислухаючись до цих, можна сказати, тарганів у своїй голові.
Фактично перед нами лише двоє – самотні чоловік та жінка, але додайте до них ще й вісім емоцій і отримаємо кавардак, кумедну й не дуже плутанину, незручні ситуації, страх вимовити вголос, що ти насправді відчуваєш, зізнатись в тому, що тобі зараз добре, щемке почуття того, що із-за своєї обережності ти можеш втратити ту людину, з якою тобі справді добре і можна не робити з себе супергероя чи сильну та незалежну жінку, а просто їсти піцу в ліжку чи годинами розмовляти ні про що і в той же час про щось важливе.
Фільм, який вийшов в Італії до Дня святого Валентина, вразив і захопливим сюжетом, і прекрасною грою акторів, тож вдячні глядачі проголосували за нього неймовірними зборами – майже 4 млн євро за перші вихідні, це найкасовіша прем’єра італійського кіно з 2020 року, тобто з моменту пандемії. Чотири тижні «Правила флірту» очолювали італійський прокат. Смішне та мудре водночас - так найчастіше звучать відгуки про Follemente. І додайте до цього зірковий склад з десяти найпопулярніших італійських акторів.
Це вже не вперше режисер Паоло Дженовезе так жонглює з людськими почуттями. В його «Ідеальних незнайомцях» (фільм, який є рекордсменом за кількістю ремейків) пристрасті персонажів, зібраних в одній квартирі, теж набирають вибухової сили. Але на відміну від «Незнайомців» в «Правилах флірту» режисер поводиться зі своїми героями дуже ніжно, з любов’ю та обережністю. Тож на виході маємо легке, смішне, чуттєве, дуже добре і миле кіно, яке точно змусить кожного з нас по-іншому поглянути на побудову стосунків. І на самого себе також.
В середині фільму герої задають одне одному логічне питання – «А чи не хочеш ти відключити мозок?». Кадр з фільму
Країна: Італія
Режисер: Паоло Дженовезе
В ролях: Едоардо Лео, Пілар Фольяті, Марко Джалліні, Клаудіа Пандофлі, Рокко Папалео, Марія К'яра Джаннетта, Емануела Фанеллі, Клаудіо Сантамарія, Вітторія Пуччіні, Мауріціо Ластріко.
Тривалість: 01:37
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F11%2F70662fd6d3daedca0fe183dbd835939e.jpg)

