На сторінках друкованого випуску Vogue з’явилася модель, згенерована ШІ
Серпневий випуск друкованого журналу Vogue містить рекламу бренду Guess із зображенням моделі, яка була створена за допомогою штучного інтелекту. У Vogue повідомили, що поява ШІ-моделі не була їхнім редакційним рішенням. Однак, як пише BBC, це перший випадок, коли на сторінках журналу з’явилася згенерована штучним інтелектом людина.
Цю рекламу для бренду Guess створила компанія Seraphinne Vallora. Її засновниці, Валентина Гонсалес і Андреа Петреску, розповіли BBC, що до них звернувся співзасновник Guess Пол Марчіано і запропонував створити ШІ-модель для літньої кампанії бренду.
«Ми створили десять ескізних моделей для нього, і він обрав одну брюнетку та одну блондинку, яких ми далі розробляли», — розповіла Гонсалес.
Засновниці компанії кажуть, що процес створення ШІ-моделей може тривати до одного місяця, а вартість роботи — сягати сотень тисяч доларів.
Гонсалес і Петреску відкинули звинувачення в утвердженні вузьких стандартів краси і сказали, що їхня ШІ-модель для Guess виглядає «досить реалістично».
Водночас вони визнали, що зображення, які їхня компанія публікує в інстаграмі, не відзначаються різноманіттям і просувають нереалістичні стандарти краси. За їх словами, вони намагалися бути більш інклюзивними, але користувачі майже не взаємодіють із таким контентом.
Рішення Vogue розмістити рекламу зі штучно створеною моделлю викликало негативну реакцію в користувачів соцмереж. В одному дописі на платформі X йшлося:
«Ого! Наче очікування щодо краси вже не були достатньо нереалістичними, тепер з'являється ШІ, який робить їх узагалі недосяжними. Навіть моделям не зрівнятися».
Виконавча директорка британської благодійної організації Beat, що займається розладами харчової поведінки, Ванесса Лонглі сказала BBC, що ця реклама — «тривожний сигнал».
«Якщо люди постійно бачать зображення нереалістичних тіл, це може впливати на їхні думки щодо власного тіла, а негативне сприйняття себе підвищує ризик розвитку розладів харчової поведінки», — зауважила вона.
BBC зазначає, що додатковою проблемою в цій ситуації є відсутність прозорості — у Великій Британії немає законодавчої вимоги маркувати контент, створений за допомогою штучного інтелекту.
Хоча Guess і позначив свою рекламу як згенеровану штучним інтелектом, це застереження дрібне і непомітне. Читачі можуть не звернути на нього увагу, а саме зображення, на перший погляд, виглядає цілком реалістичним.
Колишня модель, а нині підприємиця у сфері технологій Шинейд Бовелл ще п'ять років тому написала для Vogue статтю про ризики витіснення моделей штучним інтелектом. В інтерв'ю BBC вона сказала, що недостатнє маркування ШІ-контенту є «надзвичайно проблематичним», оскільки це може мати шкідливий вплив на психічне здоров'я людей.
Бовелл також пояснила, що журнал «сприймається як верховний суд модної індустрії», тому дозвіл на публікацію реклами з моделлю, згенерованою штучним інтелектом, означає, що вони «в певному сенсі визнають це прийнятним».
BBC звернулося по коментар до Vogue і Guess. У Vogue відповіли, що це була реклама, а не редакційне рішення, але відмовилися від подальших коментарів.
Фото: BBC
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
