/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Ffda1ecbc6e7a26978694ab5ef2fd1104.jpg)
Лише половина українців довіряє новинам - ОПОРА
Про це під час презентації дослідження “Соціальна згуртованість українського суспільства” сказала аналітикиня Громадянської мережі ОПОРА Анастасія Романюк, передає кореспондент Укрінформу.
“Також з точки зору медійного виміру (спостерігається - ред.) досить низька довіра до медіата досить поширені сумніви в їхній об'єктивності”, - зазначила вона.
За її словами, аналітики у результати кількісного дослідження побачили, що лише 50% респондентів, які проживають в Україні, довіряють новинам, які вони читають.
“Трошки більшим є цей показник за кордоном - майже 60%. Також 11% респондентів взагалі не довіряють ніяким новинам і близько однієї п'ятої респондентів за кордоном також не довіряють новинам”, - заявила Романюк.
Представниця ОПОРи повідомила, що вони також побачили наявність серед українців високого рівня самоцензури.
“Близько третини респондентів в Україні відповіли, що з їхнього досвіду вони зупиняли себе від того, щоб якось висловитися в публічному просторі, будь-то онлайн, будь-то взаємодія в тих колективах, в яких вони перебувають, зокрема, через страх, що їх засудять, або не зрозуміють.
Серед респондентів за кордоном цей відсоток сягає близько 50%”, - поінформувала аналітикиня.
Окремо вона розповіла, що в ОПОРі під час цього дослідження також опитали людей щодо наявності у них відносної депривації (це соціологічний термін, який означає, що людина, зокрема, не просто не отримує те, що їй належне, а отримує навіть менше, ніж люди довкола).
“Ми вирішили перевірити, чи ми спостерігаємо це явище через наших респондентів. І цей рівень відносної депривації не є таким вже поширеним. Ми перевіряли людей через низку запитань… і побачили, що на кожне з цих запитань понад половина, навіть понад 60% респондентів і в Україні, і за кордоном відповіли, що вони отримували все, що вони мали би отримати”, - сказала Романюк.
Це дослідження ОПОРи відбувалося з 1 по 5 квітня 2025 року. Воно складається з двох етапів: кількісного та якісного.
У рамках кількісного етапу дослідження було проведено опитування серед 2000 респондентів в Україні, окрім окупованих територій, та 400 респондентів у ЄС. Ці вибірки у дослідженні не змішані і представлені паралельно.
У рамках якісного дослідження було проведено 16 експертних інтерв'ю і 12 фокус-груп по 6-8 учасників у кожній. Серед груп, які обрали для проведення цього етапу дослідження - українці за кордоном, ВПО, ветерани та члени родин військових і люди з інвалідністю.
Як повідомлялося, за даними опитування, рівень медіаграмотності українців залишається високим від початку повномасштабної війни.
