/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F32%2Fa6216ea81330c7d96c021b9ac76b6ba0.jpg)
Трамп погрожує Путіну субмаринами, але флот США перебуває в кризі, - WSJ
Цього тижня президент США Дональд Трамп хвацько пригрозив Росії військово-морським флотом у відповідь на словесні провокації Дмитра Медведєва. Однак сьогоднішні ВМФ США переживають далеко не найкращі часи і, ймовірно, є слабшими, ніж здаються.
"Суднобудівна та судноремонтна промисловість давно скаржаться на те, що брак досвідченого персоналу призводить до помилок та затримок. Обмежена потужність сухих доків та старіння обладнання також є проблемами. Ці проблеми відображають брак інвестицій у державні верфі після епохи Холодної війни та ширший занепад американської морської промисловості", – йдеться у публікації WSJ.
Військово-морські експерти стурбовані тим, що американські верфі будуть не в змозі забезпечити якісний ремонт і тим паче будівництво нових кораблів під час великої війни в Азії, яка, вочевидь, відбуватиметься переважно на морі.
Навіть зараз, у мирний для США час затримки з технічним обслуговуванням кораблів створюють проблеми військовим, пише WSJ. Наприклад, нещодавно морська піхота США не змогла провести військово-морські навчання за графіком через погане обслуговування десантних військових кораблів.
За словами представників ВМС США, кожен третій ремонт чи обслуговування надводних кораблів в минулому році вибилися з початкового графіку. І це ще хороший результат, бо загалом в останні роки до двох третин таких робіт було завершено із затримкою.
І це при тому, що сьогодні чисельний склад американського флоту є вдвічі меншим, ніж він був у час холодної війни: близько 600 кораблів наприкінці 1980-х років і лише близько 295 зараз.
Корінь проблеми експерти бачать у значному скороченні оборонних програм у 1990-х роках, коли США вдвічі скоротили кількість державних верфей, яким доручено обслуговувати атомні авіаносці та підводні човни.
Чотири верфі, що залишилися у державній власності, були створені понад століття тому та початково були призначені для будівництва парусників та пароплавів. Вони досі не були модернізовані як слід і страждають від старіння інфраструктури.
Окремою проблемою є нестача досвідчених працівників. Згідно зі звітом Бюджетного управління Конгресу, деякі зварювальники на верфях заробляють приблизно стільки ж, скільки й працівники фастфуду, тож не дивно, що хороші спеціалісти не хочуть працювати на верфах.

