/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F20d7d0b70a343ed7623915e3f668a6f3.jpg)
НАТО може відмовитися від закупівлі літаків Boeing E-7A Wedgetail: що це означає
НАТО поставила під сумнів закупівлю літаків E-7A Wedgetail від Boeing
Північноатлантичний Альянс поставив під сумнів своє рішення про закупівлю шести літаків дальнього радіолокаційного виявлення E-7A Wedgetail від американської компанії Boeing після того, як нове керівництво Пентагону змінило позицію щодо цього проєкту.
У листопаді 2023 року НАТО оголосила про вибір E-7A Wedgetail для заміни чотирнадцяти застарілих E-3A Sentry, які експлуатуються силами дальнього радіолокаційного виявлення альянсу з авіабази Гайленкірхен у Німеччині. Рішення було прийнято на користь американського літака, відхиливши пропозицію шведської компанії Saab щодо системи GlobalEye, повідомляє видання Opex360.
У червні міністр оборони США Піт Гегсет поставив під сумнів рішення американських ВПС про закупівлю 26 літаків E-7A Wedgetail, вказавши на їхню вразливість та надмірну вартість.
E-7A Wedgetail обладнаний багатофункціональним радаром з активною антенною решіткою MESA дальністю понад 400 км, системами радіоелектронної боротьби та різними засобами зв'язку.
Питання щодо майбутнього проєкту
Перед альянсом постали два ключові питання: чи погодяться США фінансувати закупівлю E-7A Wedgetail через iAFSC, та чи зросте ціна літаків, якщо американські ВПС відмовляться від їх придбання?
За словами представника NSPA, агентство підведе підсумки "ближче до кінця вересня" та оцінить "доступні варіанти". Це може відкрити нові можливості для шведської компанії Saab з її системою GlobalEye, яку вже обрали шведські ВПС та французькі військово-повітряні і космічні сили.
Остаточне рішення щодо американського проєкту залишається за Конгресом США, який має вирішити, чи підтримати позицію Пентагону щодо скасування закупівлі Wedgetail.
Після вибору літака E-7A Wedgetail для НАТО виникли проблеми через сумніви нового керівництва Пентагону у вартості та вразливості цього літака. Тепер вирішення ситуації залежить від рішення Конгресу США та можливих нових варіантів, які буде розглядати НАТО.

