/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Ff3d96f5be84dac03476791c43bc0d97a.jpg)
Індія забороняє азартні ігри на реальні гроші в інтернеті
Нижня палата парламенту Індії ухвалила законопроєкт про онлайн-ігри, який, хоча й сприяє кіберспорту та казуальним іграм без грошових ставок, накладає повну заборону на ігри на реальні гроші.
Закон під назвою «Законопроєкт про просування та регулювання онлайн-ігор 2025 року» має на меті заборонити ігри на реальні гроші по всій країні — незалежно від того, чи засновані вони на вмінні, чи на випадковості — а також заборонити як їхню рекламу, так і пов’язані з ними фінансові операції, як раніше повідомляв TechCrunch , спираючись на свій проєкт.
«У цьому законопроєкті пріоритет надано добробуту суспільства та запобіганню великому злу, яке проникає в суспільство», – заявила міністр інформаційних технологій Індії Ашвіні Вайшнау в парламенті під час представлення законопроєкту.
Запропонований закон обмежує банки та інші фінансові установи у дозволенні транзакцій для ігор на реальні гроші в країні. Будь-хто, хто пропонує ці ігри, може бути покараний позбавленням волі на строк до трьох років, штрафом до 10 мільйонів рупій (приблизно 115 000 доларів США) або обома видами покарання. Крім того, у законопроєкті йдеться про те, що знаменитості, які рекламують такі ігри на будь-якій медіаплатформі, можуть бути покарані позбавленням волі на строк до двох років або штрафом у розмірі 5 мільйонів рупій (приблизно 57 000 доларів США).
Вайшнау сказав, що рішення про внесення цього законодавства було прийнято для вирішення кількох випадків заподіяння шкоди, зокрема випадків, коли люди, як повідомляється, померли в результаті самогубства після програшу грошей в іграх. Однак зацікавлені сторони галузі здебільшого пов'язують ці інциденти з офшорними додатками для ставок та азартних ігор, які, на думку багатьох, не будуть розглянуті цим законодавством.
«Цей закон неминуче призведе до судового розгляду, оскільки він не проходить перевірку на пропорційність згідно зі статтею 19(1)(g)», – сказала Мегна Бал, директор аналітичного центру Esya Centre з Нью-Делі. «Замість того, щоб захищати споживачів, він ліквідує відповідні оншорні компанії, водночас відкриваючи двері для незаконних офшорних букмекерських платформ, які є справжнім джерелом фінансової шкоди».
Стаття 19(1)(g) Конституції Індії гарантує громадянам право займатися будь-якою професією або займатися будь-якою діяльністю, торгівлею чи бізнесом.
Перед внесенням законопроєкту до парламенту Індії, галузеві організації у вівторок увечері звернулися до прем'єр-міністра Нарендри Моді з закликом до втручання. У листі, надісланому Федерацією індійського фентезі-спорту, Всеіндійською федерацією азартних ігор та Федерацією електронних ігор, копія якого була розглянута TechCrunch, містилися попередження, що запропоноване законодавство може принести користь «незаконним офшорним азартним операціям», водночас змусивши індійський бізнес закритися. Ці галузеві організації представляють Dream Sports, MPL, WinZO, Gameskraft, Nazara Technologies та Zupee, серед інших компаній, що займаються іграми на реальні гроші.
«Закриття регульованих та відповідальних індійських платформ призведе до потрапляння [мільйонів] гравців до рук незаконних мереж матка, офшорних веб-сайтів азартних ігор та операторів-операторів, які працюють без будь-яких гарантій, захисту прав споживачів чи оподаткування», – йдеться в листі. (Матка – це форма незаконних азартних ігор, що виникла в Індії та передбачає ставки на випадкові числа.)
Три галузеві організації підрахували, що стартапи ігор на реальні гроші в Індії мають сукупну оцінку підприємства у 2 трильйони рупій (приблизно 23 мільярди доларів), генерують сукупний дохід у розмірі 310 мільярдів рупій (близько 3,6 мільярда доларів) та щорічно сплачують 200 мільярдів рупій (приблизно 2,29 мільярда доларів) прямих та непрямих податків. Вони також прогнозують сукупний річний темп зростання на 28%, що подвоїть розмір галузі до 2028 року. Галузеві групи попередили, що повна заборона може призвести до втрати понад 200 000 робочих місць та закриття понад 400 компаній.
Аналогічний лист було також надіслано цими трьома галузевими асоціаціями міністру внутрішніх справ Індії Аміту Шаху. Деякі індійські та міжнародні інвестори також обмірковують свою реакцію, повідомила TechCrunch особа, знайома з цим питанням. Джерело не побажало називати своє ім'я, оскільки плани ще не оприлюднені.
Акції компанії Nazara Technologies, яка раніше інвестувала в ігрові платформи на реальні гроші, включаючи PokerBaazi та Classic Rummy, у середу впали на 12,84% і закрилися на позначці ₹1220 (близько $14). Однак раніше компанія пояснила у звіті фондовій біржі (PDF), що вона «не має прямого впливу» на ігровий бізнес на реальні гроші, і що ці платформи не сприяють її доходам, згідно з її останніми звітами про фінансові результати.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fdcbdc643ab00c938052ff333f4a0261f.jpg)
Dream Sports та MPL, два провідні стартапи з ігор на реальні гроші, відмовилися від коментарів, а WinZO, ще один популярний стартап на реальні гроші, не відповів.
Законопроект був прийнятий голосуванням у галасливій нижній палаті менш ніж через сім хвилин після його внесення на обговорення. Тепер для набрання чинності йому потрібне схвалення верхньої палати та президента.
Тим часом деякі компанії у сфері казуальних ігор та кіберспорту схвально поставилися до цього кроку.
«Ми вітаємо це рішення, оскільки воно дозволяє нам зосередитися на поточних проблемах як бізнесу — монетизації, утриманні клієнтів і, найголовніше, створенні чудової інтелектуальної власності для Індії та світу, замість того, щоб пояснювати нашій аудиторії, з чого ми починаємо», — сказав Суміт Батеджа, генеральний директор і співзасновник Ginger Games, яка є частиною індійського ігрового інкубатора Krafton і створює гіперказуальні ігри.
Krafton — південнокорейська ігрова компанія, яка стоїть за популярною грою в жанрі «королівська битва» PUBG.
Акшат Раті, співзасновник і керуючий директор кіберспортивної компанії NODWIN Gaming, найбільшим акціонером якої є Nazara Technologies, заявив, що закон повинен чітко визначати та однаково розуміти розмежування між кіберспортом, онлайн-іграми, онлайн-соціальними іграми та онлайн-іграми на гроші.
«Відсутність точних визначень часто призводила до неоднозначності та змішування терміна «кіберспорт». Таке часткове збігання може створювати плутанину не лише для регуляторів, а й для гравців, команд, інвесторів та організаторів, які наполегливо працюють над розбудовою цієї галузі», – заявив він.
Бал також розповів TechCrunch, що законопроєкт «знищує кіберспорт», оскільки орган, створений урядом Індії, розв'язуватиме питання дійсності кіберспорту.
«Вплив виходить за рамки ігор на реальні гроші та поширюється на ширшу екосистему бізнесу, який від нього залежить, і справді має серйозні наслідки для сектору AVGC [анімація, візуальні ефекти, ігри та комікси] в цілому», – сказала вона.
У 2023 році уряд Індії вніс зміни до Правил інформаційних технологій (Керівні принципи для посередників та Кодекс етики цифрових медіа) 2021 року, щоб обмежити «шкоду для користувачів» від ігор на реальні гроші, та запропонував створити органи саморегулювання для обмеження незаконних ставок та азартних ігор, водночас дозволяючи легальні ігри. Однак підхід до саморегулювання зазнав невдачі через конфлікти між зацікавленими сторонами галузі щодо забезпечення дотримання правил та стандартів.
У 2023 році Нью-Делі запровадив 28% податок на онлайн-ігри, щоб обмежити ігри на реальні гроші, що викликало обурення з боку зацікавлених сторін галузі. Провідні інвестори, включаючи Tiger Global, Peak XV Partners та Kotak, закликали Моді переглянути своє рішення , попереджаючи про списання боргів на суму 2,5 мільярда доларів та потенційну втрату мільйона робочих місць. Однак податок залишився чинним, навіть попри те, що компанії оскаржили його ретроспективне застосування у Верховному суді. Нещодавні повідомлення свідчать про те, що згідно з новими правилами, він може бути переглянуто в бік збільшення до 40%.
Рохіт Кумар, партнер-засновник нью-делійської фірми з питань державної політики The Quantum Hub, розповів TechCrunch, що справжня проблема нового законопроекту полягає в відсутності належної правової процедури.
«Регулювання необхідне, але такі різкі кроки підривають репутацію Індії як стабільного та передбачуваного місця для інвестицій. Якщо існували занепокоєння, уряд мав би чітко повідомити про них з самого початку», – сказав він.

