Китай не вірить у газовий проєкт Кремля — розвідка
Китай не вірить у газовий проєкт Кремля — розвідка

Китай не вірить у газовий проєкт Кремля — розвідка

Газовий бізнес російського «Газпрому» залишається збитковим

Російська влада майже два десятиліття домагається згоди Китаю на будівництво нового газопроводу, який міг би компенсувати російському «Газпрому» близько п’ятої частини втраченого експорту до Європи. Однак сторони досі обмежилися лише меморандумом про наміри, а контракту на постачання газу все ще немає.

Про це повідомляє Служба зовнішньої розвідки України.

«Газовий бізнес „Газпрому“ залишається збитковим: втрати становили $11,6 млрд 2024 року і ще $134 млн за перше півріччя 2025-го», — йдеться у повідомленні СЗР.

Проблема фінансування

Загальна вартість будівництва газопроводу завдовжки 2,6 тис. км оцінюється у $25 млрд. Однак Пекін відмовився інвестувати в цей проєкт, тож «Газпром» буде змушений фінансувати його самостійно. Це значно посилить фінансовий тиск на компанію, яка вже перебуває в критичному стані.

Ще одним проблемним питанням залишається ціна на газ. Китай наполягає на рівні внутрішніх російських тарифів — 120–130 доларів США за тисячу кубів, тоді як Москва пропонує ціну в діапазоні $265–285 — аналогічно до ціни за газ, що постачається трубопроводом «Сила Сибіру-1».

Фінансовий стан «Газпрому»

Проєкт нового газопроводу також не зміг покращити фінансовий стан російської компанії. Після новини про підписання меморандуму акції «Газпрому» різко впали, а капіталізація знизилася на $1,24 млрд.

Грошові резерви компанії скорочуються третій рік поспіль: від $33 млрд на початку 2022-го до $6,7 млрд — у червні 2025 року. Фактично російська компанія субсидує китайських споживачів і продає їм газ за заниженими цінами, що робить газовий бізнес «Газпрому» збитковим.

Робота в офісі

Читати публікацію повністю →

Вєрка Сердючка, Мирослав Вантух, Василь Зінкевич

Читати публікацію повністю →

Затриманий зловмисник / © Державне бюро розслідувань

Читати публікацію повністю →

Прем’єр-міністр Словаччини Роберт Фіцо / © Associated Press

Читати публікацію повністю →

Источник материала
loader
loader