/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F15%2F65116b19e321aec995dc5192424993ac.jpg)
Автомобіль Stellantis позбавили емблеми заради безпеки пішоходів
Напівавтономний Opel Grandland використовує кольори та символи для сигналізації пішоходам. Білі світлодіоди замінені на ціан, пурпурний та зелений колір у конкретних сценаріях. Система розроблена інженерами Opel у співпраці з Дармштадтським технічним університетом.У міру того, як автомобілі поступово перебирають на себе більше функцій керування, питання їх взаємодії з оточуючими стає все актуальнішим. Технології вже готові дозволити водіям відірвати руки від керма та очі від дороги, але це породжує новий виклик: як автомобіль повинен повідомляти про свої наміри тим, хто знаходиться поза ним. Саме з цією метою Opel створив прототип Grandland зі світловою системою, призначеною для прямого спілкування з пішоходами.Тестова модель оснащена системою допомоги водієві 3-го рівня, яка дозволяє людині за кермом відключитися від керування за певних умов. Однак, коли транспортний засіб бере керування на себе, виникає потреба в новому рівні комунікації, щоб переконатися, що люди на вулиці розуміють, що саме збирається зробити автомобіль.Прототип Grandland обладнаний новою системою камер, яка може розпізнавати об’єкти та жести, поєднаною з функцією «передбачення намірів» на основі штучного інтелекту. Це дозволяє йому краще розпізнавати реальні сценарії, наприклад, коли пішохід з’являється з-за припаркованих автомобілів або коли дитина вибігає на дорогу, женучись за м’ячем.Під час роботи в режимі автономності 3-го рівня (або вище) передні та задні покажчики повороту SUV світяться ціановим кольором. Цей колір було обрано, оскільки він не асоціюється з жодною іншою функцією транспортного засобу. Коли на шляху автомобіля виявлено пішохода, він починає гальмувати, а світлодіодні фари змінюють колір з білого на пурпурний.Крім того, на невеликому екрані, який зазвичай відображає емблему Opel Blitz, з’являється попереджувальний знак або символ пішохода разом із жестом зупинки. Коли автомобіль повністю зупиняється, світлодіоди стають зеленими, а на дисплеї відображається фігурка, що йде. У складніших ситуаціях, коли алгоритм штучного інтелекту не може визначитися з діями, водія просять взяти керування на себе.Філіпп Рьокль, керівник відділу глобального розвитку освітлення в Stellantis, пояснює логіку проекту:Grandland з унікальним обладнанням та світловими функціями став одним із низки прототипів та серійних автомобілів від інших брендів, які досліджують це питання.Модель була створена силами інженерів у штаб-квартирі Opel у Рюссельсгаймі (Німеччина) і була представлена на Міжнародному симпозіумі з автомобільного освітлення (ISAL) у Дармштадті. Це результат співпраці між Opel Concept Workshop та студентами Дармштадтського технічного університету.Stellantis та TU Darmstadt сформували стратегічне партнерство для спільних досліджень нових технологій освітлення ще з 2022 року. В рамках цієї співпраці автовиробник зараз фінансує навчання трьох аспірантів на кафедрі електротехніки та інформаційних технологій університету.Джуліса Ле, керівник інноваційних проектів Stellantis, зазначила:Розробка таких систем світлової комунікації стає ключовим етапом на шляху до повної автономності транспорту. Впровадження уніфікованих візуальних сигналів, зрозумілих усім учасникам руху, може значно зменшити кількість нештатних ситуацій у містах майбутнього. Технології, подібні до тієї, що впроваджує Opel, формують новий стандарт взаємодії між технікою та людиною в публічному просторі, де невербальна комунікація відіграватиме першорядну роль. Успіх таких ініціатив залежатиме від міжнародної стандартизації та широкого впровадження, щоб кожен, незалежно від країни, міг миттєво розпізнавати наміри автономного автомобіля.

