Китайський спосіб гасіння палаючих електромобілів викидає акумулятори на дорогу й перекладає відповідальність на інших
Китайський спосіб гасіння палаючих електромобілів викидає акумулятори на дорогу й перекладає відповідальність на інших

Китайський спосіб гасіння палаючих електромобілів викидає акумулятори на дорогу й перекладає відповідальність на інших

Пожежі в електромобілях, які надзвичайно важко гасити, залишаються однією з найскладніших проблем для автовиробників. Інженери постійно працюють над створенням акумуляторних блоків, здатних витримати аварії без займання. Однак у Китаї представили зовсім інший підхід: систему високошвидкісного викидання, яка буквально вистрілює акумуляторний блок з транспортного засобу під час надзвичайної ситуації.Якщо це звучить не як прорив у безпеці, а як потенційна аварія, яка чекає на свій час, то ви правильно розумієте ситуацію.Незвичайну демонстрацію було зафіксовано на відео, яке стало вірусним у китайських соціальних мережах. На записі видно, як великий акумуляторний модуль з великою силою вилітає з боку позашляховика, після чого з’являється дим. Працівники служби безпеки швидко накрили блок спеціальним покривалом після того, як він приземлився у призначеній зоні з подушками.Згідно з китайськими повідомленнями, система працює за принципом, подібним до подушки безпеки. Якщо датчики виявляють теплову подію в акумуляторі, система може активувати викидання менш ніж за секунду, відправляючи батарею на відстань від 3 до 6 метрів від транспортного засобу. Ідея полягає в тому, щоб захистити пасажирів від потенційної пожежі або навіть вибуху.Звичайно, як зауважили багато коментаторів, “інше місце” може виявитися прямо на шляху іншого автомобіля, що рухається, на пішоходів або через потік транспорту. Акумуляторний блок вагою в сотні кілограмів є далеко не безпечним снарядом. Більше того, при серйозних аваріях, коли пожежі найімовірніші, конструкція автомобіля може деформуватися настільки, що система викидання заклинить, залишивши і пожежу, і важкий акумулятор на борту.Ця частина історії особливо цікава. Хоча офіційну інформацію знайти не вдалося, маркери на позашляховику свідчать, що тест був організований Дослідницьким центром технологій та ремонту автозіткнь Китаю. Графіка на сцені показує, що це відбулося під час “Демонстраційної зустрічі з технології запуску силових акумуляторів” 19 вересня 2025 року.Прототип, схоже, заснований на iCar 03T, але автовиробник швидко дистанціювався від експерименту. На своїх сторінках у китайських соціальних мережах бренд, що належить Chery, заявив: Повідомлення також стверджували, що Joyson Group могла співпрацювати над проектом, але компанія з тих пір заперечила свою участь.Незважаючи на весь цей спектакль, так звана система викидання у стилі ракети є безперспективною. Викидання напівтонного акумулятора в потік транспорту – це не функція безпеки, а літальний апарат з обов’язками. У реальних аваріях, де це могло б мати значення, сам механізм, швидше за все, буде пошкоджений до того, як він спрацює. Це не прогрес, а театр.Подібні експериментальні технології часто з’являються в автомобільній промисловості, особливо на ранніх стадіях розробки. Хоча мета запобігання пожеж є благородною, практична реалізація викликає серйозні сумніви щодо безпеки. Традиційні методи вдосконалення захисту акумуляторних батарей та систем пасивної безпеки, схоже, залишаються більш надійним шляхом для забезпечення захисту як пасажирів, так і громадськості. Швидке заперечення причетності з боку автовиробника свідчить про те, що галузь усвідомлює потенційні ризики та репутаційні збитки, пов’язані з такими радикальними концепціями.

Джерело матеріала
loader
loader