Як підготувати систему охолодження та обігріву до осені і холодів
Як підготувати систему охолодження та обігріву до осені і холодів

Як підготувати систему охолодження та обігріву до осені і холодів

Як не дивно, але саме перед холодами слід перевірити систему охолодження двигуна. Розповідаємо, чому це важливо і на що варто звертати увагу з початком осені.

Чому системі охолодження буває нелегко взимку, коли і без того холодно? От саме в холоді і причина. По-перше, перепад температур між +90°C/+100°C двигуна і, скажімо, -10°C/-15°C забортних градусів – не дуже сприятливий для деталей режим. А по-друге, система повинна не просто охолоджувати двигун, а підтримувати його температуру на заданому рівні (ті самі 90–105°C), та ще й без втручання водія.

Як підготувати систему охолодження та обігріву до осені і холодів - Фото 1

Тому важливо напередодні холодного сезону перевірити стан найбільш важливих деталей системи охолодження. До речі, системи опалення (клімат-контролю) ця інспекція теж стосується, адже схована під торпедо “пічка” бере тепло від системи охолодження мотора і є її частиною.

Отже, що слід перевірити в системі охолодження авто перед холодним сезоном?

Як підготувати систему охолодження та обігріву до осені і холодів - Фото 2

Антифриз: перший індикатор проблем

  • Рівень рідини в розширювальному бачку має бути стабільним. Якщо він регулярно падає – шукайте витік. Тому що узимку протічка стане більшою і одного разу зупинить вашу машину десь у дорозі.
  • Колір антифризу є ще одним важливий індикатором. Якщо він потьмянів, втратив колір і став мутним, це свідчить про його старіння або забруднення системи. Якщо порушувати термін заміни рідини (порядку 3 – 4 років), вона спричинить корозію деталей мотора і проблеми з охолодженням. А для очищення системи охолодження є препарати-промивки і відповідні технології.

Радіатори: тендітні, але важливі

Сучасні радіатори – це комбінація деталей з алюмінію та пластику, які склеєні без можливості ремонту. Це стосується і основного радіатора під капотом, і теплообмінника опалювача під торпедо.

Як підготувати систему охолодження та обігріву до осені і холодів - Фото 3

Типові проблеми:

  • Забруднення зовнішньої поверхні – пил, пух, листя знижують ефективність охолодження. Особливо небезпечно, коли бруд накопичився між двома-трьома радіаторами, які стоять пакетом перед двигуном.
  • Тріщини і повна руйнація пластикових елементів (патрубків), які виходять з ладу через старіння матеріалу.
  • Засмічення трубок. Радіатор з віком стає “непрохідним” – його засмічують накип, продукти корозії, осад від старого антифризу. Хімічна промивка допомагає не завжди, надійне рішення – повна заміна.
  • Мікротріщини. На старому радіаторі це доволі поширене явище, особливо в місцях з’єднання металу з пластиком. Їх важко виявити, бо патьоки антифризу швидко випаровується на гарячих поверхнях.
  • Несправний клапан у кришці. Може спричинити перегрів і повітряні пробки. Підозрілу кришку краще замінити превентивно.

Шланги та патрубки: перші жертви холоду

Гумові та пластикові елементи старіють швидше за все. Взимку, під дією перепадів температур, вони можуть тріснути, розшаруватися або повністю зламатись.

  • Огляньте гумові шланги і пластикові патрубки на наявність тріщин, втрати кольору, деформації на вигинах.
  • Якщо є сумніви – краще замінити таку деталь заздалегідь, ніж чекати аварії на трасі.
  • Прислухайтесь до порад досвідчених механіків – вони знають, коли саме варто міняти ці деталі конкретно на вашій моделі.

Як підготувати систему охолодження та обігріву до осені і холодів - Фото 4

Електрика: приховані ризики

Сучасна система охолодження тісно пов’язана з електронікою, і крім датчиків та електровентиляторів в деяких моторах є керований електронікою термостат. При тому проблеми з проводкою та електричними компонентами можуть бути непомітними, але критичними.

  • Перевірте датчики, роз’єми, дроти – вони мають бути чистими, сухими, без слідів оливи чи антифризу.
  • Уникайте контакту проводки з гарячими або рухомими частинами двигуна.
  • Пошкоджена ізоляція дрота – привід для його негайної заміни.

Вентилятор: надійний помічник

Електровентилятор активується при зростанні температури двигуна до критичної. Взимку таке трапляється  при буксуванні, тривалому русі по глибокому снігу, в міських пробках або увімкненні кондиціонера (який активується при натисненні кнопки “розпотівання” лобового скла).

Як підготувати систему охолодження та обігріву до осені і холодів - Фото 5

Несправність електровентилятора може залишитися непоміченою – аж до критичної ситуації. Перевірити працездатність вентилятора (вентиляторів), які мають вмикатись тільки час від часу, непросто, але електрики на СТО вміють це робити.

Порада від експертів «Автодім Атлант»

Система охолодження має одну відмінність від інших систем сучасного автомобіля: у ній є чимало деталей з матеріалів, котрі старіють просто від часу. Тому власникам ненових машин незалежно від пробігу рекомендується напередодні холодів завітати до автосервісу.

Важливо, щоб досвідчені майстри провели інспекцію системи охолодження перед тим як її компоненти почнуть зазнавати контрастних температурних навантажень. А такі мають місце після кожної стоянки і кожного старту двигуна. Замінити вчасно виявлений шланг з тріщиною в умовах СТО набагато простіше і дешевше, ніж вивозити з заміської дороги евакуатором машину, з якої через старий патрубок витік антифриз.

Як підготувати систему охолодження та обігріву до осені і холодів - Фото 6

Не кажучи вже про сумні випадки, коли водій не помітив втрату рідини, перегрів мотор і допустив його заклинювання. Після цього на власника чекає великий ремонт двигуна, настільки непростий, що в ньому не завжди є фінансовий сенс.

Источник материала
loader