/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F15%2F1f98027357fba9aef5e87fa84eb86392.jpg)
Тесла таємно врегулювала справу про смертельну аварію з автопілотом напередодні вердикту присяжних
Компанія Tesla досягла конфіденційної угоди у справі про аварію 2019 року, в якій була задіяна система Autopilot. Справа закрилася за місяць до початку судового розгляду, після чотирьох років судових процесів. Це рішення сталося після вердикту на 329 мільйонів доларів у подібному інциденті у Флориді.У серпні 2019 року водій Ford Explorer Sport Trac був ударений ззаду іншим водієм, який керував Tesla Model 3 з увімкненою системою Autopilot. Внаслідок удару Ford вийшов з-під контролю, перекинувся, і 15-річний син водія, який не був пристебнутий, вилетів з автомобіля та загинув. За кілька тижнів до початку судового процесу Tesla тихо врегулювала позов.Водій Tesla, Ромео Ялунг, рухався зі швидкістю 69 миль/год по третій смузі Interstate 880 в Каліфорнії. Відео з електромобіля показує, що водій Ford, Бенджамін Ескудеро, подав сигнал і перестроївся на ту саму смугу попереду. Ні Ялунг, ні Tesla з увімкненою системою Autopilot не зменшили швидкість, щоб уникнути зіткнення з Ford.Позов включав кількох учасників: не лише Tesla та Ялунга, але й дружину Ялунга, яка знаходилася на пасажирському сидінні в момент аварії. Протягом чотирьох років суддя Ребекка Еверсон мала можливість закрити справу, але дозволила їй продовжитися. Тепер, за місяць до суду, Tesla досягла угоди на не розголошувану суму.Таке рішення може здатися несподіваним, враховуючи обставини. Tesla має переважно переможну статистику в судах, коли йдеться про позови, пов’язані з Autopilot або Full Self-Driving. Присяжні та судді в більшості випадків визнавали, що людина за кермом несе відповідальність за керування, а не Tesla. Крім того, відео трагічної аварії, безумовно, викликає питання щодо уважності пана Ялунга.Ця угода сталася після того, як журі у Флориді визнало Tesla частково відповідальною за іншу смертельну аварію з участю Autopilot. У тому випадку водій Tesla зіткнувся з двома людьми на узбіччі, визнав свою провину поліції та заявив, що не звертав уваги під час аварії. Незважаючи на це, журі присудило позивачам 242 мільйони доларів.Tesla тепер оскаржує той вердикт, але нова поразка в суді могла б бути шкідливою для компанії. Врегулювання цієї справи в Каліфорнії могло бути розрахованим кроком, щоб уникнути ризику повторення подібного результату.Ця ситуація вказує на складність розподілу відповідальності між водіями та виробниками технологій автономного керування. Хоча суди часто визнають пріоритет уваги водія, великі суми компенсацій у попередніх справах створюють прецедент, який може впливати на подальші рішення компанії щодо судових спорів. Подальші випадки, ймовірно, продовжать визначати межі юридичної відповідальності за напівавтономні системи.

