/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2Fcad37ac9688011e87a25420e9ff0fe3c.jpg)
В Україні обмежили вік водіїв: кому не можна сідати за кермо
Україна адаптує європейські стандарти керування транспортними засобами, запроваджуючи суворі вікові обмеження для різних категорій водіїв. Головний сервісний центр МВС оголосив про оновлені правила, які регламентують право керування від мопедів до автобусів.
Система вікових категорій передбачає поступове розширення можливостей: з 16 років дозволено керувати мопедами та мотоциклами категорій "А1" і "А", з 18 років відкривається доступ до легкових автомобілів категорії "В" та вантажівок до 7,5 тонн. Водії віком 19 років можуть керувати транспортом з важкими причепами, а з 21 року - автобусами та мікроавтобусами.
Нововведення для літніх водіїв
Найбільші зміни торкнулися водіїв віком 65+ років. З 2024 року вони зобов'язані проходити тести на психічний стан та концентрацію уваги при поновленні посвідчення. Експерти розглядають можливість скорочення терміну дії прав для водіїв старше 70 років до п'яти років, а також запровадження щорічних оглядів для осіб 75+ років.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2Fd97b88a2dcc1776cb57c9378f6fd69be.jpg)
За керування транспортом без відповідних документів 16-річним підліткам загрожує штраф 3400 гривень. Якщо за кермо сідає дитина до 16 років, відповідальність несуть батьки.
Процедура отримання прав залишається незмінною - кандидати складають теоретичний та практичний іспити в сервісних центрах МВС. З листопада минулого року з'явилася можливість самостійної підготовки до теоретичного модуля, а також право оскаржити результати протягом 10 днів.
В ЄС тестують зниження віку для водіїв вантажівок через дефіцит кадрів, дозволяючи керування з 18 років під наглядом. В Україні верхня вікова межа для отримання прав офіційно не встановлена, проте європейські стандарти можуть вплинути на майбутнє законодавство.
Нагадаємо, що в Україні планують суттєво посилити покарання водіїв за порушення правил дорожнього руху. Зокрема, за дріфт пропонується запровадити штраф до 17 тисяч гривень із позбавленням прав, а за керування у нетверезому стані під час воєнного стану можлива конфіскація автомобіля на користь ЗСУ.
Крім того, у Верховній Раді розглядається законопроєкт, який може змінити правила для літніх водіїв. Ініціатива, пов'язана зі статистикою підвищеної аварійності, передбачає обов'язкові медичні огляди та психологічне тестування для осіб, які досягли 65-річного віку.
Варто додати, що на тлі зростання цін на пальне експерти радять водіям, як заощадити гроші на заправці. Для зменшення витрат рекомендується підтримувати оптимальну швидкість на трасі в діапазоні 70-80 км/год, не возити зайвий вантаж та регулярно перевіряти тиск у шинах.
Також водіям нагадують про важливу осінню звичку — перевіряти автомобіль перед поїздкою, щоб уберегти безпритульних тварин. Експерти радять стукати по капоту та оглядати колеса, оскільки коти часто ховаються біля двигуна в пошуках тепла, що може призвести до їхньої загибелі та пошкодження авто.

