/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F637235b695af52eb2440cdc9bbaff716.jpg)
"Неефективна витрата грошей": як в Україні об'єднують профтехи
Це без тих, які залишилися на тимчасово окупованих територіях, сповістив заступник міністра освіти і науки України Дмитро Завгородній. Про це інформує 24 Канал із посиланням на "РБК-Україна".
Скільки в Україні є закладів професійної освіти?
З вищезгаданих 527 очно працює 283 заклади освіти, дистанційно – 68, змішано – 176.
Їх буде потроху ставати менше. Їх об'єднують, щоб мати повні групи, ефективно використовувати ресурси,
– уточнив заступник міністра.
Він каже: часто в областях на відстані 30 – 40 кілометрів один від одного є 2 – 3 профтехи однакового спрямування. До прикладу, аграрного. В обох навчаються кухарі, трактористи, автослюсарі. В кожному по 150 учнів і по 50 – 70 співробітників. Це неефективна витрата грошей.
Можна було б їх об'єднати і кошти витратити на оновлення обладнання та іншого. Групи будуть вже повні, і діти будуть вчитись на сучасному обладнанні. В них об'єднається і земля, вони будуть її ефективніше обробляти, почнуть швидше заробляти, платити більші зарплати тощо,
– вважає Завгородній.
Це укрупнення, за його словами, відбувається вже достатньо давно і буде тривати. Для обласної влади розробляють методику: у кожному районі збирають робочу групу з представників бізнесу та служби зайнятості, аналізують ринок праці, визначають базові заклади та ті, що під питанням, і складають план розвитку мережі.
Щороку мережа трохи оптимізується. Ми інвестуємо лише в найкращі заклади освіти, в найбільші. У нас є умови по мінімальній кількості студентів, які мають бути в закладі, щоб він міг отримати державну підтримку. Так ми стимулюємо розвиток цих найкращих закладів,
– розповів посадовець.
Цікаво! У вересні набув чинностіЗакон України "Про професійну освіту". Він відкриває шлях до сучасної, гнучкої та орієнтованої на потреби ринку праці системи.
Як змінюють сферу профосвіти?
- У вересні президент Володимир Зеленський підписавЗакон України "Про професійну освіту".
- Професійні коледжі отримають більше свободи у фінансах: без тарифної сітки та типового штатного розпису, із правом самостійно розпоряджатися власними надходженнями.
- Запровадження KPI для директорів забезпечить прозоре оцінювання їхньої роботи.
- За декілька років на випускників чекатиме зовнішнє оцінювання результатів навчання в незалежних кваліфікаційних центрах.
- Закон допоможе перезавантажити професійну освіту й утвердити професійні коледжі як основні заклади підготовки кваліфікованих кадрів.
- У МОН при цьому зазначили, що гнучкі освітні траєкторії – основа сучасної професійної освіти.

