Блогери, рятуйте! Для чого «Укрпошта» тратить мільйони на... ТікТок
Навесні цього року генеральний директор «Укрпошти» Ігор Смілянський вийшов із оптимістичною заявою: «На папері «Укрпошта» все ще збиткова, але вже зараз міжнародний аудит підтверджує, що наша Ebitda (прибуток до сплати податків, відсотків і амортизації – «Главком») – позитивна».
Водночас ЗМІ проаналізували: після прибуткового 2019 року (+405 млн грн), «Укрпошта» сиділа у збитках чотири наступних роки поспіль. З ями (мінус 1,26 млрд грн) у 2022 році оператор почав потихеньку вибиратися у 2024-му, коли скоротив збитки до 413 млн грн. При цьому виторг компанії з 10,3 млрд у 2022 році зріс до 13 млрд – у 2024-му.
Ймовірно, криза підштовхнула «Укрпошту» до агресивнішого маркетингу. Передовсім пропонувати свій продукт оператор почав молодим людям, які активно користуються соціальними мережами.
У вересні «Укрпошта» оголосила одразу дві закупівлі на розміщення рекламних матеріалів у соцмережах. Загальна сума тендерів перевищує 7,45 млн грн. Зокрема у системі публічних закупівель ProZorro з’явилося два тендери:
- перший передбачає 5,47 млн грн на рекламу в YouTube. Сюди входить підготовка медіапланів та оптимізація рекламних кампаній;
- другий – на 1,98 млн грн – стосується створення та розміщення відео у TikTok.
За умовами закупівлі, рекламні ролики мають набирати від 100 тис. до 1 млн переглядів. При цьому розміщення відбуватиметься не на офіційних сторінках компанії, а на особистих акаунтах третіх осіб, тобто залучених блогерів.
Тендер на послуги зі створення та розміщення рекламних відео у TikTok ще триває. Подати свої пропозиції учасники можуть до 1 жовтня 2025 року.
Натомість у тендері на розміщення реклами в YouTube для «Укрпошти» 29 вересня відбувся аукціон. На нього прийшли відомі гравці ринку: ТОВ «Вебпромо», ТОВ «Мікс Діджитал», ТОВ «Юніверсал Маккенн Медіа» та ТОВ «Нетпік». Дехто з них раніше вже працював із «Укрпоштою». Найдешевшу пропозицію запропонувала підприємець Аліна Соломаха – 2,55 млн грн. Це удвічі менше від очікуваної вартості закупівлі.
Ці закупівлі стали черговими у довгому списку маркетингових тендерів держпідприємства. Попри воєнний стан і заяви про фінансові труднощі, «Укрпошта» витрачає на рекламу мільйони гривень.
«Главком» з’ясував, скільки коштів витратила «Укрпошта» на рекламні та маркетингові послуги у воєнних 2022-2025 роках.
Улітку 2022 року АТ «Укрпошта» провела масштабний тендер на послуги з проведення рекламних кампаній. За умовами конкурсу, підрядник мав підготувати майже 900 різних рекламних матеріалів. А також забезпечити, що цю рекламу переглянуть 311 млн разів і 3 млн людей клікнуть по ній. Крім цього, щоб майже 1,5 млн людей подивилися відеорекламу, а 27,5 тис. – завантажили мобільний застосунок «Укрпошти».
Учасників тендеру було троє, переможцем стало ТОВ «Нетпік» з найдешевшою пропозицією – 18,1 млн грн. Однак за даними додаткової угоди, замовник перерахував підряднику лише 5,9 млн грн. Сторони домовилися зменшити обсяг закупівлі.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F28%2F93bfe49fcc9303da88c7b329e4545b8a.jpg)
Восени 2022 року державний оператор поштового зв’язку витратив майже 420 тис. грн на брендування транспортних засобів. Послугу надало столичне ТОВ «Укрмедіатренд». Йшлося про виготовлення та розміщення наліпок на автомобілі пошти, а саме Renault Master L3Н2 2017-2019-х років випуску. Всього таких авто було 99.
У листопаді 2022 року «Укрпошта» провела ще один тендер на послуги з розміщення рекламних матеріалів в інтернеті. Згідно з вимогами, підрядник мав розмістити рекламні оголошення на найпопулярніших майданчиках на кшталт Google, Facebook та YouTube. Мета замовника полягала у тому, щоб не просто показати рекламу, а зробити це так, аби люди зацікавилися: клікали на неї, дивилися відео та завантажували мобільний застосунок.
Чотири компанії подали пропозицію. Переможцем тендера обрали ТОВ «Мікс Діджитал», яке за свої послуги запропонувало 10,7 млн грн.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F28%2F63727cd1f36240ca2a96a2eb66d8c24c.jpg)
На початку 2024 року «Укрпошта» оголосила про великий тендер на послуги з розміщення рекламних матеріалів у мережі інтернет. В обов’язки підрядника входило написання текстів, підготовка банерів та відео, які зацікавлять людей. Також фірма-переможець мала розміщувати рекламу: запустити оголошення на всіх ключових платформах Google, YouTube та Facebook.
Очікувана вартість послуг склала понад 12,5 млн грн. Переміг у торгах єдиний учасник – вище згадане ТОВ «Мікс Діджитал». Компанія запропонувала невеличку знижку, а саме 370 тис. грн.
У тому ж 2024 році державний оператор поштового зв’язку витратив 23,5 млн грн на розміщення реклами на телебаченні. Підрядник займався підготовкою рекламних роликів та їх розміщенням на українських топ-каналах: Новий канал, ICTV2, СТБ, 1+1 Україна, TET, 2+2 та інших. Всього «Укрпошта» замовила 83,7 год реклами на телебаченні.
У тендері переміг єдиний учасник – ТОВ «Стар Ап Плюс».
Також «Укрпошта» витратила 3,2 млн грн на виготовлення аудіовізуальних творів у формі відеоконтенту та сценарних матеріалів. Переможець тендеру мав зняти та змонтувати рекламні ролики для соцмереж держпошти та телебачення.
Послугу надало київське ТОВ «Люм’єр Продакшн».
У лютому 2025 року Украпошта провела ще один масштабний тендер на послуги з розміщення рекламних матеріалів у інтернеті. Згідно з документацією, підрядник мав забезпечити майже 129 млн показів оголошень у різних онлайн-каналах. Реклама йшла через Meta, Google, YouTube та інші цифрові платформи.
Перемогу отримало вже не раз згадане ТОВ «Мікс Діджитал» з пропозицією трішки нижчою від очікуваної вартості – 11,2 млн грн.
Влітку 2025 року державна пошта замовила створення брендбуку. Підрядник має створити нові правила використання логотипу, кольорів і шрифтів, дизайн візиток, бланків, пакування, уніформи, транспорту, сувенірів, а також шаблони для реклами й соцмереж. Фактично переможець тендеру повинен розробити стиль, за яким «Укрпошту» легко пізнаватимуть усюди.
Переможцем тендеру стала ФОП Анастасія Жеребецька, яка надала свої послуги за 639 тис. грн.
Переможці тендерів і суми договорів у 2022-2025 роках
№ | Фірма-переможець | Тендер | Сума договору |
---|---|---|---|
1 | ТОВ «Нетпік» (село Молодіжне, Одеська обл.). Компанія належить одеситу Ігорю Бородатюку | Послуги з розміщення рекламних матеріалів АТ «Укрпошта» в мережі Інтернет – 2022 рік | 18,11 млн грн (по факту оплачено 5,9 млн грн) |
2 | ТОВ «Укрмедіатренд» (Київ). Кінцевий бенефіціар — мешканка Київщини Людмила Гройсман | Виготовлення та розміщення обклеювальних матеріалів на транспортний засіб (брендування) – 2022 рік | 419,5 тис. грн |
3 | ТОВ «Мікс Діджитал» (Київ). Володіє киянин Георгій Петрушин | Послуги з розміщення рекламних матеріалів АТ «Укрпошта» в мережі Інтернет – 2022 рік | 10,73 млн грн (вартість договору було збільшено до 12,8 млн грн) |
4 | ТОВ Liga Zakon (Київ). Належить Володимиру Єгіпку, Марині та Сергію Бондаренкам та їх синам Дмитру і Михайлу | Надання послуг у сфері реклами – 2023 рік | 33,1 тис. грн |
5 | ТОВ «Мікс Діджитал» (Київ). Володіє киянин Георгій Петрушин | Послуги з розміщення рекламних матеріалів АТ «Укрпошта» в мережі Інтернет – 2024 рік | 12,5 млн грн |
6 | ТОВ «Стар Ап Плюс» (Київ). Контролюється мешканкою Київщини Наталією Офрім | Послуги розміщення реклами на телебаченні – 2024 рік | 23,5 млн грн |
7 | ТОВ «Люм’єр Продакшн» (Київ). Володіє киянин Сергій Циганенко | Послуги з виготовлення аудіовізуальних творів у формі відеоконтенту та сценарних матеріалів – 2024 рік | 3,27 млн грн |
8 | ТОВ «Мікс Діджитал» (Київ). Володіє киянин Георгій Петрушин | Послуги з розміщення рекламних матеріалів АТ «Укрпошта» в мережі Інтернет – 2025 рік | 11,23 млн грн |
9 | ФОП Анастасія Жеребецька | Послуги зі створення брендбуку (розробка бренд айдентики) – 2025 рік | 639,7 тис. грн |
Загалом на рекламні та маркетингові послуги «Укрпошта» за три роки вже витратила щонайменше 70,2 млн грн.
Кароліна Терещенко, «Главком»
