/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F666519b39101e38b15bed728a94863f1.jpg)
Кожен п'ятий перевізник зник із ринку: в Росії криза автоперевезень
В Росії криза автоперевезень?
Лише у першому кварталі 2025 року з ринку пішов кожен п’ятий перевізник, а до кінця року бізнес можуть залишити ще близько 15% компаній. Про це повідомляє The Moscow Times із посиланням на дослідження агентства M.A.Research, інформує 24 Канал.
Попри зростання фізичних обсягів перевезень на 3,5%, виручка галузі за перше півріччя впала на 5% через зниження ставок. Аналітики прогнозують, що за підсумками року показник буде лише на 1% вищим, ніж у 2024-му, приблизно 2,63 трильйони рублів. Для порівняння, торік виручка зросла на 13%.
Ставки падають, компанії закриваються?
Найбільше просіли ставки у великотоннажному сегменті: на початку 2025 року вони були на 8% нижчими за минулорічні, за даними біржі вантажоперевезень ATI.SU.
На ринок також тиснуть слабкий споживчий попит, стагнація будівництва та перехід клієнтів у "каптивний" сегмент, коли власники вантажів перевозять їх власним транспортом. За оцінками логістичної компанії ПЕК, каптивні перевезення вже займають близько третини обсягів генеральних вантажів (FTL).
Чи зміниться ситуація?
Згідно з прогнозом аналітичної компанії Infoline-Аналитика, у 2025 році ринок великотоннажних автоперевезень зросте не більш ніж на 1–1,5% через низьку ділову активність та скорочення промислового виробництва. Передусім із бізнесу йдуть малі перевізники, які не можуть компенсувати зростання витрат.
Тенденція триватиме, поки не буде усунуто дисбаланс між попитом і пропозицією на ринку автологістики,
– зауважили аналітики.
Між тим, загальна економічна ситуація в Росії також погіршується. Світовий банк прогнозує, що до 2028 року зростання російського ВВП не перевищить 1%, що свідчить про фактичний перехід економіки у фазу застою, а не "керованого охолодження", як стверджує Кремль.
Більше про кризу в Росії
Наразі дефіцит пального в Росії наблизився до 20%, зокрема, це стосується бензину. Країна відчуває серйозні проблеми з дизельним пальним, і росіяни вже змушені використовувати запаси.
У вересні індекс PMI, який відображає стан промисловості та сфери послуг, скоротився до 46,6 пункта, тобто до мінімуму з жовтня 2022 року. Це показує, що бізнес у Росії занурюється в стагнацію.

