США можуть залишитися без козирів у повітрі: що загрожує американським літакам
США можуть залишитися без козирів у повітрі: що загрожує американським літакам

США можуть залишитися без козирів у повітрі: що загрожує американським літакам

Інформацію про послаблення авіаційних спроможностей США використовують інші країни. Про це інформує 24 Канал із посиланням на матеріал Defence News.

У якому стані американська авіація?

За словами голови Інституту аерокосмічних досліджень Мітчела Дугласа Біркі, країна стрімко втрачає свою ключову перевагу. Йдеться про панування в небі, на якому десятиліттями будувалася вся оборонна стратегія.

Ще з часів Другої світової війни у США сформувалася доктрина, за якою спочатку треба здобути перевагу в повітрі, а тоді воювати на землі стає значно простіше. Саме тому Пентагон традиційно отримував величезні бюджети на авіацію, які забезпечували технологічне лідерство.

Але тепер ситуація змінилася, адже американці списують літаки швидше, ніж виробляють нові.

Важливо! У 2025 році США планують вивести з експлуатації 250 літаків і отримати лише 91, а у 2026 – списати 340 і отримати 76. Тобто темпи втрат перевищують виробництво у 4,5 раза.

Значна частина техніки, яку нині відправляється на утилізацію, була побудована ще у 1980-х роках за часів президента Рейгана. Критичною ознакою скорочення стала недавня ліквідація 103-ї винищувальної ескадрильї Національної гвардії США. Так, Мериленд став першим штатом без власного льотного підрозділу.


F-15 / Фото US DoW

Експерти вважають це тривожним сигналом, зважаючи на те, що ресурси на оновлення парку літаків скорочуються, а загальне фінансування галузі зменшується.

Сьогодні чисельність американської авіації становить лише половину від тієї, що була наприкінці Холодної війни. Водночас загрози не стали меншими – йдеться про потенційні конфлікти з Китаєм, Росією, Іраном та Північною Кореєю.

Цікаво! Тим часом Дональд Трамп 20 жовтня заявив, що США переважають Китай у більшості аспектів військової сили. Крім того, він натякнув наіснування секретного озброєння,розробка якого, за його словами, розпочалася чотири роки тому.

Біркі попереджає, що противники добре знають про ослаблення американських повітряних сил і враховують це у своїх військових розрахунках.

Китай, наприклад, активно нарощує власні спроможності: у строю понад 2,2 тисячі винищувачів, половина з яких – покоління 4+, а кількість літаків п'ятого покоління швидко зростає. Старих моделей залишилося менше ніж 15%.

У США наразі приблизно стільки ж бойових літаків, однак тенденція до зменшення їхньої кількості продовжується.

Інші новини зі світу авіації за останній час

  • Вранці 20 жовтняв аеропорту Гонконга сталася серйозна аварія. Вантажний Boeing 747 під час посадки з'їхав зі смуги, врізався в патрульний автомобіль і штовхнув його в море.

  • Літак частково опинився у воді. Внаслідок інциденту загинули двоє працівників аеропорту, які перебували в автомобілі. Члени екіпажу літака, всього четверо осіб, залишилися живі.

  • Також під час рейсу з Денвера до Лос-Анджелеса в небі над США, у літака Boeing 737 MAX 8 на висоті 11 000 метріввибухнуло лобове скло, внаслідок чого пілот отримав осколкові поранення.

  • Літак безпечно приземлився в Солт-Лейк-Сіті, пасажирів пересадили на інший рейс, через що подорож затрималася на шість годин.

Теги по теме
США
Источник материала
loader
loader