Японські розробники створять реактивний двигун для нової німецької крилатої ракети Taurus NEO
Японські розробники створять реактивний двигун для нової німецької крилатої ракети Taurus NEO

Японські розробники створять реактивний двигун для нової німецької крилатої ракети Taurus NEO

Японія та Німеччина ведуть переговори щодо спільної розробки нового турбовентиляторного двигуна для крилатих ракет Taurus NEO. За даними джерел, німецька сторона розглядає малогабаритний двигун виробництва Kawasaki як потенційну силову установку для модернізованої версії ракети. Цей агрегат уже проходить випробування в межах японського проєкту протикорабельної ракети великої дальності та демонструє меншу вагу, кращу паливну ефективність і збільшену дальність польоту — параметри, які Берлін вважає критичними для посилення власного потенціалу далекобійного ураження без залежності від американських технологій.

Німеччина планує закупити близько 600 ракет Taurus NEO, постачання яких має розпочатися у 2029 році. Модернізована версія стане основою високоточного озброєння Бундесверу. Роботи з оновлення системи веде компанія Taurus Systems GmbH — спільне підприємство MBDA Deutschland і Saab Dynamics. Новий двигун розглядається як ключовий елемент підвищення бойових характеристик і забезпечення більшої гнучкості у використанні ракети на платформах НАТО.

Базова модель Taurus KEPD 350 — це крилата ракета повітряного базування, яка вже використовувалася в бойових умовах. Вона має довжину близько п’яти метрів, масу приблизно 1,4 тонни та оснащена турбовентиляторним двигуном. Ракета має малопомітний корпус, двоступеневу бойову частину Multi-Effect Warhead (MEW) і навігаційні системи GPS, інерційну та рельєфну навігацію. Її дальність перевищує 500 км, що дозволяє літакам, зокрема Eurofighter Typhoon, Panavia Tornado та F-15K, діяти поза межами досяжності більшості засобів ППО противника.

Участь Японії у створенні двигуна для Taurus NEO має також політичне значення. Токіо традиційно дотримувався обмежень на експорт озброєнь, але останні зміни в оборонній політиці країни відкрили шлях до участі в міжнародних програмах. Участь Kawasaki може стати знаковим кроком, що демонструє прагнення Японії активніше долучатися до глобальної оборонної промисловості. При цьому японська сторона, ймовірно, залишить за собою право вето на передачу спільно розроблених компонентів третім країнам.

Для Німеччини співпраця з Японією може стати розв’язанням питання залежності від американських двигунів, адже нинішній Taurus KEPD 350 використовує модифікацію WR-50 виробництва Williams International (США). Перехід на технології Kawasaki дозволить Берліну зменшити стратегічну залежність від Вашингтона, прискорити модернізацію озброєнь і посилити оборонну автономію Європи. Очікується, що оновлена ракета матиме дальність понад 600 км, зменшений тепловий і радіолокаційний слід, а також покращену маневровість і точність.

Источник материала
loader
loader