/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fbfaaa8bf2b70cdaccffc7747dc14dc0b.jpg)
Новий браузер OpenAI – це прямий удар по Google
OpenAI запустила свій новий веббраузер Atlas у несподіваній прямій трансляції. Шоу розпочалося з безпосереднього звернення до аудиторії генерального директора Сема Альтмана.
«Ми вважаємо, що штучний інтелект являє собою рідкісну, раз на десятиліття, можливість переосмислити, яким може бути браузер», – сказав Альтман. « Так само як для попереднього способу використання Інтернету чудовим аналогом були адресний рядок та поле пошуку, ми починаємо бачити, що чат та веббраузер можуть бути швидким аналогом».
Це була надихаюча нотатка, у класичному стилі Стіва Джобса. Але ще важливішим за браузер Альтмана був те сміття, яке він відмітав, щоб звільнити місце. Він не просто називав сучасні браузери старими, а частиною цілого пакета товарів, які ось-ось будуть замінені штучним інтелектом — як сказав Альтман, частиною «попереднього способу використання Інтернету». І більшість цих сервісів, які незабаром стануть застарілими, пов’язані з однією компанією: Google.
Проєкт браузера OpenAI був таємницею Полішинеля в Кремнієвій долині щонайменше з цього літа — і з самого початку було зрозуміло, що він буде потенційною загрозою для Google, нинішнього власника найпопулярнішого браузера у світі. Але деталі продукту та презентації у вівторок чітко показали, скільки саме веб-гіганту доведеться втратити в еру штучного інтелекту — і як мало, здається, допоміг успіх Google з Gemini.
Безпосередня загроза досить проста: ChatGPT щотижня відвідує 800 мільйонів користувачів, і якщо ці користувачі перейдуть на Atlas, вони, найімовірніше, відмовляться від Chrome. Втрата цих користувачів не матиме негайних витрат для Google (зрештою, це безкоштовний продукт), але обмежує можливості Google показувати рекламу цим користувачам або перенаправляти їх до Пошуку Google — особливо болюче питання, оскільки лише минулого місяця Міністерство юстиції США заборонило Google укладати будь-які угоди щодо ексклюзивності пошуку.
Також є те, як OpenAI обробляє сам пошук. Штучний інтелект вже створив навантаження на модель пошуку в Інтернеті, виводячи на поверхню оброблену інформацію замість контенту, на якому можна розміщувати рекламу. Але під час прямої трансляції OpenAI керівник інженерного відділу Atlas Бен Гуджер (сам він був центральною фігурою в розробці Firefox і Chrome) описав новий вид пошуку, орієнтованого на чат, як зміну парадигми.
«Ця нова модель пошуку справді потужна», – сказав Гуджер. «Це багатоетапний процес. Ви можете обмінюватися результатами пошуку, а не просто переходити на веб-сторінку».
Звичайно, Google багато зробив для інтеграції штучного інтелекту у звичайний пошуковий процес, але компанія здебільшого підійшла до цього так само як до списків товарів чи оглядів: додавши відповідне поле на сторінку результатів. Але такий залучений обмін інформацією в OpenAI виходить за рамки всього, що можна отримати в Chrome, і, враховуючи його кардинально інший підхід, його не можна легко скопіювати. Якщо пошуковий інтерфейс OpenAI виявиться популярним, це може стати серйозною загрозою для домінування Google.
Також є питання реклами. OpenAI наразі не розміщує рекламу, але компанія намагається не виключати її можливості . Останнім часом компанія також розміщує багато вакансій у сфері рекламних технологій , що підживлює спекуляції щодо можливого переходу на рекламні платформи. Завдяки Atlas ChatGPT тепер може збирати контекст безпосередньо з вікна браузера користувача, надаючи багато надзвичайно цінних даних для таргетування реклами. Це безпрецедентний рівень прямого доступу з браузера: буквально перегляд слів на екрані під час їх введення. І після десятиліть побоювань щодо конфіденційності, це не та конфіденційна інформація, яку користувачі, ймовірно, нададуть Google або Meta.
Для Atlas це ще ранній етап, і багато що залежатиме від самого продукту — і від того, чи дійсно користувачі хочуть того, що пропонує OpenAI. Але компанія намітила тут напрочуд комерційний шлях, зосереджений на зростанні кількості користувачів і доходів, а не на туманних амбіціях щодо ЗШІ. Оскільки фахівці з інфраструктури розмірковують над питанням у 300 мільярдів доларів про те, чи зможуть доходи OpenAI коли-небудь виправдати його величезне будівництво центрів обробки даних, такі продукти, як Atlas, можуть бути першим місцем, де потрібно шукати відповідь.

