Тойота оголосила дату остаточного завершення виробництва моделі GR Supra
Цей день був очікуваним, але тепер відома точна дата. Останній екземпляр Toyota Supra зійде з конвеєра у березні 2026 року, як повідомляє виробник. Теоретично у американських покупців залишилося лише шість місяців для замовлення автомобіля, хоча на практиці книга замовлень закриється значно раніше.Не було таємницею, що цей рік стане останнім для нинішнього покоління автомобіля, який був спільно розроблений з BMW як близнюк моделі Z4 і вперше представлений у січні 2019 року.Нещодавно ми тестували A90 Final Edition, який отримав доопрацювання підвіски, кермового управління та диференціала для покращення керованості, але в американській версії не отримав додаткової потужності. Японські версії отримали оновлення до 429 к.с.Шестициліндровий турбодвигун об’ємом 3,0 літри від BMW розвиває 382 к.с. в американській комплектації та приводить у рух задні колеса через вибір шестиступінчастої механічної або восьмиступінчастої автоматичної трансмісії ZF.Toyota також пропонувала чотирициліндрову версію A90 Supra об’ємом 2,0 літри потужністю 255 к.с., яка також використовувала двигун BMW, але ця опція зникла з американських конфігураторів наприкінці модельного року 2024.Виробництво BMW Z4 також припиниться у 2026 році – обидва автомобілі виробляються на заводі Magna Steyr у Граці, Австрія – і дві компанії не планують повторювати свою співпрацю у створенні спортивних автомобілів найближчим часом.Але це не означає кінець для назви Supra, яка вперше з’явилася ще у 1978 році на версії Celica вищого класу.Чутки та навіть сама Toyota припускають, що ми отримаємо нову Supra у 2027 році на основі нової платформи, яка збереже компонування з переднім розташуванням двигуна та заднім приводом, але замінить силові установки BMW на 2,0-літровий турбований агрегат власної розробки Toyota потужністю близько 394 к.с.Новини про припинення виробництва Supra є чудовою новиною для Nissan Z, який цього року значно випередив свого японського конкурента у продажах у США. Станом на початок жовтня модель Z показала понад 4800 продажів у 2025 році, тоді як Supra – лише 2009 одиниць.Завершення виробництва поточної Supra знаменує кінець важливої глави в історії японських спортивних автомобілів, але водночас відкриває шлях для нових технологічних рішень. Перехід до гібридних систем може стати ключовим кроком для забезпечення відповідності майбутніх моделей сучасним екологічним вимогам, зберігаючи при цьому спортивний характер марки. Успіх Nissan Z на ринку свідчить про те, що попит на доступні спортивні автомобілі залишається стабільним, що може мотивувати Toyota до швидшого повернення з оновленою моделлю.
