Найпопулярніші електромобілі цього року принесли кілька несподіванок
Остаточні результати продажів за третій квартал 2025 року підтвердили, що цей період став одним з найважливіших для ринку електромобілів за останні роки. Скасування федеральної податкової пільги на електрокари адміністрацією Трампа спровокувало останній сплеск покупок, що різко підвищило показники продажів.Як і очікувалося, дві моделі Tesla зберегли лідируючі позиції, але кілька інших моделей також показали значне зростання попиту.За даними Kelley Blue Book, продажі електромобілів в США досягли рекордних 438 487 одиниць за квартал, що на 40,7% більше, ніж у другому кварталі, і на 29,6% вище, ніж торік. Цей результат перевищив попередній рекорд четвертого кварталу 2024 року майже на 20%.Частка електромобілів у загальних продажах автомобілів також досягла рекордних 10,5%, порівняно з 8,6% за аналогічний період минулого року.Tesla Model Y залишилася найпопулярнішим електромобілем у США: за квартал було продано 114 897 одиниць, що на 29% більше, ніж торік. Однак загальна частка Tesla на ринку впала до 41% порівняно з 49% роком раніше.На другому місці опинилася інша модель Tesla — Model 3, з продажами 53 857 одиниць. Цей результат фактично знизився на 7,8% у порівнянні з минулим роком, що може свідчити про переключення уваги покупців на оновлену Model Y.Модель — Продажі
Tesla Model Y — 114 897
Tesla Model 3 — 53 857
Chevrolet Equinox EV — 25 085
Hyundai Ioniq 5 — 21 999
Honda Prologue — 20 236
Ford Mustang Mach-E — 20 177
Volkswagen ID.4 — 12 470
Audi Q6 e-tron — 10 299
Ford F-150 Lightning — 10 005
Rivian R1S — 8 184Першим не-теслівським автомобілем у списку лідерів продажів став Chevrolet Equinox EV. За квартал було продано 25 085 одиниць, що на 156,7% більше, ніж торік.Недалеко від нього розташувалися Hyundai Ioniq 5 із продажами 21 999 одиниць, Honda Prologue з 20 236 продажами та Ford Mustang Mach-E з 20 177 продажами. Volkswagen ID.4 також показав хороші результати: 12 470 одиниць, що на 176% більше, ніж у третьому кварталі 2024 року.Неочікуваним учасником списку став Audi Q6 e-tron. За квартал було продано 10 299 кросоверів, що є вражаючим результатом для преміум-моделі, яка обійшла навіть Ford F-150 Lightning з 10 005 проданими одиницями.Серед інших успішних моделей — Rivian R1S з 8 184 продажами, Chevrolet Blazer EV (8 089), Kia EV9 (7 510) та Cadillac Lyriq, який знайшов 7 309 нових власників.Проте менше 10 моделей змогли перевищити планку в 10 000 продажів за квартал, що підкреслює, наскільки ринок залишається сконцентрованим навколо небагатьох лідерів. Для більшості автовиробників обсяги продажів електромобілів залишаються нижчими за рівень, необхідний для досягнення прибутковості.
За підсумками з початку року загальні продажі електромобілів у США перевищили 1,04 мільйона одиниць, що на 11,7% більше, ніж торік.Tesla продовжує лідирувати з 451 160 проданими одиницями, незважаючи на невелике зниження показників у порівнянні з минулим роком. Chevrolet посідає друге місце з 87 137 одиницями, Ford — третє з 69 600, а Hyundai — четверте з 57 167.Серед окремих моделей Tesla Model Y лідирує з 265 085 проданими одиницями, Model 3 — на другому місці з 155 180, а Chevrolet Equinox EV — на третьому з 52 834 продажами. Ford Mustang Mach-E показав результат 41 962, Hyundai Ioniq 5 — 41 091, Honda Prologue — 36 553. Tesla Cybertruck посів сьоме місце з 25 973 продажами, випередивши Ford F-150 Lightning (23 034) та Volkswagen ID.4 (22 125). Chevrolet Blazer EV закрив першу десятку з 20 825 одиницями.
Після закінчення дії федеральних стимулів аналітики очікують охолодження ринку. Cox Automotive прогнозує тимчасове зниження продажів електромобілів до кінця 2025 року та на початку 2026 року, перш ніж зростання стабілізується в довгостроковій перспективі.Загалом, ринок електромобілів продемонстрував значну стійкість, але тепер йому доведеться адаптуватися до нових умов без державної підтримки. Багато виробників вже анонсували нові моделі та стратегії, спрямовані на підтримку попиту, включаючи розширення мережі зарядних станцій та пропозиції власних стимулів для покупців. Ці кроки можуть допомогти згладити перехідний період і забезпечити подальше зростання інтересу до електромобілів серед американських споживачів.
