/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F23bea74d4f11fa6cf18d7d15481aae89.jpg)
Розкриті технічні характеристики китайського винищувача J-36
У Китаї з’явився другий прототип важкого безхвостового винищувача J-36, який отримав суттєві зміни у конструкції у порівнянні з першим зразком.
Однією з головних змін стали оновлені сопла двигунів. Якщо перший J-36 мав глибоко втоплені вихлопи — подібні до американського YF-23, то тепер на літаку встановлено три кутові двовимірні сопла, схожі на ті, що використовуються у F-22 Raptor. Це може свідчити про впровадження системи векторизації тяги, яка покликана покращити керованість та стабільність під час польоту. Для безхвостової схеми, що є надзвичайно нестійкою, така технологія може бути критично важливою.
Також зазнали змін повітрозабірники. У новій версії J-36 вони замінені на диверторні надзвукові (DSI) інлети, подібні до тих, що використовуються на винищувачі J-20. Таке рішення зменшує радіолокаційну помітність літака та спрощує конструкцію без втрати ефективності.
Окрему увагу привертає нова шасі. Раніше J-36 мав тандемне двоколісне шасі, що підкреслювало його велику масу, тепер же встановлена бічна двоколісна система — компактніша й технологічніша. Це зміна свідчить про доопрацювання конструкції з метою оптимізації ваги та простору у відсіках.
За оцінками аналітиків, J-36 залишається експериментальною платформою, на якій відпрацьовуються технології для майбутніх поколінь китайських бойових літаків, включно з шестим поколінням. Хоча проєкт ще далекий від завершення, темпи його розвитку вражають і демонструють прагнення Китаю швидко наблизитися до провідних військових авіаційних держав світу.

