Понад 46% українців уникають новин про війну, — дослідження MDF
Понад 46% українців уникають новин про війну, — дослідження MDF

Понад 46% українців уникають новин про війну, — дослідження MDF

Така поведінка є захисною реакцією, що допомагає більшості опитаних покращити свій емоційно-психологічний стан, йдеться в дослідженні.

Упродовж останніх шести місяців 46,2% опитаних українців уникали новин на тему війни. Про це йдеться в дослідженні Media Development Foundation «Інформаційна втома як вікно можливостей: шанс для регіональних медіа в умовах війни та після неї», повідомила пресслужба організації. 

Уникнення новин переважно помірне: лише 8,3% респондентів зазначили високий або дуже значний рівень, тоді як 47% опитаних не уникали новин взагалі. Найчастіше люди відзначали, що уникають новин через психологічне та інформаційне перевантаження. Зокрема, 36,9% вказали, що новини викликають в них тривогу. Ще 54% відчувають, що отримують більше новин, ніж можуть опрацювати. 

Попри ці та інші фактори, 65,4% респондентів відчувають гордість від українського спротиву, а 63,5% — надію після успіхів Збройних сил України. Дослідження показало, що уникнення новин про війну є захисною, а не деструктивною реакцією, що допомагає більшості опитаних покращити свій емоційно-психологічний стан.

Під час аналізу дослідники виявили, що воєнна тематика серед новин у медіа займає другу позицію (31-42%). Тоді як на першому місці залишаються новини про критичні інформаційні потреби (51-62%). Найменш представленим є політичний контент (всього 5-11%). 

Характерною особливістю є відносна стабільність співвідношення воєнного та невоєнного контенту, що свідчить про відсутність кардинальних зсувів у фокусі уваги медіа, йдеться в дослідженні.

Наймолодша з опитаних вікових груп — люди від 18 до 24 років — показала порівняно більшу схильність до уникнення новин про війну (65%), а також тенденцію до зменшення споживання новин впродовж 2022-2025-х років (33%). Крім того, порівняно з іншими віковими групами, молодь менше слідкує за локальними новинами своїх громад, водночас зазначаючи, що хотіла б дізнаватися більше. 

Серед джерел, які молоді люди найчастіше використовують, аби залишатися поінформованими, уникаючи новини про війну: друзі, ютуб, рідше телеграм-канали та інші ресурси.

Дослідження також показало, що регіони, які найбільше постраждали від війни (Північно-Східний та Південний), є найменш схильними до уникнення новин. У Північно-Східному регіоні 53,5% респондентів, а в Південному 47,7% взагалі не уникали новин. Водночас медіа сходу та півдня присвячують найбільшу частку контенту воєнній тематиці. 

«Така диференціація відображає природну потребу прифронтових регіонів у релевантній інформації, яка безпосередньо стосується безпеки та виживання місцевого населення», — кажуть у Media Development Foundation.

Водночас віддалені від лінії фронту західні, північні та центральні області зберігають більш збалансовану тематичну структуру (до 67,9% невоєнного контенту). Це, як зазначають дослідники, може свідчити про поступову адаптацію суспільства до тривалого воєнного стану та здатність підтримувати інші сфери громадського життя паралельно з усвідомленням воєнних реалій.

Повний текст дослідження з аналітикою та рекомендаціями доступний тут.

Дослідження Media Development Foundation «Інформаційна втома як вікно можливостей: шанс для регіональних медіа в умовах війни та після неї» об’єднало кількісне опитування 1000 респондентів, контент-аналіз 10 локальних медіа, моніторинг онлайн-медіа, аналіз даних Google Analytics та серію експертних інтерв’ю. 

Водночас опитування соціологічної групи «Рейтинг» засвідчило, що телеграм-канали і ютуб випереджають традиційні медіа у питанні довіри. Їм довіряють 29% і 24% українців відповідно. Найнижчий рівень довіри мають газети, журнали, новини та дописи в тіктоку,  а також телеканали, що не входять до телемарафону, та радіо.

Фото: Media Development Foundation

LIKED THE ARTICLE?
СПОДОБАЛАСЯ СТАТТЯ?
Help us do more for you!
Допоможіть нам зробити для вас більше!
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги по теме
война Новости исследование опрос
Источник материала
loader
loader