Українські водії вантажівок змушені їздити на 40-річних ЗіЛах: чому не можуть купити нові
Українські водії вантажівок змушені їздити на 40-річних ЗіЛах: чому не можуть купити нові

Українські водії вантажівок змушені їздити на 40-річних ЗіЛах: чому не можуть купити нові

На українському ринку вантажівок масою понад 3,5 тонни у жовтні зберігся контраст між внутрішнім ринком перепродажів, де домінує техніка радянських часів, та імпортом вживаних європейських моделей. Через заборонні акцизи перевізники не можуть оновити парки старих машин на сучасніші.

За даними Інституту досліджень авторинку, обсяг ринку вантажівок у жовтні 2025 року склав 1895 одиниць, більшість з яких (74,2%) припадає на внутрішні перепродажі.

Внутрішній ринок: панування радянської техніки

У сегменті перепродажів лідирують машини віком 25-40+ років:

Топ-5 моделей:

1. ЗіЛ-130 — 94 одиниці (та його модифікації)
2. Mercedes-Benz Atego — 77 одиниць
3. ГАЗ-3307-09 — 67 одиниць
4. Mercedes-Benz T1/T2 — 60 одиниць (виробництво припинено у середині 90-х)
5. Mercedes-Benz Sprinter — 53 одиниці

Також у топ-10 увійшли:

- ГАЗ-53 — 49 одиниць
- КамАЗ-5511 (самоскид) — 48 одиниць
- Iveco Daily — 43 одиниці
- КамАЗ-5320 (бортовий) — 36 одиниць

Найпопулярнішим типом кузова стали самоскиди, стабільний попит зберігався на фургони та бортові версії.

Імпорт вживаної техніки: європейські бренди

Сегмент імпорту демонструє зовсім іншу картину — тут панують сучасні європейські моделі:

Mercedes-Benz лідирує:
- Atego — 55 одиниць (1-е місце)
- Sprinter — 34 одиниці (2-е місце)
- Actros — 5 одиниць

MAN показує потужні позиції:
- TGL — 33 одиниці (3-є місце)
- TGM — 16 одиниць
- TGX (контейнеровози) — 10 одиниць
- TGS (будівельні) — 9 одиниць

Інші бренди в топ-10:

- Iveco Daily — 13 одиниць
- DAF XF — 8 одиниць
- Renault Premium — 5 одиниць

Найчастіше український автопарк поповнювали фургони з гідробортом, звичайні фургони та контейнеровози.

Чому ринок "заморожений"

Експерт Станіслав Бучацький пояснює ситуацію чинними правилами нарахування акцизного збору:

- Для вантажівок віком понад 5 та 8 років ставки стають заборонними
- Перевізники не можуть оновити парки старих ЗіЛів та КамАЗів на сучасніші моделі
- Розрив у ціні стає непідйомним
- Ринок змушений "консервуватися", експлуатуючи техніку до останнього

Ринок нових вантажівок: перемогли українські виробники

Більшість позицій у топ-10 найпопулярніших вантажівок жовтня — це не заводські моделі "великої сімки", а продукція українських підприємств, що спеціалізуються на надбудовах. Йдеться про фургони, рефрижератори або спецтехніку, встановлену на імпортні шасі.

Саме тому в лідерах рейтингу з'явилися такі назви:

Reform 0601022G — 15 одиниць
InterCargoTruck — зайняв одразу чотири позиції:
- F17221
- F17222
- F15121
- F08221

Про українське виробництво свідчать і кодовані назви техніки:

СКС MNTGL... (11 од.) — техніка, збудована на шасі MAN TGL
СКС INPS... (5 од.) — ймовірно, на базі Iveco

Така система маркування вказує на те, що український виробник створює надбудову на імпортному шасі певного бренду.

Серед "чистих" імпортних моделей, зареєстрованих "з нуля", помітними у жовтні були:

Volkswagen Crafter — 7 одиниць
Scania P-series — 6 одиниць

Ці показники свідчать про те, що український ринок комерційного транспорту розвивається у двох напрямках: імпорт готових шасі з подальшою локальною надбудовою та повністю імпортні заводські моделі.

Джерело матеріала
loader
loader