Батареї електромобілів старіють повільніше, ніж очікувалось: результати дослідження
За даними нового дослідження Recurrent, акумулятори електромобілів деградують повільніше, ніж очікувалось, і повинні прослужити довше, ніж самі автомобілі.За останні роки відбулося два великих відклики акумуляторів – в електромобілях Chevrolet Bolt та Hyundai Kona. Обидва випадки були пов’язані з дефектами акумуляторів одного виробника, а заміну покривали автовиробники.За всі роки батареї було замінено у менш ніж 4% електромобілів, включаючи автомобілі віком понад 10 років. Хоча це число зросло порівняно з нашим останнім дослідженням, це пов’язано зі старінням найперших електромобілів.Для електромобілів першого покоління коефіцієнт заміни становить близько 8,5%. Для електромобілів другого покоління, таких як ранній Chevy Bolt EV та Tesla Model 3, він становить 2%. Для сучасних електромобілів, починаючи з 2022 року, коефіцієнт заміни становить 0,3%.Не дивно, що електромобілі першого покоління – ті, що були випущені 2016 року або раніше – мали найвищий рівень заміни акумуляторів через знос або вік.Як старіння акумулятора впливає на ваш запас ходу? Важливо зазначити, що запас ходу – це не те саме, що деградація акумулятора. На діаграмі нижче показано, що кілька автовиробників зберігають 100% свого початкового запасу ходу протягом п’яти років. Однак фізичною реальністю є те, що ці акумулятори все ще старіють. Швидше, автовиробники використовують оновлення програмного забезпечення для підвищення ефективності.Як правило, літій-іонні батареї деградують за S-подібною кривою. Коли батарея нова, може спостерігатися деяка помітна деградація, оскільки вона досягає свого стаціонарного стану. Після цього настає тривалий період повільного, лінійного старіння, а потім різке зниження, коли батарея розряджається.Але навіть в автомобілях, які потребують заміни, рідко можна побачити катастрофічний збій, який очікується наприкінці терміну служби літій-іонної батареї. Майже всі електромобілі, що їздять сьогодні на дорогах, перебувають у стабільному стані.Нагадаємо, як раніше повідомляв AUTOGEEK, Toyota відкрила великий завод з виробництва батарей.
