/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F15%2F6db64ecd9008fc5b9d4ccaef9504062c.jpg)
Автомобіль для монархів: як McLaren перетворив султанський болід на безцінний шедевр
Один із всього 64 дорожніх McLaren F1, коли-небудь випущених, щойно був проданий на аукціоні в Абу-Дабі за неймовірні 25 317 500 доларів, встановивши новий рекорд. Ця угода на ринку, де все більше цінують рідкість та історію, ще раз підтверджує статус McLaren F1 як, мабуть, найбільш бажаного суперкара останніх трьох десятиліть.Мова йде про автомобіль з шасі під номером 14, який спочатку отримав султан Брунею. Він покинув завод, пофарбований у титановий жовтий колір, з салоном у чорній шкірі та алькантарі.Натомість його експортували до Великобританії, де він отримав більш активне “друге життя”. Згодом автомобіль потрапив до приватної колекції колишнього директора McLaren Cars, а потім перетнув Атлантику, побувавши в Нью-Йорку та Каліфорнії, перш ніж знову змінити власника у 2007 році. Саме за цього володаря його повернули на головний завод McLaren для повної реставрації.Жовтий колір кузова було змінено на білий Ibis White, а також встановлено рідкісний комплект аеродинаміки High Downforce Kit, що включає нерухоме заднє антикрило та елементи, натхненні гоночними версіями F1 GTR та F1 LM. Салон також оновили до специфікації LM, встановивши нове водійське крісло та більше відкритого вуглецевого волокна.До вже значної провенансу автомобіля додається ще один цікавий елемент: на одній з порогів кузова залишився автограф легендарного гонщика Михаеля Шумахера, який він поставив, коли автомобіль ще належав султану.Недавній аукціон RM Sotheby’s в Абу-Дабі також приніс інші визначні результати. Команда McLaren Formula 1 продала свій майбутній болід 2026 року, відомий як MCL40A, за 11,48 мільйона доларів. Переможний учасник торгів отримає автомобіль наприкінці першого кварталу 2028 року. Команда McLaren також продала майбутній приклад свого гіперкара для WEC 2027 року, який буде доставлений після завершення ним гоночного сезону 2027 року. Він пішов за 7,59 мільйона доларів.Ціна у понад 25 мільйонів доларів за F1 не лише відображає його унікальну історію та стан, але й слугує чітким індикатором динаміки колекційного ринку. Продаж майбутніх, ще не побудованих гоночних болідів за десятки мільйонів ще до їх появи на трасі – це абсолютно нове явище, яке демонструє, як змінюються принципи інвестування в автомобільну спадщину. Це вже не просто покупка історичного артефакту, а передплата на майбутню легенду, що робить подібні угоди ще більш знаковими для всього автомобільного світу.

