Підлеглі п'ятого президента України Петра Порошенка пртягом 2014-2019 років витратили мільйони гривень на "позитивні" матеріали.
Газета Kyiv.
Post переконує, що отримала документи, які це підтверджують, з офісу Володимира Горковенка, екс-глави відділу зв'язків департаменту інформаційної політики Адміністрації Порошенка.
Видння переконує, що з них нібито вказані бюджети українських телеканалів, друкованих ЗМІ, веб-сайтів і радіостанцій, які отримували гроші на матеріалів.
У документах також описуються дії із залучення політичних експертів, які б поширювали вигідні для Порошенка і його союзників думки, виступаючи "незалежними коментаторами".
Зкорема у пресслужбі Порошенка не відповіли на запит Kyiv Post про коментарі, а сам Горковенко спростував інформацію про те, що ЗМІ отримували гроші за розміщення матеріалів.
Як пише видання, в документах вказується, що під час місцевих виборів 2015-го року сім радіостанцій отримали мільйон доларів за висвітлення новини.
В документах також ніби зазначалося, що платили гроші і залученим політичним експертам для поширення думок вигідних Порошенку.
Post зазначає, що група політичних консультантів працювала над тим, щоб сформувати мережу пропрезидентських блогерів, які мали на меті поласувати президента та стримувати негативний вплив політичних скандалів в режимі он-лайн.
Так, у документі від травня 2016 року, нібито міститься є "план інформаційної кампанії" щодо підвищення авторитету заступника глави Адміністрації президента Віталія Ковальчука, який був призначений представником Порошенка в Кабінеті міністрів.
Ковальчук був призначений заступником прем'єр-міністра в квітні 2016 року, але не отримав підтримки парламенту.
У травні Ковальчук став представником Порошенка в уряді.
Інформаційна кампанія нібито повинна була покращити імідж Ковальчука як реформатора і "зменшити його сприйняття як наглядача від Порошенка".
Згідно з документом, політологи Володимир Фесенко, Вадим Карасьов та Андрій Золотарьов працювали з Адміністрацією президента і їм було дано завдання прокоментувати призначення Ковальчука.
Наприклад, у документах зазначено, що популярна українська газета "Аргументи І Факти» (aif.
ua) отримала 2100 доларів за статтю, опубліковану 30 вересня 2015 року, і стільки ж за іншу статтю, опубліковану 21 жовтня 2015 року.
Документи уточнимо, що перша історія мала назву: "Як втратити Україну?".
Представник газети відкрито заявив Kyiv Post, що "це, мабуть, платна історія".
Видання згадує щонайменше шість газет, які нібито отримували гроші за платний контент - "Сільські вісті", "Комсомольська правда" (Kp.
ua), "Україна молода", "Газета По Українськи" (gazeta.
ua), "Коментарии", "Факти і коментарі" (fakty.
ua) та "Сегодня".
"Сегодня", пише видання, була єдиною газетою у списку, яка опублікувала матеріали як рекламні, хоча їх позначали як "Актуально".
Газета нібито отримала 100 000 гривень (4 400 доларів) за опублікування двох матеріалів у вересні та жовтні 2015 року.
Документи також начебто вказують, що на місцеві вибори, які відбулися 26 жовтня 2015 року, було витрачено 1,1 мільйона доларів на позапланові платежі за "джинсу" на радіостанціях.
"Сім популярних радіостанцій отримали 874 859 доларів за шість тижнів до місцевих виборів 2015 року в якості оплати за “джинсу” в новинах.
Ці гроші заплатили за 1134 місця розміщення в сегментах новин.
Документи не вказують, яким був вміст.
Крім того, п'ять із цих станцій отримали 277 557 доларів США за регулярні політичні оголошення за той же період.
У документі зазначено, що більша частина була сплачена готівкою", - пише Kyiv.
Представники Hit FM, однієї з провідних радіостанцій України, розповіли, що платні новини зазвичай купуються перед виборами і продаються разом з комерційними матеріалами.
Ця сума сягнула 96 тисяч доларів.