Детектор телерейтингів: яке нове українське кіно дивляться на ТБ
Детектор телерейтингів: яке нове українське кіно дивляться на ТБ

Детектор телерейтингів: яке нове українське кіно дивляться на ТБ

Детектор телерейтингів: яке нове українське кіно дивляться на ТБ - Фото 1

Детектор телерейтингів: яке нове українське кіно дивляться на ТБ - Фото 2

У 2019-му та на початку 2020 року ще в докарантинний період у прокат вийшло понад 30 українських фільмів, половина з яких має мільйонні бюджети.

З них усіх лише двом фільмам вдалося взяти касові збори, які перевищили виробничий бюджет: «Скажене весілля — 2» та «Свінгери-2».

До слова, це фільми з далеко не найвищими бюджетами.

За цей час десять із цих стрічок показали телеканали.

Але чи знайшло нове українське кіно аудиторію серед телеглядачів? Про те, які фільми дивилися найкраще, в яких слотах та на яких каналах, читайте у спецпроєкті «Детектор телерейтингів», який робимо в партнерстві з рекламним агентством Vizeum.

Ukraine (Dentsu Aegis Network Ukraine).

Перша трійка: комедії, молодіжні та різдвяні.

Найчастіше телевізійні прем’єри українського кіно показує канал «1+1».

Переважно о 21:00–22:00.

За жанром це переважно комедії, екранізації історичних романів, патріотичне кіно та сімейно-дитяче («Скажене весілля», «Чорний ворон», «Іловайськ» тощо).

Новий канал показує стрічки більш орієнтовані на молодіжну аудиторію («Давай танцюй»), а ТЕТ — казки («Тільки диво»).

«UA: Перший» надає ефір для українського артхаузного кіно («Вулкан» Романа Бондарчука).

Швидше за все, канал має намір приурочити їх показ до знакових дат (наприклад, Дня Незалежності чи Дня пам'яті жертв голодоморів в Україні).

Із тих фільмів, які вже вийшли в телеефір, найрейтинговішою телевізійною прем’єрою очікувано стало «Скажене весілля — 2».

«1+1» показав стрічку в суботньому праймі 20 квітня, де вона взяла рейтинг 6,35 %, частку 23,08 % за комерційною аудиторією «18–54, 50 тис.+».

Приблизно такі ж цифри були і серед глядачів віком 14–49.

Для каналу це одна з найуспішніших трансляцій, адже вона перевищила середню частку удвічі.

Комедія «Скажене весілля — 2» (кошторис — 15 млн грн, касові збори — 41,2 млн грн) стала одним із переможців 11-го пітчингу.

Держкіно та отримала від держави 7 млн грн.

Виробники — «Прототип продакшн», Film.

Продюсери — Юрій Горбунов, Ірина Костюк, Надія Коротушка.

Це сиквел комедії «Скажене весілля».

За сюжетом стрічки, після того як молодша дочка Василя Середюка вийшла заміж за афрофранцуза, старша донька приводить у дім ще одного неочікуваного зятя.

Якщо «Скажене весілля — 2» може похизуватись високим бокс-офісом, то «Пригоди S Миколая» Семена Горова, яка посіла друге місце в рейтингу симпатій телеглядачів, великих касових зборів не мали (при кошторисі 38 млн грн, збори лише 8,9 млн грн).

Хоча виходили у прокат двічі: у грудні 2018 року та в грудні 2019 року.

Та й відгуки критиків були здебільшого негативними.

Майже одразу після другої хвилі прокату фільм показав «1+1» — 15 грудня 2019 року.

Цифри трансляції перевищили середні показники каналу і взяли рейтинг 4,26 %, частку 13,43 % за комерційною аудиторією.

Проєкт фільму став одним із переможців 10-го пітчингу.

Держкіно, він претендував на 23 млн грн держфінансування (60% бюджету).

Виробник — Big Hand Films.

Це історія про те, як під час відпочинку в Карпатах напередодні Дня святого Миколая до другокласника Артема приходить злодій у костюмі Миколая.

І третє місце — у ще однієї комедії, яка заробила під час прокату більше, ніж витратила на виробництво.

Це «Свінгери-2» (кошторис — 9 млн грн, касові збори — 14,3 млн грн).

«1+1» показав стрічку на Новий рік 1 січня 2020 року, її рейтинг 3,58 %, частка 13,08 % за комерційною аудиторією.

Як і попередні фільми, вона так само зацікавила і молодшу аудиторію 14–49.

Виробники фільму — F Films і Platforma Films.

Комедію знято без державної підтримки.

За сюжетом, бізнесмен Ігор втрачає чоловічу силу, і його жінка Ілона готова на все, щоби підняти йому потенцію.

Друга трійка +1: екшен, фентезі та патріотичне кіно.

Українську стрічку «Давай танцюй» на День незалежності 24 серпня 2019 року показав Новий канал.

Трансляція була для нього успішною, а показники вищі за середні: рейтинг 1,71 %, частка 10,54 % за «18–54, 50 тис.+», втім у маленьких містах та за аудиторією 14–49 цифри ще вищі (рейтинг 2,19 %, частка 14,21 %).

Фільм вийшов у вечірньому праймі — о 21.00.

Екшен подібний до американського «Крок уперед».

За сюжетом, зухвалий молодий танцюрист приїжджає до Києва з маленького містечка на Донбасі для участі в танцювальному змаганні, щоб виграти велику суму грошей на лікування брата.

Цей фільм підтримки Держкіно не мав.

Фінансували його виробництво приватні особи (також частково його профінансував мобільний оператор «Київстар»), і бюджет так і не розголошувався.

Його касові збори склали 7 млн грн.

Сімейне фентезі «Фокстер і Макс» у травня 2020 року показав «1+1», і воно взяло цифри на рівні річних середніх каналу.

Рейтинг стрічки 2,71 %, частка 9,11 % за комерційною аудиторією.

Стрічка знята за державної підтримки, на яку виділено близько 45,5 млн грн, кошторис — 51,5 млн грн, касові збори — 9,1 млн грн.

Виробник — Pronto Film.

За сюжетом, школяр Макс виявляє, що графіті собаки, яке він намалював знайденим під мостом балончиком, ожило у вигляді пса-наноробота із суперможливостями.

А от фільми «Іловайськ 2014.

Батальйон “Донбас”» та «Чорний ворон», які показував «1+1», аж надто успішними для каналу назвати важко.

Перший вийшов у жовтні 2019 року, другий — у травні 2020 року, однак обидва мали частку, нижчу за середню річну каналу.

«Іловайськ» вийшов о 22:34 і мав рейтинг 1,46 %, частку 7,88 % за комерційною аудиторією, втім за вибіркою «Вся Україна» його частка таки дотягнула до 10,64 %.

Схоже, стрічка значно більше зацікавила мешканців маленьких міст — при цьому як за «18–54», так і за «14–49».

Це фільм про бої за Іловайськ під час війни на Донбасі.

Кошторис фільму — 33 млн грн (приватні гроші без будь-якої підтримки Держкіно), касові збори — 4 млн грн.

Історичний фільм Тараса Ткаченка «Чорний ворон» — одна з найсвіжіших телепрем’єр.

У прокат стрічка вийшла у грудні 2019 року, канал показав її у травні 2020 року.

Її рейтинг 2,38 %, частка 7,92 % за комерційною аудиторією.

Фільм знятий за мотивами однойменного роману Василя Шкляра, в основу якого покладені історичні документи, зокрема, із розсекречених архівів КДБ.

Канал підписав угоду з письменником щодо початку виробництва драми в лютому 2016 року.

Фільм став одним із переможців 9-го пітчингу Держкіно (сума держпідтримки — близько 12 млн грн).

Виробничий бюджет стрічки — 20 млн грн, касові збори — 4,1 млн грн.

Третя трійка: мюзикл, фентезі та артхаус.

Український мюзикл «Гуцулка Ксеня» вийшов у прокат весною минулого року й зібрав схвалення критиків, понад це фільм отримав гран-прі фестивалю в Японії.

Втім, у прокаті стрічка не змогла заробити на покриття виробничого бюджету (кошторис фільму — близько 48 млн грн, касові збори — 3,7 млн грн).

«1+1» показав телепрем’єру мюзиклу в неділю в пізньому праймі о 22:20.

Але цифри «Гуцулка Ксеня» зібрала більш ніж скромні: рейтинг 1,31 %, частка 5,53 % за «18–54, 50 тис.+».

Мюзикл знятий за мотивами однойменної оперети Ярослава Барнича.

За кілька тижнів до окупації Західної України у Ворохту приїздить американець українського походження Яро, щоб одружитися з українкою.

Тільки за цієї умови він успадкує великі статки батька.

Виробництво стрічки здійснювала кінокомпанія «Гагарін Медіа» за підтримки Держкіно (24 млн грн).

Дитячий фільм-фентезі «Тільки диво» транслював не «1+1», а молодіжний канал групи ТЕТ.

Це ще одна історія, яка трапилась у переддень свята Миколая.

Канал показав його цього року на Різдво.

Це було через два з половиною тижні після того, як стрічка за відсутності дистрибутора вийшла в обмежений прокат.

За комерційною аудиторією рейтинг 0,48 %, частка 1,76 %.

За молодшою аудиторією «14–49, 50 тис.+» частка вища — 2 %.

Але ці цифри нижчі за середні ТЕТу, який у 2020 році мав частку понад 3 %.

«Тільки диво» — це історія про юнака Северина та його сестру Аніку, які задля порятунку хворого батька долають низку випробувань та потрапляють у вир пригод.

Проєкт фільму став одним із переможців десятого пітчингу Держкіно та отримав державну підтримку в розмірі майже 44 млн грн при загальній вартості виробництва фільму 61,5 млн грн.

Й останньою стрічкою огляду є український артхаусний фільм «Вулкан», який наприкінці березня показав «UA: Перший».

Світова прем’єра стрічки відбулася 1 липня 2018 року на Міжнародному кінофестивалі у Карлових Варах.

Фільм має активне фестивальне життя, здобув гран-прі фестивалів у Марокко, Вірменії, Хорватії, виборов призи в Білорусі та Китаї, має спеціальну відзнаку журі на кінофестивалі в Індії тощо.

В український прокат фільм вийшов весною минулого року.

Касові збори — 358 тис.

грн, при кошторисі 10 млн грн (із них 5 млн грн надало Держкіно).

Фільм розповідає про Лукаса, що переживає кризу середнього віку.

Через низку обставин він опиняється на півдні України, де поринає в життя провінційного містечка.

Канал показав його о 22:00, «Вулкан» взяв рейтинг 0,15 %, частку 0,58% за комерційною аудиторію «18–54, Вся Україна», втім у великих містах частка стрічки була 0,93 %.

Попри те, що ця цифра виглядає дуже невисокою, це майже вдвічі вище середньої частки суспільного мовника (у 2020 році середня частка «UA: Першого» становить 0,44 % за «18–54, 50 тис.+» та 0,58 % за «18–54, Вся Україна»).

Дані надані «Детектору медіа» агентством Vizeum.

Дані телепанелі належать ІТК; дослідник — Nielsen; моніторинг — «Комунікаційний альянс».

Дані наведено для аудиторій «18+», «18–54», вибірки «Вся Україна» та «50 тис.+» за показниками rat % і shr %.

Дані Overnight.

Детальніше за показниками — у глосарії ІТК.

Теги за темою
Статті Ринок
Джерело матеріала
loader
loader