5 міфів про натуральну косметику: чому в Україні менше 1% довіряють їй
5 міфів про натуральну косметику: чому в Україні менше 1% довіряють їй

5 міфів про натуральну косметику: чому в Україні менше 1% довіряють їй

Зазначається, що натуральна косметика просто не може бути гіпоалергенною / фото ЯКА
Зазначається, що натуральна косметика просто не може бути гіпоалергенною / фото ЯКА
12:00, 03 серпня 2020
18 0

Здається, термін «натуральна косметика» зараз звучить частіше, ніж телевізійні обіцянки густої шевелюри з першого використання. Та попри це, всього 1% українців використовують таку косметику щодня. І ще менше з них розуміють, як відрізнити натуральне від популярного.

Зазначається, що натуральна косметика просто не може бути гіпоалергенною / фото ЯКА
Зазначається, що натуральна косметика просто не може бути гіпоалергенною / фото ЯКА

Прямо зараз ми розберемося, чи варто вірити тому, що написано на упаковці. А ще зруйнуємо популярні міфи про натуральну косметику і з’ясуємо, чому українці бояться її купувати. 

У цьому нам допоможе Ірина Тарасевич, співзасновниця бренду «ЯКА» — першої натуральної косметики, що виготовляється в Україні. Виробник бере участь у проєкті #великімалі від ROZETKA. Разом із УНІАН проєкт спонукає вас підтримати українське та познайомитись із місцевими брендами.

Ірина Тарасевич розповіла, яку косметику покупці вважають натуральною / фото ЯКА
Ірина Тарасевич розповіла, яку косметику покупці вважають натуральною / фото ЯКА

Натуральна косметика — не та, чим здається?

За досвідом Ірини, покупці вважають косметику натуральною, якщо:

  1. Це мило, крем чи інший засіб, який вони зварили вдома самостійно.

  2. Щось на кшталт рідкого мила з ромашкою за 10 грн/літр.

  3. Продукти, у назві яких є слова «зелений», «еко», «бабусин рецепт» тощо.

  4. Засоби, упаковка яких говорить про натуральність: квіткові орнаменти, зображення ягід, гілочок, фруктів.

  5. Продукти, у складі яких немає «довгих, незрозумілих хімічних термінів».

Якщо ви вважаєте так само, у нас погані новини. Для того, щоб усе з’ясувати і не плутатись у поняттях, давайте влаштуємо екскурс у термінологію. Визначення «натуральна косметика», «органічна косметика» та «екологічна косметика» настільки нечіткі, що краще послуговуватись офіційною класифікацією.

У 2008 році в Німеччині була розроблена концепція, що ділить всю косметику на три категорії за принципом світлофора:

Червоний сегмент — косметика на основі синтетичних складників. До неї належать і елітні бренди, і так званий масмаркет. Приклади компаній цього сегменту — Garnier, L'Oreal Paris, Clinique, Wella. При цьому в масових брендів може бути одна-дві органічні зелені лінійки.

Жовтий сегмент— так звана псевдонатуральна косметика. Це можуть бути засоби, що 50/50 складаються із хімічних та органічних компонентів. Наприклад, компанії Yves Rocher, L'Occitane, Green Mama. Або косметика, що в більшості складається з натуральних складників, але поки не отримала відповідних сертифікатів. Косметика бренду «ЯКА» також належить до жовтого сегменту саме з цієї причини.

Зелений сегмент — сюди належить натуральна та органічна косметика, що має у складі не більше 5% хімічних компонентів і обов’язково має сертифікат Ecocert COSMOS. Це такі марки, як Weleda, Dr.Hauschka, Melvita, Madara тощо.

Отже, з термінами розібрались, тепер перейдемо до міфів про натуральну косметику, яким ви, ймовірно, і досі вірите.

Міф 1. Натуральна косметика на 100% «натуральна»

Косметика, яку ми називаємо натуральною, може складатися максимум із 90-95% натуральних компонентів. Саме завдяки цим 5-10% синтетичних інгредієнтів вона може зберігатися 6-12 місяців. Якби косметика складалася цілком із натуральних компонентів, термін її експлуатації не перевищував би 3-7 днів. Через зазначений час бактерії накинулись би на натуральні складники, які їм подобаються більше за хімічні сполуки. 

Але є перелік інгредієнтів, яких точно не має бути у складі натуральної косметики. Це продукти нафтопереробки, мінеральні масла, силікони, парафін, синтетичні барвники та ароматизатори, тваринний колаген, тваринні жири та ГМО.

Косметика, яку ми називаємо натуральною, може складатися максимум із 90-95% натуральних компонентів / фото ЯКА
Косметика, яку ми називаємо натуральною, може складатися максимум із 90-95% натуральних компонентів / фото ЯКА

Міф 2. Натуральна косметика не викликає алергії

Натуральна косметика просто не може бути гіпоалергенною. Рослинні складники — потужні біологічно активні компоненти, що глибоко діють на організм. Деякі з них традиційно вважаються цілком безпечними для алергіків: ромашка, лаванда, череда, зелений чай тощо. Але всі ми різні, і найбільш корисний компонент може бути небезпечним для конкретної людини. Зазвичай виробники косметики вказують на упаковці, що певні інгредієнти можуть викликати непереносимість. Тому перед використанням нового засобу протестуйте його на невеликому сегменті шкіри.

Міф 3. Натуральна косметика погано очищає волосся та шкіру

Розглянемо це питання на прикладі шампуню. Натуральний засіб для миття волосся зазвичай не має у своєму складі сульфату натрію (SLS), тому милиться не так добре, як шампуні з масмаркету. Та вчені довели, що постійне використання засобів із сульфатом натрію сприяє вимиванню білка з волосся, сухості кінчиків та активній роботі сальних залоз. На противагу цьому, безсульфатні шампуні так само добре очищають волосся та шкіру голови, але не псують їхню структуру. Та є один нюанс: до натуральних компонентів у складі треба звикнути. Тому не варто чекати ефекту з реклами через одне використання, бажано хоча б місяць постійно мити волосся натуральним засобом.

До речі, така косметика може категорично не підійти людям із висвітленим волоссям. Воно має пошкоджену структуру, а натуральні компоненти не зможуть надати йому гладкості та блиску, на відміну від професійних засобів на основі хімічних сполук.

Натуральний засіб для миття волосся зазвичай не має у своєму складі сульфату натрію (SLS), тому милиться не так добре, як шампуні з масмаркету / фото ЯКА
Натуральний засіб для миття волосся зазвичай не має у своєму складі сульфату натрію (SLS), тому милиться не так добре, як шампуні з масмаркету / фото ЯКА

Міф 4. Натуральна косметика не тестується на тваринах

Для початку: жоден виробник в Україні не тестує свою косметику на тваринах… це може робити лабораторія. Розробивши новий косметичний засіб, бренд передає зразок в державний заклад, щоб отримати висновок про його відповідність усім нормам. Як саме тестувати — справа самої лабораторії, при цьому виробник може попросити застосувати більш гуманні методи. Останні кілька років українські лабораторії пропонують тестування на штучній шкірі чи добровольцях, але такі способи коштують у 3-5 разів дорожче, аніж на тваринах. Для деяких невеликих виробників такі витрати не по кишені, та все ж більшість сповідують підхід eco-friendly і не тестують свої засоби на тваринах. Купуючи новий бренд натуральної косметики, уточнюйте у виробника, як саме він перевіряє свої розробки у лабораторії.

В Україні, на жаль, ще не прийнято технічний регламент, що забороняє тестувати косметику на тваринах.

Розробивши новий косметичний засіб, бренд передає зразок в державний заклад, щоб отримати висновок про його відповідність усім нормам / фото ЯКА
Розробивши новий косметичний засіб, бренд передає зразок в державний заклад, щоб отримати висновок про його відповідність усім нормам / фото ЯКА

Міф 5. Натуральна косметика дорога

Ознаки виробництва натуральної косметики — висока собівартість сертифікованих інгредієнтів, залучення ручної праці та екологічність. Мило ручної роботи не може коштувати 10 грн, адже на його виготовлення в цілому потрібно не менше 2-3 тижнів, людські руки і якісні природні компоненти. Натуральна та органічна косметика справді коштує дорожче за масмаркет, хоча інколи і на рівні з ним. 

Та порівняно з органічною продукцією відомих брендів, локальні виробники натуральної косметики більш ніж доступні. Особливо якщо врахувати їхню цінність для здоров'я людини та захисту довкілля. Справа в тому, що купуючи натуральні засоби, ви підтримуєте чисте майбутнє. Хімічна ж косметика після використання фактично осідає у воді шматочками пластику, що не переробляється і потрапляє в річки і навіть у нашу питну воду. 

Мило ручної роботи не може коштувати 10 грн, адже на його виготовлення в цілому потрібно не менше 2-3 тижнів, людські руки і якісні природні компоненти / фото ЯКА
Мило ручної роботи не може коштувати 10 грн, адже на його виготовлення в цілому потрібно не менше 2-3 тижнів, людські руки і якісні природні компоненти / фото ЯКА

Косметичні засоби «ЯКА» на понад 60% складаються із сертифікованих органічних складників. У виробництві компанія використовує лише свіжі інгредієнти, має власне аптекарське поле, де вирощуються льон, пшениця та овес, а більшість процесів — ручна робота. Попри всі ці переваги вартість на косметику «ЯКА» цілком доступна: шампунь коштує близько 100 грн, кондиціонер для волосся — 80 грн, а крем для обличчя — 60 грн.

До речі, ще одна причина почати використовувати натуральну косметику — психологічний комфорт. Спеціалісти довели, що життя в мегаполісах, брак чистого повітря, пластик і бетонні джунглі замість зелених негативно впливають і на фізичний, і на психологічний стан людини. Тому натуральна косметика — це дотик до природи і впевненість у тому, що ви наносите на обличчя чи волосся натуральність (замість цілої таблиці Менделєєва!).

Джерело матеріала
Згадувані персони
loader
loader