Заяви екс-міністра фінансів Ігоря Уманського з критикою розподілу коштів фонду по боротьбі з COVID-19 і його наслідками можуть бути пов'язані з політичними амбіціями колишнього чиновника, який напередодні звільнився з офісу Президента, де був радником глави ОП Андрія Єрмака. Про це пишуть "Українські Новини"з посиланням на "УНІАН".
Видання нагадує, що колишній в.о. глави Мінфіну в уряді Юлії Тимошенко зразка 2009-2010 рр. Уманський запам'ятався одними з найвищих ставок залучення грошей на внутрішньому ринку (т. зв. "піраміда ОВДП" з прибутковістю 29-30%), а також створенням стабфонду з "ручним" управлінням, з якого фінансувалася передвиборна компанія Тимошенко.
На думку автора, аналогічну історію Уманський хотів провернути в березні 2020 року, коли ініціював створення стабфонду по боротьбі з COVID-19 і його наслідками. "Гроші знову пропонувалося роздавати в ручному режимі, причому в переліку пріоритетів, крім допомоги лікарням і безробітним, були такі екзотичні статті як фінансування Державної іпотечної установи і комунальних підприємств", - йдеться в матеріалі. Однак величезний дефіцит бюджету, закладений у проекті цієї ініціативи, не підтримала Рада.
Нещодавно Уманський виступив з критикою виділення грошей з "ковідного" фонду на дорожні потреби. Зокрема, за його словами, близько 40% коштів, які йдуть на дорожнє будівництво - розкрадається. Якби схема не працювала, то гроші з "ковидного" фонду виділяти автодору не потрібно було б. У відповідь Укравтодор викрив екс-міністра в маніпуляціях і нерозумінні економіки дорожнього будівництва.
Втім, на думку авторів статті, головне питання, яке піднімає листування Уманського та Укравтодору - чи можна було "перекинути" гроші з дорожнього будівництва на медичні потреби?
За даними Мінфіну, який щодня публікує статистику використання грошей з "ковідного" фонду МОЗ використовував свої гроші всього на третину. "Апарати ШВЛ закуплені лише на 40% від виділених коштів, надбавки медпрацівникам забезпечені на 65%, лабораторії та закупівлі ЗІЗ здійснені всього на 19%. На обладнання для приймальних відділень опорних лікарень заплановані витратити 4,7 млрд. грн, однак фактичні витрати склали всього 183 млн грн або менше 4%", - йдеться в матеріалі.
"При цьому ЗМІ поширюють критичну інформацію про органи внутрішніх справ, які освоїли своє фінансування доплат для поліцейських і військовослужбовців відповідних підрозділів вже майже на 100%. Майже на 85% вибрав свою квоту Фонд з безробіття. Дорожники освоїли майже 65% всіх виділених грошей з "ковід-фонду" (це не єдине джерело фінансування будівництва, є ще державні гарантії, прямі витрати дорожнього фонду, кредитні гроші). Тобто абсолютна більшість одержувачів коштів з цієї структури - працюють ефективніше МОЗ у питанні освоєння виділених на боротьбу з covid ресурсів",- підкреслюють журналісти.
"Однак у Уманського претензії чомусь не до МОЗ, який не використовував виділені гроші вчасно, а до Укравтодору, який оновив інфраструктуру країни за рік, що минає більше, ніж за попередні кілька років. Втім, цілком можливо, "ковідний фонд" це тільки привід поговорити про набагато ширший спектр тем і задовольнити ще й політичні амбіції екс-міністра. Не дарма ж він напередодні скандальної заяви звільнився з офісу Президента і перестав бути радником його глави Андрія Єрмака", - резюмує видання.
Всі одержувачі грошей з "ковідного" фонду працюють ефективніше МОЗ, куди Уманський пропонує "перекинути" гроші, - ЗМІ
17:45 19.11.2020
Заяви екс-міністра фінансів Ігоря Уманського з критикою розподілу коштів фонду по боротьбі з COVID-19 і його наслідками можуть бути пов'язані з політичними амбіціями колишнього чиновника, який напередодні звільнився з офісу Президента, де був радником глави ОП Андрія Єрмака. Про це пишуть "Українські Новини"з посиланням на "УНІАН".
Видання нагадує, що колишній в.о. глави Мінфіну в уряді Юлії Тимошенко зразка 2009-2010 рр. Уманський запам'ятався одними з найвищих ставок залучення грошей на внутрішньому ринку (т. зв. "піраміда ОВДП" з прибутковістю 29-30%), а також створенням стабфонду з "ручним" управлінням, з якого фінансувалася передвиборна компанія Тимошенко.
На думку автора, аналогічну історію Уманський хотів провернути в березні 2020 року, коли ініціював створення стабфонду по боротьбі з COVID-19 і його наслідками. "Гроші знову пропонувалося роздавати в ручному режимі, причому в переліку пріоритетів, крім допомоги лікарням і безробітним, були такі екзотичні статті як фінансування Державної іпотечної установи і комунальних підприємств", - йдеться в матеріалі. Однак величезний дефіцит бюджету, закладений у проекті цієї ініціативи, не підтримала Рада.
Нещодавно Уманський виступив з критикою виділення грошей з "ковідного" фонду на дорожні потреби. Зокрема, за його словами, близько 40% коштів, які йдуть на дорожнє будівництво - розкрадається. Якби схема не працювала, то гроші з "ковидного" фонду виділяти автодору не потрібно було б. У відповідь Укравтодор викрив екс-міністра в маніпуляціях і нерозумінні економіки дорожнього будівництва.
Втім, на думку авторів статті, головне питання, яке піднімає листування Уманського та Укравтодору - чи можна було "перекинути" гроші з дорожнього будівництва на медичні потреби?
За даними Мінфіну, який щодня публікує статистику використання грошей з "ковідного" фонду МОЗ використовував свої гроші всього на третину. "Апарати ШВЛ закуплені лише на 40% від виділених коштів, надбавки медпрацівникам забезпечені на 65%, лабораторії та закупівлі ЗІЗ здійснені всього на 19%. На обладнання для приймальних відділень опорних лікарень заплановані витратити 4,7 млрд. грн, однак фактичні витрати склали всього 183 млн грн або менше 4%", - йдеться в матеріалі.
"При цьому ЗМІ поширюють критичну інформацію про органи внутрішніх справ, які освоїли своє фінансування доплат для поліцейських і військовослужбовців відповідних підрозділів вже майже на 100%. Майже на 85% вибрав свою квоту Фонд з безробіття. Дорожники освоїли майже 65% всіх виділених грошей з "ковід-фонду" (це не єдине джерело фінансування будівництва, є ще державні гарантії, прямі витрати дорожнього фонду, кредитні гроші). Тобто абсолютна більшість одержувачів коштів з цієї структури - працюють ефективніше МОЗ у питанні освоєння виділених на боротьбу з covid ресурсів",- підкреслюють журналісти.
"Однак у Уманського претензії чомусь не до МОЗ, який не використовував виділені гроші вчасно, а до Укравтодору, який оновив інфраструктуру країни за рік, що минає більше, ніж за попередні кілька років. Втім, цілком можливо, "ковідний фонд" це тільки привід поговорити про набагато ширший спектр тем і задовольнити ще й політичні амбіції екс-міністра. Не дарма ж він напередодні скандальної заяви звільнився з офісу Президента і перестав бути радником його глави Андрія Єрмака", - резюмує видання.