/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F279487dd-79b4-4600-9820-4cd5d78e9105.jpeg)
Єдиний у своєму роді: спливли фото унікального Запорожця-трансформера
Автівки завжди були мрією багатьох людей, а у радянські часи – то була майже недосяжна мета.
Наразі здивувати зовнішнім виглядом автівки та її «начинкою» досить важко, а на початку 60-х років ХХ століття Запорізький автомобілебудівний завод (ЗАЗ) зробив неймовірне - створив мінівен одним з перших у світі.
Прототип автівки
Прототип незвичайного мікроавтобуса з кузовом вагонної компоновки був зібраний в єдиному екземплярі, але, на жаль, не став серійним.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2Fe71cafed-f16d-43bc-a05f-5b3b4b052ef8.jpeg)
Експериментальний мінівен був побудований на базі серійного «Запорожця», успадкувавши від нього всі основні вузли і агрегати. Зокрема, мікроавтобусу дісталися незалежна підвіска задніх коліс і торсіонна підвіска передніх, а також гальмівну систему з барабанами на всіх колесах.
Стрічка новин України та світу, автоновини в нашому Viber!
Будова мінівена
Рушійною силою моделі став чотирициліндровий мотор з повітряним охолодженням потужністю 27 кінських сил. Двигун не дуже продуктивний, але економічний: витрата палива становили всього 7,5 літра на 100 кілометрів.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F697921f9-8d50-43e1-bd55-1bb1cb808cc9.jpeg)
Кузов для мінівена був зібраний практично з нуля, а от оптика була запозичена у ЗАЗ-965 («Запорожець» ЗАЗ-965 випускали на Запорізькому автомобілебудівному заводі «Комунар». Це мікролітражна автівка. Вона була поставлена на конвеєр у 1960 році. До цього автомобілі у СРСР були не дуже популярними через рівень життя, а от в 50-х роках рівень трохи почав змінюватися. Населення пересіло з двоколісного транспорту на чотириколісний).
Зовнішньо, як говорить автолюбитель Зенкевич, ЗАЗ-965 – милий автомобіль. Однак, це не все. Окрім своїх зовнішніх характеристик, він ще й досить технологічний. Кузов збирався із штампованих деталей, боковини – єдине ціле. Підлога просто вварювалася між порогами. Це була італійська ідея, а наша реалізація виявилася навіть кращою, ніж в Італії, на думку Зенкевича.
Всього мікроавтобус міг вмістити шістьох людей, адже у салоні авто розміщувалися два ряди сидінь. При цьому пасажирські крісла могли складатися, і тоді машина перетворювалася на вантажну. І це було неймовірно у ті часи!
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F1dcaaca7-5258-4e3f-a2ce-a12d74014dec.jpeg)
Нагадаємо, раніше портал MY.UA повідомляв, що у мережі з’явилось фото маловідомої моделі «Запорожця», яку так і не поставили на конвеєр.
Також портал MY.UA писав про ще один радянський автомобіль, якому пророкували блискуче майбутнє, але у плани втрутився Сталін та війна.
Читайте нас також в Twitter!
Слідкуйте за нами в Flipboard!

