УЗ більше не буде збитковою: нові тарифи принесуть до 18-20 млрд грн на рік — Кубрак
УЗ більше не буде збитковою: нові тарифи принесуть до 18-20 млрд грн на рік — Кубрак

УЗ більше не буде збитковою: нові тарифи принесуть до 18-20 млрд грн на рік — Кубрак

Після громадських обговорень тарифи на залізничні вантажоперевезення можуть зрости до 18-20 млрд на рік.

Про це заявив журналістам міністр інфраструктури Олександр Кубрак. За його словами, нова тарифна політика дозволить "УЗ" залучити додатково 2 млрд грн загалом і 10 млрд грн наступного року, пише видання Мінтранс.

Мінінфраструктури заявляє, що у новій тарифній політиці буде розглядати позиції всіх сторін — зокрема громадськості. Так, наприклад, українські аграрії наполягають на жорсткіших заходи, ніж ті, що були оприлюднені у проекті наказу про зміну коефіцієнтів, що використовуються для формування тарифів на перевезення вантажів.

Нагадаємо, МІУ оприлюднило для обговорення проект наказу про зміну коефіцієнтів. Міністерство пропонує поступово збільшити тарифи на перевезення групи вантажів першого тарифного класу на 8% від 1 вересня 2021 року, а від 1 січня 2022 року збільшити їх ще на 20,4%. Також пропонується збільшити тарифи на перевезення вантажів другого тарифного класу на 8% з 1 вересня 2021 року і ще на 6,5% від 1 січня 2022 року.

Йдеться про ще більші тарифних ставках, і наповнення бюджету Укрзалізниці за рахунок основних користувачів української залізниці — металургів. "Це рекордне збільшення тарифів. Вперше йдеться не про індексацію тарифів, а про зближення класів. Це дозволить вже цьогоріч Укрзалізниці залучити додаткові 2 млрд грн, а наступного — рекордні 10 млрд грн", — пояснив в коментарі MINTRANS міністр інфраструктури Олександр Кубрак. При цьому, за його словами, представники галузевої громадськості наполягають на ще більшої уніфікації тарифів.

"Сьогодні ми отримали перші листи від громадськості, які наполягають на ще більшій уніфікації та беззбитковості перевезень вантажів, що дозволить залучати щорічно до 18-20 млрд грн. Ми чуємо аграріїв і розуміємо, що основний обсяг вантажоперевезень — це руда і вугілля. Виходячи з цього ми і будемо вибудовувати нову тарифну політику", — сказав він, додавши, що остаточне рішення про ставки тарифів буде ухвалено за результатами громадського обговорення.

Цьогоріч УЗ збирається наростити дохід від вантажоперевезень до 72 млрд грн.

Раніше повідомлялося, що Укрзалізниця закінчила 2020 рік зі збитком в 11,6 млрд грн. Президент Володимир Зеленський повідомляв про необхідність вивести "УЗ" зі беззбиткового стану. "Ми знову змінюємо, тиснемо, все тиснуть, щоб змінити керівництво УЗ. Це буде постійно, поки не прийде керівник, який змінить все ланки — від середнього, вищого до нижчого", — додав він.

За його словами, Укрзалізниця — стратегічна компанія, але треба думати, як мати там партнерство з приватними інвесторами.

"Вважаю, що без них буже дуже складно. Це підприємство — банкрут вже багато років. І тільки силою, тільки посадками там можна навести порядок", — сказав президент.

Джерело матеріала
loader
loader